hyundai_i30_n-a-hyundai_kona_n-nurburgring-1 (1)

U Hyundai se čekají velké změny. Albert Biermann, který stojí za ostrou N divizí, možná končí

Autor: Anina Russová - Zdroj: Korea Times - Foto: Hugo Kottás - 15. 12. 2021


V koncernu Hyundai se, zdá se, chystají velké změny na vysokých pozicích. Proslýchá se, že by tu měli skončit jak šéf designu Peter Schreyer, tak i šéf vývoje sportovních modelů Albert Biermann.

Ještě před pár dekádami neměla značka Hyundai nijak zvučné jméno, ale to se v poslední době změnilo. Nejen, že automobilka produkuje designově a technicky velmi zajímavá auta, angažuje se do vývoje nových systémů a její ostrá divize Hyundai N je pro své skvělé řidičské vlastnosti a oblíbenost mezi zákazníky na dobré cestě k označení „love brand“. A u značky Kia je to podobné.

Svůj podíl na tom má i jeden významný muž jménem Albert Biermann. Právě tento člověk, kterého si Hyundai přetáhl z BMW M, má na svědomí ten velký úspěch modelů Hyundai N. Podílel se ale také třeba na vývoji sedanu Kia Stinger.

Dalším velkým jménem u Hyundai je Peter Schreyer, ostatně, na svědomí má řadu modelů jak Hyundai, tak Kia. V současné době je prezidentem designového managementu Hyundai, a tak jeho schválením prošel třeba nový Tucson, který se řadí k tomu designově nejzajímavějšímu, co dnes na silnicích jezdí.

Jakkoliv jsou oba muži pro značku důležití a stojí za jejím úspěchem a rozmachem, začínají se objevovat zprávy o tom, že v koncernu Hyundai už dále působit nebudou. A důvod toho je skoro až děsivý. Poté, co se koncernu Hyundai daří jako nikdy, v prodejích strká do kapsy v Evropě standardně silnější soupeře, rozhodlo se, že nechce být jen automobilkou, ale společností zajišťující mobilitu.

S tímto vysvětlením přišel magazín Korea Times, který se odkazuje na dobře informovaný zdroj. Hyundai podle něj čeká velká reorganizace, v rámci níž se ze značky stane poskytovatel mobility a pro dva výše zmíněné pány už tu prý nebude místo.

Zatím jsou to jen spekulace, z automobilky se k tématu nikdo nevyjádřil. Bude tedy zajímavé sledovat, co se s Biermannem a Schreyerem stane. I kdyby nakonec u Hyundai skončili, jsme si jisti, že existuje řada značek, které by po nich velmi rychle sáhly. Pro koncern Hyundai, tedy včetně značky Kia, ať už se z něho stane cokoliv, by to ale byla velká škoda.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru