Analýzu nákladů na opravy škod na havarovaných vozidlech, kterou vytvořila společnost Audatex, ukazuje, že za uplynulý rok 2015 je nejvíce bourajícím vozem Škoda Octavia II. generace.
Kalkulační systémy zaznamenaly v ČR za loňský rok celkem 468 801 případů likvidace škod a oprav (o 12 % více než v roce 2014) s průměrnou škodou na vozidle ve výši 34 634 Kč (nárůst o 7,5 % oproti roku 2014). Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce vznikala u vozidel Jaguar S -Type, kde činila 214 600 Kč, následovalo Audi R8 s částkou 184 000 Kč a Mercedes-Benz třídy CLK se 163 800 Kč. Naopak nejnižší průměrná škoda byla u vozidel Renault Mégane (11 100 Kč), Hyundai Accent (12 000 Kč) a starších modelů Škoda řad 105-135 (12 600 Kč).
Nejčastěji v roce 2015 bourali řidiči vozidel Škoda Octavia (60 900 případů, cca 13 % všech pojistných případů) a Škoda Fabia (32 000 případů, cca 7 %). Nejotloukanějším modelem pak je s velkým náskokem Škoda Octavia II. generace z let 2004-2013, která figurovala ve 34 929 případech (7,5 %) oprav s průměrnou škodou 30 222 Kč. Následovala I. generace Škoda Fabia z let 1999-2008 s 15 000 případy (3,2 %) a škodou 22 500 Kč a trojici největších smolařů uzavírala 1. generace Škoda Octavia z let 1997-2004 se 13 700 případy (2,9 %) a se škodou 25 300 Kč.
V žebříčku nejčastěji bouraných dílů je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia II. generace (6092 případů) a také u Škody Fabia I. generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia II. generace (3979 případů).