test-2022-volkswagen_tiguan_allspace-20_TDI_Evo-DSG-4motion- (7)

Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 1. 4. 2022


Když chcete sedmimístné SUV, je toho dnes na výběr docela dost. Zabrousit můžete i k Volkswagenu, který vám prodá prodloužený Tiguan Allspace. Ten nedávno prošel faceliftem a my jsme ho vyzkoušeli v redakčním testu.

Do toho přijel bílý kus ve výbavě R-Line, která je i na pohled zajímavější než běžné verze. Pod kapotou měl nejvýkonnější naftový motor 2.0 TDI Evo se 147 kW, který je spojen výhradně s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Přečtěte si také:  Test Škoda Fabia 1.5 TSI DSG (2022)

Facelift přinesl více digitalizace

Stejně jako u „krátkého“ Tiguanu, i u toho „dlouhého“ s přídomkem Allspace si Volkswagen připravil úpravy pro vnitřek i zevnějšek. Šel na to docela decentně. Při pohledu zepředu si lze všimnout přepracovaných světlometů s možností příplatku za technologii LED Matrix, které z boku zasahují až do blatníků. Design i tvar se inspiroval menším Golfem. Mezi světlomety může být v některých výbavách svítící LED pruh. Novinkou jsou také dynamické ukazatele směru. Ze zadního pohledu je nový design nárazníku, přepracovaná grafika světlometů a jiný font nápisu.

test-2022-volkswagen_tiguan_allspace-20_TDI_Evo-DSG-4motion- (3)

Podobně decentní změny jsou také v interiéru. Tvary palubní desky zůstaly zachovány, stejně jako otočný ovladač světlometů, ale změnil se panel ovládání klimatizace a topení. Ten (na rozdíl od modernizovaného Kodiaqu) vyměnil mechanické otočné ovladače za dotekový panel. Jeho ovládání je složitější, protože to nejde úplně poslepu. Dotekové plošky ale reagují poměrně dobře.

Přečtěte si také:  Volkswagen představil modely ID.Buzz inspirované Star Wars. Jeden pro Temnou a druhý pro Světlou stranu síly

To se nedá říct o těch na volantu, s jejichž správným ovládáním jsem měl občas problémy. Je možné, že je to jen nešikovnýma rukama, ale občas nereagovaly na dotek vůbec anebo naopak reagovaly ve chvílích, kdy jsem třeba jen otáčel volantem. Dotek a digitalizace je budoucnost, o tom není pochyb, ale někdy to nefunguje úplně tak, jako „stará dobrá klasika“.

Praktický a prostorný

Volkswagen Tiguan Allspace je prodlouženou variantou běžného Tiguanu, který nabízí větší zavazadlový prostor anebo sedmimístné provedení. Pětimístná verze (testované auto) nabízí zavazadlový prostor o objemu 760 litrů, respektive 1920 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel, sedmimístná varianta pojme 700 litrů (při pětimístné konfiguraci), respektive až 1755 litrů.

test-2022-volkswagen_tiguan_allspace-20_TDI_Evo-DSG-4motion- (16)

Potěší i prostor pro cestující. Tiguan Allspace totiž není jen celkově delší než Tiguan, on má i delší rozvor, což se pozitivně projevuje na prostornosti na zadních sedadlech. Posádka se tu může roztahovat do všech směrů a přesto nebude mít pocit nedostatku místa.

Stejně tak na předních sedadlech se mohou řidič i spolujezdec dostatečně rozvalovat. Tato sedadla navíc mohou být vyhřívaná i odvětrávaná a to řidičovo může mít na přání i masážní funkci. Aby byla dostatečně zabezpečena schopnost podepřít nohy, mají sedáky manuálně nastavitelnou délku.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Amarok V6 TDI s off-roadovou úpravou Delta4x4 (2022)

Naftový vrchol

Testovaný bílý R-Line měl pod kapotou to nejlepší, co se mezi naftovými motory nabízí. Není to sice už 240koňové dvoulitrové biturbo TDI, ale i tak jde o poměrně výkonný motor. Auto pohání motor 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kW/200 koní a s maximem točivého momentu 400 Nm. Standardem je také pohon všech kol 4Motion i dvouspojková převodovka DSG.

test-2022-volkswagen_tiguan_allspace-20_TDI_Evo-DSG-4motion- (19)

Dvoulitr je agilnější než původní 2.0 TDI se 140 kW před „evolucí“, kterému v nízkých otáčkách dlouho trvalo, než zabral. Výfukové plyny totiž musely roztáčet velké turbodmychadlo. Koncern Volkswagen ale motor Evo vylepšil a má teď reakce o poznání lepší. I tak ale chvíli trvá, než ukáže, co v něm je. S bezmála dvoutunovým SUV si docela slušně poradí.

Bude ale také záležet na tom, jaký jízdní režim zvolíte. V komfortním režimu působí docela rozvážně, ale ke komfortnějšímu naladění příplatkového adaptivního podvozku DCC se to hodí. V tomto režimu nechává řídící jednotka auto i plachtit a vyřazuje na neutrál. V tom sportovním se ale zrychlí reakce a motor dostane i trochu ostřejší naladění. Auto v něm ale působí tak nějak napruženě, není to tak úplně přirozené.

Přečtěte si také:  Test Kia Ceed 1.0 T-GDI 88 kW (2022)

Pochvalu si zaslouží i převodovka, jejíž fungování je hladké jak při rozjezdu, tak i při jízdě. O její práci prakticky nevíte, motor se snaží držet v optimálních otáčkách nejen co do komfortu jízdy, ale i co nejnižší spotřeby. Přesto jsem neměl pocit toho, že by motor nepříjemně podtáčela. Ostatně maximum točivého momentu je k dispozici mezi 1750 a 3500 ot./min.

test-2022-volkswagen_tiguan_allspace-20_TDI_Evo-DSG-4motion- (6)

Volkswagen Tiguan Allspace je velké a těžké auto, které tak ale při jízdě vlastně úplně nepůsobí. I tak mě ale opravdu bavilo s ním jezdit klidně. Přesto jsem nedokázal dosáhnout výrobcem udávané kombinované spotřeby paliva 5.3-5.4 l/100 km. Na displeji palubního počítače se nejčastěji objevovaly hodnoty mezi 7 a 9 l/100 km podle toho, kde, respektive po jakých silnicích jsem jezdil. Na dálnici stoupala spotřeba k 9 l/100 km.

Závěr a cena

Volkswagen Tiguan Allspace je po faceliftu pořád tím autem, které zcela naplní potřeby větší rodiny. Nabídnout může až 7 sedadel a stále docela prostorný kufr. K tomu vypadá i jezdí dobře. Pár ergonomických výčitek bych přesto měl a jde o dotekové ovládání některých funkcí v interiéru, které nefungují tak dobře jako původní mechanické. Pořád je ale dobře, že jsou dedikované a nejsou výhradně v displeji infotainmentu.

Přečtěte si také:  První kilometry za volantem Citroënu C5 X ukázaly, že komfort je na prvním místě

Cena Volkswagenu Tiguan Allspace startuje v České republice na 926 900 Kč s DPH za auto ve výbavě Life s motorem 1,5 TSI EVO, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Testovaný R-Line s 2.0 TDI 140 kW 4Motion a převodovkou DSG je z opačného spektra ceníku, jde totiž o nejdražší Allspace, když jeho základní cena začíná na 1 373 900 Kč s DPH.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Tiguan Allspace 2.0 TDI Evo 4Motion DSG
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol (4Motion)
Výkon:,147 kW/200 koní při 3600 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1750 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.8 s
Maximální rychlost:,213 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.3-5.4
Objem nádrže:,64 litrů
Délka:,4728 mm
Šířka:,1839 mm
Výška:,1673 mm
Rozvor:,2789 mm
Pohotovostní hmotnost:,1931 kg
Objem zavazadlového prostoru:,760 / 1920 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

1 názor na “Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG (2022)”

  1. Pavel Pajkrt

    Mám ho 2.0 TSI 132kW Allspace R-line Comfort line DSG a jsem maximálně spokojený. Spotřebu benzínu mám, velmi překvapivě, stejnou jako zde uvedené hodnota 7 – 9 litrů.
    A cena ? Koupil jsem ho za 930tisíc. s obří slevou, původní cena 1 281tis. Kč

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek