Volkswagen rozšířil nabídku SUV o stylový kompaktní model. Přestože vychází z Volkswagenu Polo, jeho vyšší karoserie kombinuje prvky dnes tolik módních SUV-kupé. Jak ale tohle auto jezdí? Na to jsme se podívali v testu.
Do toho dorazila ta nejlepší verze. Volkswagen Taigo v červené Kings metalíze je totiž ve výbavě R-Line a pod kapotou má benzinový 1,5litrový čtyřválec TSI s přeplňováním turbodmychadlem a automatickou převodovkou DSG, která je pro tuto motorizaci jedinou volbou. Pohon všech kol tohle auto mít nemůže, to byste museli sáhnout až T-Rocu, který právě přijíždí po faceliftu.
Styl dále podporuje R-Line
Když se podíváte na karoserii modelu Taigo, podobnost s Polem nebo T-Crossem v něm na první pohled nenajdete, přesto všechna tahle auta vycházejí ze stejného základu. Na podvozkové platformě MQB-A0 postavil Volkswagen trojici podobných, ale nakonec docela rozdílných aut. Taigo je o několik centimetrů delší než Polo. Je také delší než T-Cross, ale současně s tím je nižší, ale světlá výška obou zvýšených modelů stejná. Mimochodem je i nepatrně delší než výše zmiňovaný T-Roc…
Auto z fotografií je v nejvyšší výbavě R-Line, která kromě komfortních prvků přidává i některé designové doplňky uvnitř i vně. Jde zejména o některé černě lakované doplňky karoserie, ale také sériově dodávané 17″ disky (testované auto má příplatkové 18″) nebo například imitace koncovek výfuku v zadním nárazníku. Fyzicky je ovšem výfuk schovaný za nárazníkem a směřuje dolů.
TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:
Uvnitř dostalo Taigo R-Line sportovně vypadající sedadla s vcelku povedeným bočním vedením. Palubní deska se nijak zásadně neliší od té ve Volkswagenu Polo. V kapličce přístrojů jsou příplatkové digitální ukazatele Digital Cockpit Pro s úhlopříčkou 10,25″ (v základu je digitální kaplička jen s 8″), které doplňuje dotekové digitální ovládání automatické klimatizace jako v Tiguanu. Zajímavý je ale „starý“ volant, který nemá dotekové ovladače, ale klasická fyzická tlačítka.
Mimochodem, protože jde o auto na architektuře MQB-A0, najdete tu i klasickou ruční brzdu, nikoliv elektronickou na tlačítko, kterou dostala auta na klasické platformě MQB jako například T-Roc nebo Golf.
Nejsilnější motor
Taigo se nabízí se třemi motorizacemi a kombinuje tři převodovky. Úplným základem pro nejnižší výbavu Life je 1.0 TSI se 70 kW/95 koňmi a pětistupňovým manuálem. V nabídce je ale výkonnější 1.0 TSI s 81 kW/110 koňmi a možností kombinace se 6° manuálem nebo 7° DSG. A vybrat si můžete i testovaný 1.5 TSI, který je v nabídce pro dvě nejvyšší výbavy Style a R-Line. Nabídne 110 kW/150 koní a kombinován je výhradně se 7° DSG.
Nejvýkonnější motor v nabídce je dostatečně dynamický a nedostatek výkonu byste pocítit neměli. Tím spíše, že má Taigo jen 1,3 tuny. Předjet pomalejší auto na okresce anebo držet vyšší rychlosti na dálnici není vůbec žádný problém. Pokud při rozjezdu více přidáte plyn, přední kola dokáží velmi jednoduše proklouznout. Technické údaje slibují, že Taigo 1.5 TSI zrychlí z místa na stovku za 8,3 sekundy a maximální rychlost je 212 km/h.
Motorům 1.5 TSI dali v koncernu Volkswagen technologii vypínání dvou válců při nízké zátěži. Při ustálené jízdě tak motor dokáže pomocí změny pozice vačky odpojit dva válce. To se projeví na trochu jiném zvuku, kterého si možná ani nevšimnete. Informuje vás o tom pak i středový displej multimédií. Jakmile je však potřeba vyšší výkon, vačka se okamžitě zase přenastaví a motor se rozběhne na všechny čtyři válce.
Jestli to šetří palivo? Podle Volkswagenu ano, reálně to ovšem posoudit nedokážeme. V rámci týdenního testování se spotřeba paliva pohybovala kolem 6,5 l/100 km. Palivová nádrž má ovšem objem jen 40 litrů, což opravdu není mnoho.
Podvozek je tužší, přesto není auto uskákané. S příplatkovými 18″ jsme ale měli pocit, že auto na nich sice vypadá hezky, ale jsou na něj při jízdě až příliš velká. Na některých nerovnostech se od nich mohou ozvat rány a tlumiče s nimi mají hodně práce. Možná bude lepší zůstat u základních 17″.
A co praktičnost? Je tu vůbec nějaká?
Pohled na karoserii by mohl prozradit, že tohle auto je vhodné tak pro dva lidi a jejich zavazadla. Ale není tomu tak. I na zadních sedadlech si může člověk se 180 cm docela pohodlně sednout, aniž by měl mít nedostatek prostoru nad hlavou nebo před koleny. Problémem bude, pokud si dozadu budou chtít sednout tři cestující, a to ani nebudou muset být nijak prostorově výrazní. Taigo je vhodné na cestování ve čtyřech.
I čtyři pasažéři si s sebou ale budou moci vzít zavazadla, protože objem kufru je docela překvapivých 440 litrů. Je to jen o 15 litrů méně než u T-Crossu s praktičtěji tvarovanou střechu. Škoda je, že Taigo nenabízí posuvná zadní sedadla.
Závěr a cena
Volkswagen Taigo je auto, které na evropském trhu původně vůbec nemělo být. Vzniklo pro Brazílii, ale protože tamější Volkswagen Nivus je úspěšný, rozhodl se německý výrobce použít podobný recept i v Evropě. Auto vypadá na pohled hodně zajímavě, tím spíše, když dostane nějakou výraznou barvu. A vlastně i dobře jezdí. Body mu nakonec sbírají jen velká 18″ kola, protože na větších nerovnostech působí až příliš masivně.
Zajímavé je nacenění. Přestože tyto stylovější modely bývají dražší než ty praktičtější, u Volkswagenu tomu tak není. Taigo je totiž levnější (i když vlastně jen docela kosmeticky) než T-Cross. S nejnižší cenou startuje na 515 900 Kč s DPH, což je více, než když přišel začátkem roku na trh. Testovaná verze je naopak nejdražší z nabídky a vyjde vás minimálně na 692 900 Kč s DPH.
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Taigo R-Line 1.5 TSI DSG
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1498 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: předních kol
Výkon: 110 kW/150 koní
Točivý moment: 250 Nm při 1 500 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.3 s
Maximální rychlost: 212 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.1
Objem nádrže: 40 litrů
Délka: 4266 mm
Šířka: 1757 mm
Výška: 1529 mm
Rozvor: 2566 mm
Provozní hmotnost: 1304 kg
Objem zavazadlového prostoru: 440 / 1222 litrů
Ceník: ke stažení zde
Uzivam Tiguan 147kW , se spotrebou do 6l nafty , uzivan prostor , 4×4 , a mnoho dalsiho a ted pozor ! rv 2009 ! Dvoulitr , zadne R line designovky , vse ma svuj timing i ukol , a cena tehdy a ted ? No svete div se , je to podobne…Co se to stalo s 1,5l benzinem ? Vykon oproti temer stejne
Kia 1,5 benzin 118kW ? Uplne stejne prvky , obe 2×4 , hezka vizaz , cenovka za Kia Xceed ? Komplet 599.000 ! Komplet ! Vybavene auto , Design nemecky , motor odladeny nikoli do maxima , spotreba benzinu pod 6L …Mam rad VW , od vzdy , jenze dnes ? Kia ! Hyu ! Vsechno o od Donckerwvolke top inzenyra , tyto firmy s „Asie“ vyrabi komerci v Cesku , Slovensku.Co ? Taky bych klidne uzival T-Rock ci vyse uvedeny model… Ne , jsou kompromisni , temer stejne , lidovka to neni , co se vlastne porovnava…….?…