V roce 2019 bylo vyhlášeno 380 svolávacích akcí automobilek, což je o 32 % více než v roce předchozím. O 25 % víc bylo také modelů, kterých se svolávačky dotkly.
Data vyplývají z analýzy týdenních přehledů notifikací RAPEX vydávaných Generálním ředitelstvím pro zdraví a ochranu spotřebitele Evropské komise, které do přehledné formy zpracoval web Svolávačky.cz.
V roce 2019 bylo svoláváno celkem 299 modelů 42 značek. Srovnání s rokem 2018 ukazuje vzestupný trend počtu svolávacích akcí (288/380), svolávaných modelů (239/299) i značek (39/42).
Jak vyplývá z tabulky v článku, nejvíc svolávacích akcí nahlásila v roce 2019 do Rapexu automobilka Mercedes-Benz (56), následována značkami Citroën (25) a Peugeot (23). V první desítce dále figurují Audi (19), BMW a Opel (18), Volkswagen (17), Ford (15), Renault a Toyota (14). Více než 10 svolávacích akcí vyhlásilo 15 značek. Škoda Auto je s devíti svolávačkami na 16. místě.