Test Volkswagen Caddy 1.5 TSI 85 kW (2024)

Test Volkswagen Caddy 1.5 TSI 85 kW (2024)

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 16. 7. 2024


Volkswagen Caddy platí za nezpochybnitelnou stálici. Praktickou osobní dodávku od Volkswagenu, která je navíc velmi slušivá, jsme vyzkoušeli se základním zážehovým čtyřválcem.

Derivátů aktuálního Caddy najdeme v nabídce mraky: od dvoumístných variant ryze pracovního charakteru přes čtyřkolky až po přepychovější obytné verze. My si právě vyzvedáváme elementárnější – benzinovou patnáctistovku s manuální šestistupňovou skříní.

Co se týče designové architektury, z auta každým coulem čouhá praktičnost, neb mu dominují hranaté tvary. K vozu však pasují a sluší mu. Předek s LED světlomety vypadá atraktivně. Po chuti nám je rovněž žebrovaná mřížka nárazníku odkazující na včelí plástve v odstínu karoserie. Ta je v našem případě bílá Candy. I zadní zónu vozu hodnotíme solidně: můžou za to primárně úzká sloupcová světla linoucí se přes celou karoserii a také kombinace bílé s černým odstínem.

Test Volkswagen Caddy 1.5 TSI 85 kW (2024)

Interiér Caddy jde ruku v ruce se vzhledem, čili po trase účelnosti. Žádnou záplavu luxusu tedy nezakoušíme. To ale plně nahrazuje efektivita, útulný minimalismus a příjemná strohost. Stejně tak z něj dýchá bytelnost, jež se kupříkladu při převozu rozdováděných capartů z nejrůznějších kroužků velice hodí. Což potvrzujeme na vlastní kůži.

Caddy nadto nabízí skvělý výhled do všech směrů, dostatek prostoru a množství odkládacích míst: speciálně polička nad předním oknem je super praktická! Nechybí ani výklopné stolečky či USB-C porty. Škoda jen, že těch fyzických tlačítek nachystali inženýři poskrovnu. Alespoň že setrvala na volantu. Téměř vše se ale nastavuje za pomoci dotyků bříšek prstů na displeji infotainmentu. Co si však vyslouží vyzdvihnout, je digitální přístrojová deska s vysokým jasem a kontrastem.

Z vozu není nejen dobře vidět, ale rovněž se v něm pěkně sedí. To mají na svědomí komfortní sedadla oceněná prestižní certifikací AGR, jež umožňují elektrické nastavení bederní opěrky ve čtyřech směrech. Za zmínku ve vzdušném vnitřku rozhodně stojí zadní posuvné dveře, jež jsou nanejvýš praktické: manipuluje se s nimi jednoduše, otevřou kompletně celý prostor sedadel v druhé řadě a ještě se z nich lehce vystupuje. Vysoký rating si vysluhuje taktéž extenzivní zavazadelník.

Test Volkswagen Caddy 1.5 TSI 85 kW (2024)

Námi testovaný kus je zkonstruovaný na modulární platformě MQB, kterou sdílí třeba s octavií či golfem. To je důvodem, proč všechny varianty disponují vzadu tuhou nápravou s podélnými rameny. Podvozek považujeme za dostatečně komfortní. Jistě. V ostřejších zatáčkách svou provenienci Caddy neskryje. Stejně tak ve vyšším tempu je zapotřebí počítat s vyšším aerodynamickým hlukem. V globálu ale auto poslouchá a chová se předvídatelně a sebejistě.

Jak už jsme nakousli, pod kapotou se nachází přeplňovaná zážehová patnáctistovka s maximálním výkonem 85 kW a točivým momentem 220 Nm. Ta kooperuje s šestistupňovou manuální převodovkou, dodejme, že velmi přesnou. Ve spodních otáčkách „caddyna“ s pohonem předních kol není tak živá. Když se ale dostaneme do obligátního přepravního tempa, tak jde o skvělého parťáka. Fakt. A nesrká ani tolik benzinu: během týdenního testování si v průměru bral 6,9 litru na 100 kilometrů.

Závěr a cena

Volkswagen Caddy představuje vynikající multifunkční rodinné auto, s prostorným a praktickým interiérem a dostatečně velkým zavazadelníkem. Nezklame ani jízdními vlastnostmi a potěší fajn spotřebou. Snad jen více fyzických čudlíků bychom uvítali a méně aerodynamického lomozu při čipernějších přesunech. Caddy je dále bezva v tom, že za něj nevypláznete raketu. Základní cena flexibilního vozidla startuje těsně pod 600 tisíc korun. Námi testované s LED diodovými světlomety vpředu, zpětnou kamerou, bezklíčovým zapalováním, adaptivním tempomatem, zimním paketem a vyhřívaným čelním sklem, tónovanými okny, výdechy ventilace ve stropu v prostoru a dalšími vychytávkami vyšlo na 770 265 korun.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen Caddy 1.5 TSI 85 kW

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

85 kW/116 koní při 4500 – 6000 ot./min

Točivý moment:

220 Nm při 1750 – 3000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

11,9 s

Maximální rychlost:

182 km/h

Převodovka:

6° manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,6 l/100 km

Emise CO2:

150 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4500 mm

Šířka:

1855 mm

Výška:

1798 mm

Rozvor:

2755 mm

Pohotovostní hmotnost:

1608 kg

Objem zavazadlového prostoru:

1213 / 2556 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru