Test Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV | plug-in hybrid | 2024

Test Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV | plug-in hybrid | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 20. 8. 2024


Toyota C-HR už od svého představení platila za provokativní model. Druhá generace, kterou jsme vyzkoušeli, je však ještě nespoutanější. My navíc plug-in hybrid okusili ve sportovní variantě GR Sport.

Toyota C-HR. Ty signifikantní křivky zkrátka nelze přehlédnout. I proto byl tento model po uvedení rozšířen také do dalších koutů planety. Zprvu se totiž uvažovalo pouze o evropském kontinentu. Tenhle pětimístný crossover, který chvatně kombinuje robustnost se sportovně střiženým kupé, prostě baví. A nová druhá generace rozhodně nezpomaluje!

Toyota CH-R působí trochu jako herečka Kate Winslet. I když třeba nechce, tak vás svádí. Špičatá příď s atypicky zvolenými světlomety a masivním nárazníkem jako by nás braly na prodloužený víkend na Jupiter. Je to futuristické, ale vozu to sluší. Stejně jako Winslet má „cé há erko“ i povedenou zadní část. Tam platí za laskominu řešení svítilen. Po odemknutí se rozsvítí nápis CH-R. Čili další stylovka, jež nás přesouvá do budoucnosti.

Test Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV | plug-in hybrid | 2024

Japonskému crossoveru svědčí i dvoubarevné lakování. My si ho užíváme v barvách AC Milán, čili červenočerné. Tenhle „Rossoneri“ kabát k autu jde. O čemž nás ostatně přesvědčují také názory dívek, jež se s námi dávají do řeči v Pařížské ulici, kde díky elektrickým značkám parkujeme zdarma. Do výčtu ještě nezapomeňme přimíchat zapuštěné kliky a velká dvacetipalcová kola a artové dílo se vyklubalo na svět. Našeho modemana nadto zkrášlují odznaky GR Sport.

Ani v interiéru se v komparaci se starším předchůdcem nešetřilo. Celkově materiály působí daleko vytříbeněji a luxusněji. Jako u dalších parťáků nalézáme novou generaci infotainmentu. 12,3palcový displej je graficky skrovnější, o to však komfortnější na ovládání. Odezvy jsou svižné. Propojení smartphonu s autem funguje bez kabelů a je okamžité. CarPlay i Android Auto běží po celých šest dnů bezvadně. Když už jsme u těch mobilů, zmiňme, že i bezdrátová nabíječka pracuje dobře.

Sportovně tvarovaná sedadla poskytují dostatečné pohodlí. Vítáme, že uvnitř nacházíme rovněž fyzická tlačítka a vyhýbáme se tak přehrabávání na dotykové obrazovce jako v jiných automobilech. Z plug-in hybridní toyoty máme slušný výhled do všech směrů, dále ceníme dostatek odkládacích stránek a pěkně graficky zpracovaný digitální štít. V podstatě postrádáme na pozici spolujezdce jen zmíněnou Kate Winslet. Od ní by nás počestně odděloval rozlehlejší středový tunel.

Test Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV | plug-in hybrid | 2024

Některé recenze zmiňují slabší prostornost na zadních sedadlech. Tady asi nesouhlasíme. Za nás se dozadu v klidu vejde Cristiano Ronaldo s Lionelem Messim. Ne že by tam seděli přímo oni, ale známí dosahovali identické výšky, tedy 187 cm a 170 cm. A nestěžovali si.

Pakliže ovšem máme něco podepsat, jedná se o smutnější objemnost zavazadelníku. Ten u námi zkoušeného plug-in hybridního derivátu činí jen 310 litrů. S volitelným audiosystémem JBL se subwoorerem dokonce (pouhopouhých) 296 litrů. Setrvejme ještě u decibelové recenze. V tom se model CH-R řadí mezi premianty.

Pojďme do provozu! Pod kapotou si lebedí pátá generace hybridního ústrojí Toyoty. Na ni můžete narazit kupříkladu u priusů. Duši plug-in hybridu tvoří dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 112 kW/152 koní dostupným při 6000 ot./min. Ten doplňuje elektromotor o výkonu 120 kW na přední nápravě a Li-ion baterie o kapacitě 13,6 kWh. Sečteno podtrženo, systémový výkon dosahuje 164 kW s nejvyšším točivým momentem 190 Nm.

Test Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV | plug-in hybrid | 2024

I další odstaveček načněme numerickým okénkem. „Cé há erko“ umí vypálit z nuly na sto za 7,3 vteřiny. Podle oficiálních dokumentů dosahuje jeho maximální tempo 180 kilometrů za hodinu, naše letištní praxe nás ovšem přesvědčila, že zvládne ještě více… Dynamika vozu nechybí. Je univerzální jak kdysi Šebrle na olympiádě. Hbitě působí jak na semaforech na pražském Žižkově, tak na dálnici směr Mladá Boleslav. Neztrácí se ani na zjizvených okreskách kolem Čáslavi. Zde musíme rovněž vypíchnout skvěle naladěný podvozek. Smekáme!

Taktéž odhlučnění pokládáme za obstojné. Na šňůrce kladů pokračujeme i v případě spotřeby. Tak tedy: šestidenní kamarádění jsme završili se spotřebou 5,4 litru na sto kilometrů. Nicméně uvědomělejší šoféři stlačí hodnoty (podstatně) níže.

Čistě „na baterky“ můžete údajně ujet až 100 kilometrů, k realitě se však blíží kombinovaný dojezd 66 kilometrů. My zvládli nějakých 55 km ryze na elektřinu. Během municipálních přesunů z Hostivaře na Letnou jsme v kombinovaném módu korzovali do dvou litrů na 100 km. A jaká se situace s doplňováním šťávy? Nabití Lithium-iontová baterie o kapacitě 13,6 kWh zabere na 7 kW nabíječce přibližně dvě a půl hodiny.

Test Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV | plug-in hybrid | 2024

Závěr a cena

Plug-in hybridní Toyota CH-R nadchne svou jinakostí. Tvarově si „jede po svém“ a nám tahle designová svéráznost se spoustou kudrlinek chutná. Nota bene v dvoubarevném lakování. Stejně tak interiér pokládáme za povedený, třebaže tam už to taková „divočina“ není. O to ale víc působí vytříbeněji a praktičtěji. Dostatečně velká a graficky vyvedená dotyková obrazovka, pro tradičnější obec neabsentují ani fyzická tlačítka. Tenhle mix funguje.

„Cé há erko“ taky výtečně jezdí. Skýtá solidní dynamiku, kterou nicméně vyvažuje parádní spotřebou a vyhovujícím elektrickým dojezdem. Hybridní pohon platí za signature japonské automobilky a tento model není výjimkou. Nám nadto perfektně sedělo naladění podvozku.

Minusy? Největší bolístka putuje za zavazadelníkem, který by školní terminologií prolezl do dalšího ročníku jen s odřenýma ušima. Druhé negativum představuje složitější vypínání některých asistentů, třeba překračování maximální rychlosti. A třetí otazník krásně naváže na poslední bod recenze, a sice cenu. Standardně náš kousek ve výbavě GR Sport vyjde na 1 299 900 Kč. S nynějším akčním zvýhodněním nicméně lze cenovku „zmáčknout“ na 1 089 000 korun.

Technické údaje:

Auto:

Toyota C-HR GR Sport 2.0 PHEV

Motor:

zážehový čtyřválec + 2x elektromotor

Objem válců:

1987 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

všech čtyř kol

Maximální výkon hybridního systému:

164 kW/223 koní při 6000 ot/min

Systémový točivý moment:

190 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

7,3 s

Maximální rychlost:

180 km/h

Převodovka:

automatická e-CVT

Spotřeba paliva:

0,8 l/100 km

Emise CO2:

19 g/km

Objem nádrže:

43 litrů

Délka:

4360 mm

Šířka:

1830 mm

Výška:

1558 mm

Rozvor:

2640 mm

Pohotovostní hmotnost:

1645 kg

Objem zavazadlového prostoru:

310 litrů (296 litrů)


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru