Ojetý Chevrolet Camaro šesté generace je autem, které překvapivě dobře jezdí a zní. Díky atmosférickému osmiválci a americké technice by se mohlo zdát, že půjde o pořádné „železo“, ale nemusí tomu tak být vždy. Přestože testovaný kousek se zdál být po necelých 79 tisících kilometrech ve velmi dobrém stavu, nemusí to tak být u všech ojetých kusů.
Navigace:
- Strana 1: Ojetý Chevrolet Camaro 6. generace: představení a recenze
- Strana 2: Ojetý Chevrolet Camaro 6. generace: rady před koupí, fotogalerie, technické údaje
I v tomto případě je tak velmi důležité dát si pozor na typické problémy a slabé stránky auta. Toto jsou ty nejznámější:
Automatická převodovka (8-stupňová převodovka GM)
- Problém: Mnoho majitelů Chevroletů Camaro vybavených 8stupňovou automatickou převodovkou (převodovka 8L45 a 8L90) hlásilo problémy s tvrdým nebo trhavým řazením. Tento problém se často označuje jako „shudder“ – pocit vibrací nebo cukání při nižších rychlostech nebo při změně převodů.
- Co zkontrolovat: Při testovací jízdě pečlivě vnímejte, jak převodovka řadí. Jakékoliv neobvyklé vibrace nebo cukání mohou naznačovat nutnost výměny oleje v převodovce nebo dokonce rozsáhlejší opravy.
Chlazení motoru
- Problém: Zejména ve verzích SS a ZL1 může být problém s chlazením. Při ostré jízdě nebo v teplém počasí může dojít k přehřívání motoru.
- Co zkontrolovat: Zkontrolujte, zda byly prováděny pravidelné servisní úkony, včetně výměny chladicí kapaliny. Sledujte ukazatele teploty motoru při jízdě.
Spotřeba oleje
- Problém: Některé verze Camara, zejména ty s testovaným motorem V8 (6,2 LT1), mohou trpět nadměrnou spotřebou oleje. To může být způsobeno problémy s pístními kroužky nebo jinými částmi motoru.
- Co zkontrolovat: Zjistěte, zda předchozí majitel zaznamenal zvýšenou spotřebu oleje, a zkontrolujte, zda byl pravidelně doplňován olej. Při testovací jízdě sledujte výfuk, zda se neobjevuje modrý kouř, což by mohlo naznačovat spalování oleje.
Brzdový systém
- Problém: Majitelé si občas stěžovali na rychlé opotřebení brzdových kotoučů a destiček, zejména pokud auto používali ke sportovní jízdě nebo ho vystavovali vysokému zatížení například na okruhu.
- Co zkontrolovat: Zkontrolujte stav brzdových kotoučů a destiček. Rovněž otestujte, zda jsou brzdy dostatečně citlivé a zda nedochází k vibracím při brzdění.
Elektronika
- Problém: U některých modelů může docházet k problémům s palubní elektronikou, včetně infotainmentu, připojení Bluetooth. Zlobit mohou také parkovací senzory anebo se mohou rozsvěcovat kontrolky bez zjevné příčiny.
- Co zkontrolovat: Zkontrolujte funkčnost všech elektronických systémů a zjistěte, zda neblikají výstražné kontrolky. Ověřte funkčnost dotykové obrazovky a další elektroniky.
Řízení a podvozek
- Problém: Chevrolet Camaro má sportovní podvozek, který může být citlivý na opotřebení, zejména pokud auto jezdilo na nekvalitních nebo špatně udržovaných silnicích. Mohou se vyskytnout problémy s geometrií nebo opotřebením tlumičů.
- Co zkontrolovat: Při jízdě naslouchejte, zda se neozývají neobvyklé zvuky z podvozku (klepání, skřípání). Zkontrolujte, jak auto reaguje na řízení, zejména při zatáčení a vjíždění do zatáček. Ujistěte se, že auto drží směr a nenaklání se.
Kvalita laku a karoserie
- Problém: Někteří majitelé si stěžovali i na kvalitu laku, zejména na loupání nebo škrábance, které se objevily po relativně krátké době používání.
- Co zkontrolovat: Pečlivě prohlédněte exteriér vozu, zda nejeví známky nadměrného opotřebení laku nebo koroze.
Baterie
- Problém: U některých modelů mohou vzniknout problémy s rychlým vybíjením baterie nebo s alternátorem, zejména pokud vůz není pravidelně používán.
- Co zkontrolovat: Zkontrolujte stav baterie a sledujte, zda nejsou problémy s nabíjením nebo se startováním vozu.
Technické údaje:
Auto: | Chevrolet Camaro Coupe 6,2 V8 |
Motor: | vidlicový osmiválec (V8) |
Objem válců: | 6162 ccm |
Plnění motoru: | atmosférické |
Palivo: | benzin |
Pohon: | zadních kol |
Výkon: | 333 kW/453 koní při 5700 ot./min |
Točivý moment: | 617 Nm při 4600 ot./min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 4,4 s |
Maximální rychlost: | 290 km/h |
Převodovka: | 8° automatická |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 11,1 l/100 km |
Emise CO2: | 252 g/km |
Objem nádrže: | 60 litrů |
Délka: | 4783 mm |
Šířka: | 1897 mm (bez zpětných zrcátek) |
Výška: | 1349 mm |
Rozvor: | 2811 mm |
Provozní hmotnost: | cca 1,7 tuny |
Objem zavazadlového prostoru: | 257 litrů |
Mám svého z Německa, v bílé barvě, najeto 60 tisíc a nemohu si stěžovat. Jsou trochu narezlé šrouby v přední části pod kapotou a špinavý kryt kapoty zevnitř, pak jsem si obnovil barvu nápisu na motoru, která se loupala a ještě sháním zadní brzdové světlo. Jako ojetina je v hodně dobrém stavu a za podobnou sumu jsem ji také pořidil. Ceny za pravidelný servis jsem čekal vyšší, překvapily mě. Je to krásná Amerika, kterou je radost řídit :)
Díky za doplnění, ať slouží. Tohle auto se nám hodně líbilo :-)
K tomu není co dodat
Kolik má najeto?
78 tisíc, je to napsané v textu i vyfocené v galerii.
prej Hemi. To je trocha jiný koncern :-)