test-mercedes-benz-vito-family-114-cdi- (22)

Test Mercedes-Benz Vito 114 CDI L Family Tourer SELECT (2018)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 6. 11. 2018


Máte velkou rodinu? Běžný kombík vám nestačí? Nevejdete se ani do MPV? Pak by pro vás mohlo být řešením ještě větší auto, to už je ale dodávka. Vyzkoušeli jsme Mercedes-Benz Vito v akční nabídce Family. Je to ale dobrý nápad? Jak se s takovým autem jezdí, jsme zjišťovali v redakčním testu.

Dva rozvory a tři délky

Zatímco u osobních aut máte na výběr tak maximálně druh karoserie, tady můžete přemýšlet mnohem více. Vito se totiž nabízí jako klasická „plechová“ dodávka nebo jako testované osobní provedení, ale vybrat si můžete i kombinaci obojího.

Když budete mít vybranou verzi, bude třeba přistoupit k dalšímu úkolu. Mercedes-Benz nabízí Vito s dvěma rozvory a třemi možnostmi délek. Samozřejmostí je také několik variant vnitřního uspořádání sedadel, pro verzi Vito Tourer se dvěma nebo až devíti sedadly. Testovaná verze byla vybavena 8 sedadly s uspořádáním 2+3+3.

test-mercedes-benz-vito-family-114-cdi- (44)

Dvě zadní řady sedadel jsou uchyceny v kolejnicích, v nichž jimi lze pohybovat vpřed nebo vzad. Díky tomu lze buď zvětšit zavazadlový prostor nebo naopak zvětšit prostor pro nohy cestujících. Obě dvě řady sedadel (resp. pouze jejich sedáky) byly dělené v poměru 1:2. Obě dvě zadní řady sedadel mají vyvedeny výdechy topení a klimatizace po stranách ve střeše, vedle nich jsou i čtecí lampičky. „Smůlu“ v tomto má jen ten prostřední.

Pro bezproblémový přístup na zadní dveře potěšily posuvné dveře na obou stranách. Standardně je Mercedes-Benz nabízí pouze vlevo, ty pravé jsou za příplatek 26 171 Kč včetně DPH. Taky zadní dveře mohou být v sériovém provedení výklopné, jako to měl testovaný vůz, případně za příplatek dvoukřídlé s dvěma variantami možností otevření: 180° (14 250 Kč) nebo 270° (33 614 Kč – ovšem nelze pro testovanou výbavu Tourer Select).

Interiér

Po otevření dveří se před vámi zjeví interiér, který je přeplněn odkládacími přihrádkami. Po dlouhé době to je auto, kam si můžete odložit mobilní telefon, klíče, peněženku, pití, svačinu, tablet, čepici, rukavice i šálu a stále vám zbyde dost místa na další věci. V tomto směru jde o naprosto ideální rodinné auto. Na Vitu je ale znát, že nejde o žádný nový model, ale že už pár let na trhu je.

test-mercedes-benz-vito-family-114-cdi- (33)

Prozrazuje ho monochromatický displej v kapličce přístrojů, ale i starší ovládání tempomatu páčkou pod volantem či starší multifunkční volant. Tyto věci už značka v nových (osobních) modelech nahrazuje novými. Pokud ale přesednete z jiného mercedesu, bude pro vás interiér známým místem.

Jak jezdí?

Mercedes-Benz nabízí pro Vito spoustu motorizací s výkony od 88 do 190 koní, všechny z nich jsou přeplňované a mají čtveřici válců. V nabídce je také možnost pohonu dvou kol nebo všech kol. Budeme-li se bavit o verzích osobních, pak jsou v případě dvoukolek poháněna zadní kola, u plechových dodávek jsou naopak poháněna kola přední.

Naše červené Vito neslo označení 114 CDI, což znamená, že pod kapotou pracoval 2,1litrový motor se 100 kW/136 koňmi a s točivým momentem 330 Nm. To sice není úplně mnoho, navíc vzhledem k dvoutunové hmotnosti a velké karoserii, ale překvapivě jde o motor, který při běžném poklidném ježdění úplně stačí. Dech mu dochází v dálničních rychlostech, kde se mu už příliš nechce zrychlovat, zejména pokud auto trochu naložíte.

test-mercedes-benz-vito-family-114-cdi- (16)

Všechny motory s výjimkou nejvýkonnějšího 119 CDI jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, je však možné si připlatit za sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-Tronic. A tou bylo vybaveno i testované auto. Její spolupráce s motorem je perfektní, změny rychlostí jsou hladké a ani jednou jsem neměl potřebu převodovce do jejího fungování sahat. Pokud bych ale chtěl, měl jsem k dispozici páčky pod volantem.

Celkové naladění auta je spíše komfortní a nebude vás tedy nic nutit kamkoliv pospíchat. Podvozek je měkčí, Vito se v zatáčce poměrně naklání, ale nepůsobí to tak, že by se chtělo převrátit. Podvozek ve mně vlastně v celém testu zanechal nejhlubší dojmy (v pozitivním smyslu), protože auto je příjemně pohodlné, navíc se ani po projetí jámy, která by schovala mamuta, neozve žádná rána. A to tu nejsou žádné adaptivní tlumiče, ale „Komfortní pérování“ jak ho značka označuje a dodává ho pro motory se 100 kW, 120 kW a 140 kW.

Akční verze Vito Family

Mercedes-Benz Vito je velmi pohodlné a prostorné auto, které by požadavky větší rodiny mohlo naprosto bez problémů splnit.V testované osmimístné verzi odveze na výlet celou rodinu i s babičkou a dědečkem a přesto ještě zbyde místo na zavazadla. A to za velmi příznivou spotřebu paliva do 9 l/100 km.

test-mercedes-benz-vito-family-114-cdi- (26)

A proč Vito a ne třídu V? Když se podíváte na třídu V, vypadá už na první pohled lépe, ale cenově je na tom docela jinak. Přitom právě rodinné potřeby splní dostatečně i Vito. Nepostradatelnou výbavu má ve standardu, stejně jako potřebný vnitřní prostor.

A jaká je tedy cena? Nezkazí všechny dosud příjemné dojmy? Tvrdím, že by neměla, alespoň v testované akční verzi Vito Family, která začíná na 775 000 Kč bez DPH. V rámci této nabídky totiž české zastoupení značky přichází s cenovým zvýhodněním a bohatší výbavou. V té dostane Vito rádio Audio 40 s navigací, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, parkovací senzory vpředu i vzadu. Z hlediska techniky pak paket obsahuje převodovku 7G-Tronic, 4x servisní prohlídku zdarma a zimní alu kola s pneumatikami 205/65 R16.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Pohodlný podvozek,Motoru na dálnici po naložení dochází dech
Spousta odkládacích přihrádek,Dlouhá karoserie na parkování
Bohatý vnitřní prostor,Se sedadly se těžce manipuluje‚ jsou těžká
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,Vito 114 CDI L Family Tourer SELECT
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2143 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,zadních kol
Výkon:,100 kW/136 koní při 3800 ot./min
Točivý moment:,330 Nm při 1200 – 2400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,13.5 s
Maximální rychlost:,183 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.6 / 6.2 / 6.6
Emise CO2:,174 g/km
Objem nádrže:,70 litrů
Délka:,5140 mm
Šířka:,1928 mm
Výška:,1890 mm
Rozvor:,3200 mm
Pohotovostní hmotnost:,1976 – 2055 kg
Objem zavazadlového prostoru:,990 dm³
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru