test-2020-volkswagen-t-cross-15-tsi-110-kW-dsg- (2)

Test Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT 110 kW DSG (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 12. 7. 2020


Volkswagen má v nabídce hodně crossoverů a SUV. Od kompaktních, až po velký Touareg. A právě nejmenší z nabídky, model T-Cross, jsme otestovali. Poháněl ho výkonnější motor z nabídky, benzinový čtyřválec 1.5 TSI s převodovkou DSG.

Malý a jen s pohonem předních kol

Nabídka Volkswagenu je poměrně rozmanitá. Na rozdíl od ostatních (mainstreamových) koncernových značek má v nabídce i modely, které jinde nenajdete. Z nabídky se vymyká velký Touareg a T-Roc, který je sice „malý“, ale může mít i pohon všech kol a dokonce ostrou verzi T-Roc R.

Nás ale tentokrát zajímá nejmenší z nich, tedy model T-Cross, který je derivátem modelů Škoda Kamiq a SEAT Arona. Základem je podvozková platforma MQB-A0, kterou lze poznat na první pohled podle páky mechanické ruční brzdy. Mimochodem sdílí ji i s modelem Polo. I kvůli tomu je jasné, že jde pouze o modely s pohonem předních kol.

Tyrkysový kousek, který jsme měli v redakci, byl vybaven paketem R-line. Ten zahrnuje specificky tvarovaný přední nárazník lakovaný v barvě vozu, černou mřížku chladiče s logem „R-Line“. Z boku si lze všimnout přidaných dílů dveří v designu R-Line lakovaných v barvě vozu a designových lišt na předních blatnících a předních dveřích s logem „R-Line“. Ze zadního pohledu lze zmínit difuzor v černé barvě a spodní díl nárazníku lakovaný v barvě vozu.

test-2020-volkswagen-t-cross-15-tsi-110-kW-dsg- (5)

Nové prvky pokračují také v interiéru. Tady vás přivítají hned po otevření předních dveří nástupní prahové lišty s logem R-Line, sériové dekory „Race“, stejně jako plochy pedálů a opěrky pro nohu z ušlechtilé oceli. V rámci paketu dostanete i černé čalounění stropu a koberce s ozdobnými švy. O tom, že máte verzi R-Line, vás informuje také plaketa na volantu anebo stejné logo na opěrkách sportovních sedadel.

Dva motory

Pohled do ceníku Volkswagenu T-Cross vás překvapí. Stupně výbavy jsou dva, motory jakbysmet a ani u převodovky nebudete muset přemýšlet. Slabší, 70kW litrový tříválec se nabízí výhradně s 5° manuálem, zatímco testovaný čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW jen se 7° DSG. Pro tento motor manuál v nabídce není, ale v aktuálně testované Octavii ho máme. Mimochodem pokud chcete 1.0 TSI, tak musíte sáhnout po nižší výbavě Life, protože v testované Style je jen čtyřválec. Mimochodem naftový motor v konfigurátoru není vůbec.

I v tomto případě je motor 1.5 TSI vybaven technologií ACT (Active cylinder Technology). V případě malé, respektive konstantní zátěže (typicky při ustálené jízdě po rovině) dokáže agregát automaticky přestavit vačku tak, aby odpojila dva prostřední válce. Jinak řečeno se vačka přenastaví tak, že má nulový zdvih (je kulatá) a tedy neotevře sací, ale ani výfukové ventily. Tím pádem se sníží v motoru tření, protože písty se jen tzv. „vezou“ a to má ušetřit palivo.

O tom, že je motor v režimu dvou válců, informuje řidiče maličká ikonka „eco“ nahoře mezi budíky. Trochu se také změní zvuk, ale „odpojení“ a „připojení“ válců neprovází žádné cuknutí. Spotřeba paliva se v rámci testování pohybovala do 6,5 litrů na 100 kilometrů.

test-2020-volkswagen-t-cross-15-tsi-110-kW-dsg- (24)

Výkon motoru nechybí, musí se jen dostat do těch správných otáček. Převodovka DSG je poměrně rychlá, při plném sešlápnutí plynového pedálu nijak zdlouhavě neváhá a podřazuje. Testovaný vůz nebyl vybaven páčkami pod volantem pro manuální řazení, pokud byste tak chtěli řadit sami, musíte využít volič převodovky. Za celý týden a několik stovek najetých kilometrů to ale nebylo potřeba.

Testovaný T-Cross měl příplatkové 18″ disky, které sice skvěle vypadají, ale zhoršují komfort jízdy. I díky tomu budete vědět o spoustě hrbolů a nerovností, které na českých silnicích jsou. Přitom jízda není sportovní a ani k tomu nic nevybízí. Na druhé straně to není žádná tragédie a ledvinové kameny vám to zdaleka nevytřese.

Cena

Volkswagen T-Cross nepřekvapí. Je to typický Volkswagen, který dělá dobře všechno, co má. Zábavu u něj nečekejte, jistotu za volantem však ano. A to nejen ve městě, kam se hodí nejvíce, ale i mimo něj či snad dokonce na dálnici.

Aktuálně ceník startuje na 467 900 Kč, což není úplně málo. Za to je model ve výbavě Life s benzinovým motorem 1.0 TSI. Testovaný 1.5 TSI je za příplatek 99 tisíc korun, respektive 139 tisíc, pokud sáhnete po vyšší výbavě Style. Mimochodem potěší výběr barev, protože na rozdíl od většiny dnešních automobilů to nejsou variace na 50 odstínů šedi.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,T-Cross
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní
Točivý moment:,250 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,8.5 s
Maximální rychlost:,200 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.1 – 5.3
Objem nádrže:,40 litrů
Délka:,4108 mm
Šířka:,1760 mm
Výška:,1558 mm
Rozvor:,2551 mm
Pohotovostní hmotnost:,1330 kg
Objem zavazadlového prostoru:, 385 / 1281 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

1 názor na “Test Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT 110 kW DSG (2020)”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru