test-2013-skoda-superb-36-fsi-v6-4x4-dsg- (1)

Test ojetiny Škoda Superb 3,6 FSI V6 DSG 4×4 (2013)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 21. 7. 2019


Škoda před nedávnem představila modernizovaný Superb třetí generace, ale my jsme se podívali na faceliftovaný kus generace druhé, který měl pod kapotou velký šestiválcový motor. Šlo o auto z roku 2013, které mělo najeto 190 tisíc kilometrů.

Čerstvě po faceliftu

Rok 2013, ze kterého pochází i tento vůz, byl ve znamení modernizace Superbu. Facelift změnil přední světlomety, kterým ve vyšších výbavách nadělil LED denní svícení, LED blinkry a bixenonové čočkové světlomety. Nižší výbavy měly vše řešené žárovkami. Přepracovaná byla také maska chladiče i nárazník. Nová verze tak je od té původní k rozeznání na první pohled.

Na sedanu se hodně změnila také zadní část. Auto dostalo nové světlomety, ale hlavně bylo přesunuto umístění pro registrační značku z nárazníku na víko zavazadelníku. Čtveřice koncovek výfuku pro vrcholnou šestiválcovou variantu zůstalo zachováno, stejně jako systém otevírání zavazadlového prostoru. Ten kombinuje otevírání jako u sedanu (tedy bez skla) anebo jako u liftbacku (tedy celé páté dveře i se sklem). Pro každý způsob je k dispozici samostatné tlačítko – uprostřed pro „sedan“, u pravého osvětlení RZ pro páté dveře.

Test ojetiny Škoda Superb Combi 2.0 TDI 103 kW 4×4 (2014)

Nesvázán emisními limity

V dnešní době jsou motoráři odkázání na nutnost splnění velmi přísných emisních limitů a jsou nuceni motory vybavovat mnoha prvky, které dříve používat nemuseli (a vlastně je ani neznali) a volnější byl i software samotného řízení auta. Neznamená to snad, že by Superb nemusel splňovat emisní normy, ale vzhledem k tomu, že jde o vůz plnící Euro 5, je to na jeho motoru znát. Tím nejzásadnějším je, že jde o šestiválec. Navíc poměrně velký, vždyť jeho válce mají objem 3,6 litru. Mimochodem motor 3,6 FSI se do auta montoval od září 2008 do června 2015.

TIP
Prověření ojetého auta před koupí
Ověřte si ojeté auto před koupí. Prověření pomocí VIN (čísla karoserie), ale také fyzické prověření vozidla.
🚗 Prověřit auto →

Tento motor nemá žádné přeplňování a vzduch nasává přirozeně, což se projevuje i na jeho charakteru. Je ale i díky točivému momentu 350 Nm poměrně pružný, ačkoliv to nejlepší ze sebe dostává ve vyšších otáčkách, kde ke slovu pustí svých 191 kW/260 koní. Zrychlit z 0 na 100 km/h tohle auto umí za 6,4 sekundy. Potěšila reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu, protože motor na to ihned zareagoval.

Šestiválec 3,6 FSI není špatný ani z pohledu trvanlivosti či servisních nákladů, tedy samozřejmě v případě, že běžná (předepsaná) údržba byla prováděna tak, jak měla být. Vlastně jde o motor, který by se dal v celé nabídce dvojkového Superbu označit jako jeden z nejspolehlivějších. Velmi výjimečně se může objevit závada typu poškozeného těsnění pod hlavou, případně prasklého bloku vlivem dlouhodobého vysokého zatěžování.

test-2013-skoda-superb-36-fsi-v6-4x4-dsg- (7)

Vrcholný šestiválec byl výhradně spojen s pohonem všech čtyř kol (Haldex) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Je jen škoda, že na volantu nejsou páčky pro manuální změnu rychlostí. Ani u převodovky nemusíte čekat žádné velké problémy co do spolehlivosti, netrpí žádnými známými neduhy. Je potřeba jen dávat pozor na to, aby v ní byl pravidelně (nejpozději) každých 60 tisíc kilometrů měněn olej.

Při výběru auta je potřeba dávat pozor na to, aby se od převodovky neozývalo žádné dunění, cinkání a podobně. Problém je také škubnutí při rozjezdu, ale na drobné cukání si u DSG občas stěžujeme i když je auto nové. V případě testovaného auta bylo přítomno také. Výměnou oleje po koupi přesto rozhodně nic nezměníte (a to ani v motoru, ani v haldexu).

Jak jezdí?

Motor má velmi příjemný zvuk, tlumený, ale jadrný. Jeho výkon také příjemně graduje a jakmile se přehoupne přes polovinu otáčkoměru, předvádí to nejlepší, co umí. A věřte mi, že tohle auto dokáže být rychlé. Pocitově dokonce lépe než modernizovaný Superb třetí generace s vrcholným 2,0 TSI s 200 kW/272 koňmi, za jehož volant jsem se ve stejném týdnu krátce posadil při prvních testovacích jízdách.

Test Škoda Superb V6 3,6 FSI Laurin&Klement: Milionový pohodář + video

Superb je hodně rychlý hlavně v přímce, protože v zatáčkách je limitovaný komfortněji naladěným podvozkem, ale i velkými převisy. Naše auto mělo 17″ disky kol obuté do zimních pneumatik, což není ve vysokých letních teplotách úplně ideální obutí, takže na žádné řezání zatáček to nebylo.

TIP
Prověření ojetého auta před koupí
Ověřte si ojeté auto před koupí. Prověření pomocí VIN (čísla karoserie), ale také fyzické prověření vozidla.
🚗 Prověřit auto →

Lidé u velkých benzinových motorů často tvrdí, že „je to sežere“, ale nebývá to pravda. Vždyť i u tohoto auta spotřeba paliva překvapila. Při cestách kolem maximálně povolených rychlostních limitů (max. + 10 %) jsme se pohybovali se spotřebou paliva nejčastěji mezi 9 a 10 l/100 kilometrů. Při výraznějším šlapání na plynový pedál samozřejmě spotřeba vystoupá výrazněji nad 10litrovou cifru, ovšem stále méně než v případě čtyřválcového TSI. To ale bude úspornější při klidné a vyrovnané jízdě.

Minimum poškození

Testovaný Superb byl uveden do provozu přesně před šesti lety, ale v interiéru to na pohled takřka není znát. Čalounění je nepoškozené – a to i kůže, ale i Alcantara – plasty neohmatané, ovladač světel neošoupaný a ani čalounění dveří není vymačkané. Výjimkou je jen startovací tlačítko, volant a hlavice voliče převodovky, které jsou drobně odřené.

test-2013-skoda-superb-36-fsi-v6-4x4-dsg- (35)

Zvenku ale nějaké oděrky jsou. Všimnout si lze předního nárazníku, který nemá původní lesk, ale také drobných provozních oděrek. Na šestileté auto s takovým nájezdem je to ale velmi málo. Největším poškozením je tak zatřený škrábanec na víčku hrdla nádrže.

Velmi bohatá výbava

I když nejde o verzi Laurin & Klement, má toto auto hodně bohatou výbavu. Namátkou mohu jmenovat parkovací senzory vpředu i vzadu, ale i automatický parkovací asistent, který umí sám podélně zaparkovat. Skvělé jsou bixenonové světlomety, které v noci prosvítí tmu skoro jako ve dne, protože kromě xenonových výbojek rozsvítí i halogenové žárovky a navíc jsou čočky natáčecí podle otočení volantem.

Využívat ale můžete i automatickou dvouzónovou klimatizaci, nezávislé topení s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední sedadla (spolujezdcovo s možností ovládání i ze zadního sedadla). Sedadla vpředu, ale i vzadu jsou navíc vyhřívaná. Řidič má k dispozici také multimediální systém s navigaci a s ovládáním na volantu, samostmívací vnitřní zrcátko, dešťový senzor, ale i příplatkový sound systém, jehož projev opravdu překvapil. Má velmi jasné basy, ale i výšky.

test-2013-skoda-superb-36-fsi-v6-4x4-dsg- (17)

Můžete si všimnout i střešního okna se solárními panely. Šlo o jednu z možných variant střešních oken, kdy nešlo o pouhé vyklápěcí anebo posouvací sklo (i když oboje také umí), ale umělo aktivně vyvětrat interiér. Solární panely používalo k pohánění vnitřních větráků, čímž do interiéru pouštělo chladnější vzduch od motoru (neumělo využít klimatizaci), což stačilo k tomu, aby v autě na sluníčku nebyly ony ultra vysoké teploty. Dítě ani psa byste tam ale ani tak nechávat nesměli. Škoda, že v testovaném autě nebyla solární střecha funkční.

Závěr a cena

Škoda Superb 3,6 FSI V6 DSG 4×4, který jsme si půjčili z pražského autobazaru MAMA Car, má vedenou servisní historii a zdá se být ve velmi dobrém stavu. Drobným mínusem je minimální vůle v řízení, stejně jako drobné pocukávání při rozjezdu. Podvozek je ale jinak pevný, tichý a bez vůlí. I na pohled je auto zachovalé a to jak zvenku, tak zejména uvnitř. Šestiválcový motor si příjemně přede a má dostatek síly, čemuž sekunduje i dobře řadící převodovka. Pro případné výlety do hor jistě oceníte i pohon všech kol.

Auto je na prodej za 284 999 Kč při využití vybraného finančního produktu, případně za 329 999 Kč při platbě v hotovosti.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru