Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG

Zatímco rodinné dopravníky kategorie MPV pomalu vyklízí pole, tradiční dodávky přidávají na technologiích, kvalitě jízdy i designu. Přesně tímhle směrem se vydala také pátá generace Volkswagenu Caddy, která má k osobnějším autům blíž než kdykoli předtím.

Vůbec poprvé stojí Caddy na nové modulární platformě MQB, základ má tedy stejný jako Golf nebo Passat. To se dost výrazně podepsalo už na samotném vzhledu. Ryze účelové tvary tak vystřídaly o něco zajímavější tvary.

Přečtěte si také:  Test Toyota Proace City Verso Combi 1.5 D‑4D 130 (2021)

Nejvýraznější skok je vidět hlavně zepředu, obzvlášť v bílém laku vynikne, že je nárazník plně lakovaný. Caddy vypadá skoro jako elektromobil, ale nenechte se zmást, zatím jsou tady naprosto konvenční pohonné jednotky. I záď působí modernějším dojmem, nechybí svislé světlomety s LED technikou (v úplném základu jsou žárovky) nebo rozměrné okno.

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG

Maxi nejen jménem

Zboku Caddy nezapře svůj praktický potenciál, my jsme zkoušeli delší verzi Maxi, kde to vynikne o to víc. Ta má rozvor prodloužený z původních 2755 na 2970 milimetrů. Vedle toho došlo k protažení posuvných dveří, to aby se snáze nastupovalo do třetí řady sedadel.

Posuvné dveře si tady zaslouží samostatný odstavec. K jejich manipulaci stačí opravdu malá síla, takže s nimi nebudou mít problémy ani křehcí šoféři, zároveň disponují dovíráním, takže je stačí jemně přivřít, a o zbytek už se nemusíte starat.

Přečtěte si také:  Stanice technických kontrol zveřejnily desítku nejspolehlivějších ojetin do 130 tisíc korun

Třetí řada sedaček tady na rozdíl od většiny SUV není jen do počtu, ale je dobře využitelná. Kufr v takovém případě disponuje slušným objemem 446 litrů, sedadla ve třetí řadě mají navíc sedák umístěný poměrně vysoko, takže se tady sedí vcelku příjemně. Sedadla ve druhé řadě je možné posouvat (a ovlivnit tak místo pro nohy ve třetí řadě), nechybí tady stolečky nebo kapsy.

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG

Pro rodinu i podnikání

Pro ryze praktické využití je možné dvě poslední řady z auta zcela vyjmout, sedadlo spolujezdce je navíc možné sklopit pro převoz dlouhých předmětů. Při pětimístném uspořádání počítejte s objemem 1057 litrů, dvoumístné uspořádání poskytne 3105 litrů.

Čím víc postupujete kabinou dopředu, tím je to méně dodávka a víc osobák. Vpředu si budete připadat skoro jako v Golfu. Ale vážně jen skoro. Na první pohled vypadá všechno povědomé, v palubní desce se nachází dva barevné displeje, řazení obstarává miniaturní joystick a nechybí třeba bezdrátové nabíjení nebo USB-C porty.

Přečtěte si také:  Test BMW X6 xDrive40d (2021)

Fajn je také hromada odkládacích prostorů, ve dveřích jsou velké kapsy, za kapličkou přístrojů se nachází rozměrná přihrádka a něco můžete ukrýt třeba i do schránky pod sedadlem spolujezdce.

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG

Caddy nestrádá ani v oblasti bezpečnostních a asistenčních systémů, kde nechybí třeba chytrý tempomat, který vás udrží v jízdním pruhu, hlídá při výjezdu z parkovacího místa nebo usnadní couvání s přívěsem. Tohle je moderna, jakou v jiné dodávce nenajdete.

Stejně jako v Golfu se tady prakticky vše ovládá dotykem a nabízí se otázka, jestli u pořád veskrze užitkového auta je tohle ta správná cesta. Na tu už si ale musíte odpovědět sami, samotný infotainment jinak funguje po trochu pomalejším startu svižně a má přehledně strukturované menu.

Přečtěte si také:  Vypadá jako Škoda Felicia Pick-up, ale je to Volkswagen Caddy. Vyráběli ho v Kvasinách

Podrobnější zkoumání ovšem prozradí, že interiér je jinak zkonstruovaný z tvrdých plastů, což v kombinaci s minimalistickým uspořádáním působí možná až příliš lacině. A moc na tom ve výsledku nezmění ani vyšňořená verze Style, kde kromě jiného dostanete třeba leskle černý rámeček obou displejů nebo jinak opravdu podařená sedadla v Alcantaře. Však to srovnejte s lidovější verzí, kterou jsme testovali v zimě.

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG

Rodinný i jízdou

Pohonné jednotky jsou v nabídce Caddyho v zásadě dvě. Jestli dáváte přednost zážehovým motorům, je tady patnáctistovka naladěná na 114 koní, a to buď s manuálem, nebo s DSG. Vyznavači dieselů můžou sáhnout výhradně po dvoulitru, který je k dispozici ve třech výkonových stupních (75, 102 a 122 koní), přičemž u čtyřkolky nebo automatu je to výhradně v nejsilnější specifikaci.

Naftový Caddy Maxi je k dispozici pouze ve dvou silnějších variantách, přičemž testované vrcholné provedení se 122 koni nabízí jistě nejpříjemnější svezení. Dynamikou motor i tak extra neoplývá, při běžném zatížení ale nebudete mít s jeho silou zvlášť problém. Vespodu trochu hučí, tu a tam zavibruje – holt pravověrný vznětový agregát. Na výkon nejplodnější střední pásmo nicméně přináší srovnatelný akcelerační komfort s podobně naladěnými osobáky.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Volkswagen ID.3 (2021)

Jízda samotná až na pár drobností ostatně vůbec nepřipomíná reálie cestování s užitkovým autem. Zcela jistě za to můžou kouzla na podvozku v zadní části – už tu nejsou listová pera, ale vinuté pružiny, což oceníte v každé hlubší díře. Volkswagen počítá s tím, že plnohodnotně naložený Caddy zas tak často jezdit nebude. Z malé pracovní dodávky se může stát příjemně prostorné rodinné auto.

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI DSG

Krátce ke zmíněným výjimkám: tou nejpodstatnější je vyšší stavba karoserie. S místem na hlavu se pojí větší odpor vzduchu (a také mohutnější nárazová plocha poryvů vichru) nebo výraznější náklony v zatáčkách. Zmiňme ještě odhlučnění motoru, ani ve vyšších otáčkách nemá zrovna nejpříjemnější projev. Navíc kabina má proti aerodynamickému svistu izolaci solidní, o to víc chrochtání dieselu vyniká.

Právě naftový motor má ale jeden nesporný benefit. Caddy Maxi přes své nezanedbatelné rozměry potěší velmi příjemnou spotřebou. Pohybovat se budete pod šesti litry, na vinutých okreskách při klidném tempu i pod 5,5 litry. Sedmý stupeň DSG umí stlačit apetit auta ještě o něco málo níže, ale ne vždy působí úplně přesvědčivě. Nechává ležet otáčky dost nízko, což se mnohdy nedá uposlouchat. Pokud o něj vyloženě nestojíte, ušetřete 60 tisíc a zvolte šestistupňový manuál. Bohatě stačí a k autu sedí.

Přečtěte si také:  Test Audi Q2 35 TDI quattro S tronic (2021)

Navíc šetřit bude třeba – nový Caddy je podle ceníku dost luxusní zboží. V akci stojí dvoulitrové TDI s 122 koni a sedmistupňovým DSG 770 tisíc. S lepší výbavou se hravě dostanete na neuvěřitelný milion. Kdo by to byl do Caddyho řekl, že?

S přispěním Matěje Skalického.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Caddy Maxi 2.0 TDI
Typ: řadový čtyřválec
Palivo: nafta
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Pohon: předních kol
Výkon: 90 kW/122 koní při 2750 – 4250 ot./min
Točivý moment: 320 Nm při 1600 – 2500 ot./min
Maximální rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11.8 s
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.6 / 4.1 / 4.6
Emise CO2: 122 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4954 mm
Šířka: 1855 mm
Výška: 1800 mm (bez střešních lyžin)
Rozvor: 2970 mm
Pohotovostní hmotnost: 1827 kg
Objem zavazadlového prostoru: 1057 / 3105 litrů
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář