Test ojetiny Chevrolet Camaro SS 6,2 V8 | 2019

Test ojetiny Chevrolet Camaro SS 6,2 V8 | 2019

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 15. 9. 2024


Ojetý Chevrolet Camaro šesté generace je autem, které překvapivě dobře jezdí a zní. Díky atmosférickému osmiválci a americké technice by se mohlo zdát, že půjde o pořádné „železo“, ale nemusí tomu tak být vždy. Přestože testovaný kousek se zdál být po necelých 79 tisících kilometrech ve velmi dobrém stavu, nemusí to tak být u všech ojetých kusů.


Navigace:


I v tomto případě je tak velmi důležité dát si pozor na typické problémy a slabé stránky auta. Toto jsou ty nejznámější:

Automatická převodovka (8-stupňová převodovka GM)

  • Problém: Mnoho majitelů Chevroletů Camaro vybavených 8stupňovou automatickou převodovkou (převodovka 8L45 a 8L90) hlásilo problémy s tvrdým nebo trhavým řazením. Tento problém se často označuje jako „shudder“ – pocit vibrací nebo cukání při nižších rychlostech nebo při změně převodů.
  • Co zkontrolovat: Při testovací jízdě pečlivě vnímejte, jak převodovka řadí. Jakékoliv neobvyklé vibrace nebo cukání mohou naznačovat nutnost výměny oleje v převodovce nebo dokonce rozsáhlejší opravy.

Chlazení motoru

  • Problém: Zejména ve verzích SS a ZL1 může být problém s chlazením. Při ostré jízdě nebo v teplém počasí může dojít k přehřívání motoru.
  • Co zkontrolovat: Zkontrolujte, zda byly prováděny pravidelné servisní úkony, včetně výměny chladicí kapaliny. Sledujte ukazatele teploty motoru při jízdě.

Test ojetiny Chevrolet Camaro SS 6,2 V8 | 2019

Spotřeba oleje

  • Problém: Některé verze Camara, zejména ty s testovaným motorem V8 (6,2 LT1), mohou trpět nadměrnou spotřebou oleje. To může být způsobeno problémy s pístními kroužky nebo jinými částmi motoru.
  • Co zkontrolovat: Zjistěte, zda předchozí majitel zaznamenal zvýšenou spotřebu oleje, a zkontrolujte, zda byl pravidelně doplňován olej. Při testovací jízdě sledujte výfuk, zda se neobjevuje modrý kouř, což by mohlo naznačovat spalování oleje.

Brzdový systém

  • Problém: Majitelé si občas stěžovali na rychlé opotřebení brzdových kotoučů a destiček, zejména pokud auto používali ke sportovní jízdě nebo ho vystavovali vysokému zatížení například na okruhu.
  • Co zkontrolovat: Zkontrolujte stav brzdových kotoučů a destiček. Rovněž otestujte, zda jsou brzdy dostatečně citlivé a zda nedochází k vibracím při brzdění.

Elektronika

  • Problém: U některých modelů může docházet k problémům s palubní elektronikou, včetně infotainmentu, připojení Bluetooth. Zlobit mohou také parkovací senzory anebo se mohou rozsvěcovat kontrolky bez zjevné příčiny.
  • Co zkontrolovat: Zkontrolujte funkčnost všech elektronických systémů a zjistěte, zda neblikají výstražné kontrolky. Ověřte funkčnost dotykové obrazovky a další elektroniky.

Test ojetiny Chevrolet Camaro SS 6,2 V8 | 2019

Řízení a podvozek

  • Problém: Chevrolet Camaro má sportovní podvozek, který může být citlivý na opotřebení, zejména pokud auto jezdilo na nekvalitních nebo špatně udržovaných silnicích. Mohou se vyskytnout problémy s geometrií nebo opotřebením tlumičů.
  • Co zkontrolovat: Při jízdě naslouchejte, zda se neozývají neobvyklé zvuky z podvozku (klepání, skřípání). Zkontrolujte, jak auto reaguje na řízení, zejména při zatáčení a vjíždění do zatáček. Ujistěte se, že auto drží směr a nenaklání se.

Kvalita laku a karoserie

  • Problém: Někteří majitelé si stěžovali i na kvalitu laku, zejména na loupání nebo škrábance, které se objevily po relativně krátké době používání.
  • Co zkontrolovat: Pečlivě prohlédněte exteriér vozu, zda nejeví známky nadměrného opotřebení laku nebo koroze.

Baterie

  • Problém: U některých modelů mohou vzniknout problémy s rychlým vybíjením baterie nebo s alternátorem, zejména pokud vůz není pravidelně používán.
  • Co zkontrolovat: Zkontrolujte stav baterie a sledujte, zda nejsou problémy s nabíjením nebo se startováním vozu.

Technické údaje:

Auto:

 Chevrolet Camaro Coupe 6,2 V8

Motor:

vidlicový osmiválec (V8)

Objem válců:

6162 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

benzin

Pohon:

zadních kol
+ samosvorný diferenciál

Výkon:

333 kW/453 koní při 5700 ot./min

Točivý moment:

617 Nm při 4600 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

4,4 s

Maximální rychlost:

290 km/h

Převodovka:

8° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

11,1 l/100 km

Emise CO2:

252 g/km

Objem nádrže:

60 litrů

Délka:

4783 mm

Šířka:

1897 mm (bez zpětných zrcátek)
1998 mm (se zpětnými zrcátky)

Výška:

1349 mm

Rozvor:

2811 mm

Provozní hmotnost:

cca 1,7 tuny

Objem zavazadlového prostoru:

257 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

6 názorů na “Test ojetiny Chevrolet Camaro SS 6,2 V8 | 2019”

  1. Mám svého z Německa, v bílé barvě, najeto 60 tisíc a nemohu si stěžovat. Jsou trochu narezlé šrouby v přední části pod kapotou a špinavý kryt kapoty zevnitř, pak jsem si obnovil barvu nápisu na motoru, která se loupala a ještě sháním zadní brzdové světlo. Jako ojetina je v hodně dobrém stavu a za podobnou sumu jsem ji také pořidil. Ceny za pravidelný servis jsem čekal vyšší, překvapily mě. Je to krásná Amerika, kterou je radost řídit :)

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru