Test Volkswagen Multivan T7 Life 2,0 TDI DSG | 2024

Test Volkswagen Multivan T7 Life 2,0 TDI DSG | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 24. 9. 2024


V redakci nám na týdenní testování zakotvil Volkswagen Multivan Life. S výkonem 110 kW a sedmistupňovým automatem. V krásném bílém lakování a s černou střechou.

Navažme na perex a odstartujme dnešní test možná atypicky barevným provedením multivanu, s nímž jsme strávili pěkných šest dnů. V sněhově bílém odstínu Candy a s černou střechou vypadá prostě božsky. Celkový look osvěžují ještě uhlově černá příplatková osmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Šachovnicová kombinace bílé a černé, jako by byla stvořena přímo pro tento model. „Vlastně vypadá moc hezky,“ slýcháme různé variace této chvály, kamkoliv s autem zavítáme. Od Aše až po Bruntál.

Přeskočme ale od barev k exteriérovému designu. A začněme citátem: Multivan má v sobě nezaměnitelné geny nejznámějšího designu MPV na světě,“ poznamenává Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. Jestli nás na karoserii něco opravdu zaujalo, jsou to chromované lišty na bocích a zádi.

Test Volkswagen Multivan T7 Life 2,0 TDI DSG | 2024

Za druhý signifikantní prvek multivanu platí znatelně dopředu protažená kapota motoru pod čelním oknem. Abychom si opět vypomohli citací toho nejpovolanějšího, Albert Kirzingera, ten k tomu říká následující: „DNA ‚Téčka‘ s bohatou historií žije dál ve zcela novém Multivanu, který je však na první pohled typickým členem rodiny Bulli. S charakterním, sympatickým pohledem a čistým, nadčasovým designem.“

Nyní dodržme obligátní scénář a přesuňme se do interiéru. Když si člověk vleze na pozici řidiče, prvotní pocit ho až bodne. Klid. V pozitivním slova smyslu: Sedí totiž hezky vysoko a relativně vpředu a cítí se nebývale bezpečně. Vyzkoušeli jsme to v rodině u zástupkyň něžnějšího pohlaví a dámy se unisono shodly: „Ten posed je parádní.“ S jejich názorem se naplno ztotožňujeme.

Propojení vozu s telefonem. Pro nás meritorní věc. Vozy VW s infotainmentem a konektivitou na tom vždy nebyly úplně na jedničku s hvězdičkou, ale tady nedetekujeme žádný problém. Apple CarPlay funguje ihned a co víc – od první minuty až do pondělního návratu vozu do pražských Stodůlek. Leckdo může brblat, že moderna postihla naplno také multivan, což s sebou přináší rozsáhlé dotykové ovládání od klimatizace až po vyhřívání (moc komfortních) sedaček. Nám digitální trendy ovšem nevadí. Dá se na to velmi rychle zvyknout.

Test Volkswagen Multivan T7 Life 2,0 TDI DSG | 2024

Komunikace mezi mobilem a automobilem funguje na výbornou. Teď ještě další ne nedůležitý bod našeho hodnocení. Audio. A tam už to na bouchání šampaňského není. Při poslechu estonského rapu se jedná spíše o šedý průměr. Možná jsme zmlsaní konkurencí, nicméně čekali jsme trochu více…

Jestli nás ale něco těší, jedná se o kupu odkládacích schránek a chytře řešený kolejnicový systém pro druhou (dvě místa) a třetí řadu sedadel (tři místa). Stejně jako v případě těch u spolujezdce i šoféra – jsou velice pohodlná. Mimochodem, sedačky ve druhé i třetí řadě mohou být vyhřívaná. Přičemž manipulace s nimi je intuitivní a poměrně jednoduchá. Což kvitujeme. V zásadě prizmatem praktičnosti a germánského citu pro funkčnost je multivan ryzí premiant.

V jedné ze skladeb ze zmíněného estonského rapu, zpívá umělec „Teele!“ – což se dá přeložit jako vzhůru na silnice. A právě do provozu se pouštíme. Dáváme písmeno „D“ na elegantním voliči převodovky, umístěným mezi digitálním přístrojovým štítem a obrazovkou infotainmentu a vyrážíme. Máme co dočinění s motorem o výkonu 110 kW s nejvyšším točivým momentem 360 Nm. Ten spolupracuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a pohání výlučně přední kola.

Test Volkswagen Multivan T7 Life 2,0 TDI DSG | 2024

Sto padesát koní se k životu probouzí docela potichounku v komparaci s konkurencí. Odhlučnění je tudíž velmi solidní. Vedle decibelové pohody nám úsměv vykouzlilo taktéž chování převodovky. Ladné rozjezdy, chvatné přepínání kvaltů během putování. V kopcích Podkrušnohoří si motor umí umně podřadit. Palce nahoru!

Co se týká spotřeby paliva – i v tomto revíru hodnocení jen stěží utečeme chvále. Náš řidičský modus operandi byl pestrý. Od centra Ostravy přes silničky na Vysočině až po polské dálnice. Dlužno zmínit, že jsme vůz vůbec nešetřili a zastavili jsme se na hodnotách 7,5 litru na sto kilometrů.

Ohledně jízdních vlastností nesmíme opomenout výtečnou manévrovatelnost. Když se tak rozhodnete pro podzemní garáže narvaných obchodních center, určitě si několikrát oddychnete. Ostatně ověřeno OC Černý Most a OC Pankrác. Super je též odpružení, když pak korzujeme po středočeských okreskách. „Jako bychom jeli v klasickém osobáku,“ zní další z recenzí převážených pasažérů. Velmi trefná! Náklony v zatáčkách jsou dostatečně potlačené, příjemnému zážitku napomáhá i snížená karoserie.

Test Volkswagen Multivan T7 Life 2,0 TDI DSG | 2024

Závěr a cena

Bezvadně praktický a spolehlivý. Ano, takhle lakonicky bychom zhodnotili našich šest dnů s Volkswagenem Multivan, stojícím na modulární platformě MQB. Šlo o moc příjemné svezení, znásobené stylovým designem. Zde máme na mysli primárně dvoubarevné černobílé lakování. Šlapalo nám bez trablů i propojení s mobilem, takže pecka.

Na asfaltu si nás automobil získal sympatickým rejdem a přijatelným hltáním nafty. A teď něco k otazníkům až negativům: určitě bychom si přáli kvalitnější audio. Dynamiku nelze označit za špatnou, ale taky by se na pomyslném žebříku dalo vylézt trochu výše. Chybí nám dále taky pohon všech kol. Konzervativnější šoféři budou možná trochu rozladění z všudypřítomného dotykového ovládání.

Poslední řádky patří ceně. Jak si v této oblasti náš Volkswagen Multivan Life 2,0 TDI stojí? Základní cena vozu se zastavila na 1 257 156 Kč. My jsme měli navíc adaptivní podvozek DCC, LED světlomety vpředu, třízónovou automatickou klimatizaci, zpětnou kameru, tažné zařízení a další vychytávky jako třeba zatmavená skla. To posunulo konečnou cenu na 1 592 908 korun.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDI DSG

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1968 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní při 3000 – 3750 ot/min

Točivý moment:

360 Nm při 1600 až 2750 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

11.6 s

Maximální rychlost:

190 km/h

Převodovka:

sedmistupňová dvouspojková (DSG)

Spotřeba paliva:

6.5 l/100 km

Emise CO2:

170 g/km

Objem nádrže:

60 litrů

Délka:

4973 mm

Šířka:

1941 mm

Výška:

1889 mm

Rozvor:

3124 mm

Pohotovostní hmotnost:

2212 kg

Objem zavazadlového prostoru:

469 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru