V koncernu Hyundai se, zdá se, chystají velké změny na vysokých pozicích. Proslýchá se, že by tu měli skončit jak šéf designu Peter Schreyer, tak i šéf vývoje sportovních modelů Albert Biermann.
Ještě před pár dekádami neměla značka Hyundai nijak zvučné jméno, ale to se v poslední době změnilo. Nejen, že automobilka produkuje designově a technicky velmi zajímavá auta, angažuje se do vývoje nových systémů a její ostrá divize Hyundai N je pro své skvělé řidičské vlastnosti a oblíbenost mezi zákazníky na dobré cestě k označení „love brand“. A u značky Kia je to podobné.
Svůj podíl na tom má i jeden významný muž jménem Albert Biermann. Právě tento člověk, kterého si Hyundai přetáhl z BMW M, má na svědomí ten velký úspěch modelů Hyundai N. Podílel se ale také třeba na vývoji sedanu Kia Stinger.
Dalším velkým jménem u Hyundai je Peter Schreyer, ostatně, na svědomí má řadu modelů jak Hyundai, tak Kia. V současné době je prezidentem designového managementu Hyundai, a tak jeho schválením prošel třeba nový Tucson, který se řadí k tomu designově nejzajímavějšímu, co dnes na silnicích jezdí.
Jakkoliv jsou oba muži pro značku důležití a stojí za jejím úspěchem a rozmachem, začínají se objevovat zprávy o tom, že v koncernu Hyundai už dále působit nebudou. A důvod toho je skoro až děsivý. Poté, co se koncernu Hyundai daří jako nikdy, v prodejích strká do kapsy v Evropě standardně silnější soupeře, rozhodlo se, že nechce být jen automobilkou, ale společností zajišťující mobilitu.
S tímto vysvětlením přišel magazín Korea Times, který se odkazuje na dobře informovaný zdroj. Hyundai podle něj čeká velká reorganizace, v rámci níž se ze značky stane poskytovatel mobility a pro dva výše zmíněné pány už tu prý nebude místo.
Zatím jsou to jen spekulace, z automobilky se k tématu nikdo nevyjádřil. Bude tedy zajímavé sledovat, co se s Biermannem a Schreyerem stane. I kdyby nakonec u Hyundai skončili, jsme si jisti, že existuje řada značek, které by po nich velmi rychle sáhly. Pro koncern Hyundai, tedy včetně značky Kia, ať už se z něho stane cokoliv, by to ale byla velká škoda.