Když v roce 2004 přišla na trh první generace Mercedesu-Benz třídy CLS, způsobilo to rozruch, poprask a rozvířilo to vody. Auto, které nabízí čtyři dveře, ale vypadá jako coupé byl skvělý tah. Nebylo sice tak praktické jako pravověrné sedany, ale vypadalo mnohem lépe. Že to byl krok opravdu dobrý, dokazují ostatní automobilky, které podobné karoserie do svých portfolií také zařadily.

Mercedes-Benz už se od roku 2010 prodává ve své druhé generaci a přibližně před rokem prošel decentním faceliftem, který se zaměřil po stránce designu na drobnosti jako je přepracovaný přední nárazník, maska chladiče či nové přední chytré LED světlomety. Zadní část i bok zůstaly beze změn. Inovovala se také v interiéru,kde se objevil nový 8″ displej multimediálního systému Comand Online, decentně učesaný byl středový tunel a nový je tří ramenný volant. Novinky se odehrály také pod kapotou, kam putovaly nové motorizace plnící emisní normy Euro6.

Design automobilu je svěží, agresivnější než v první generaci, přesto vypadá velmi dobře. Testovaný kousek dostal nejen pěknou vínovou barvu, ale také sportovnější AMG paket. Z přední části nejvíce vynikne speciální „diamanty vykládaná“ maska chladiče (součást AMG paketu) a světlomety Multibeam LED (za příplatek 50 tisíc Kč). A ty jsou opravdovou fajnovostí, jsou adaptivní a jsou chytré. Skládají se z 24 samostatných diod v čočce a rozsvěcují se a zhasínají tak, aby osvítily co největší prostor před autem a přesto neoslňovaly ostatní řidiče. Řídící jednotka totiž stokrát za sekundu reaguje na data z kamery umístěné za čelním sklem, a podle toho upravuje světelný kužel. Světla tedy díky detekci čar na vozovce dokáží například posvítit do zatáčky ještě předtím, než do ní vůbec zatočíte. Jezdit s těmito LED světly ve tmě je hotové divadelní představení, fungují báječně a je skvělé pozorovat jak pracují. Například při aktivaci dálkových světel se diody rozsvěcují postupně.

test-mercedes-benz-cls-350-bluetec-4matic-7g-tronic-plus-p2

Interiér prozrazuje stáří CLS, novější modely ubírají tlačitka a přidávají ovládáním touchpady. Nový displej multimedií je sice mnohem větší než ve verzi před modernizací a je nyní podobně jako v menším Céčku v podobě tabletu na palubní desce, ale není dotykový a má velký rámeček. Také středový panel obsahuje příliš mnoho tlačítek. Když se v nich zorientujete, s jejich ovládáním však problém mít nebudete.

Posez v sedadlech je pohodlný, sedí se poměrně vysoko a sedák by mohl být delší. Sedadla jsou bohatě nastavitelná a nabízejí také například dofukování bočnic. Odjet v autě několik stovek kilometrů najednou vám ani vašemu tělu nebude činit žádný problém. Dokonce i na zadní sedadla se navzdory vnějšímu tvaru karoserie a svažující se střeše posadí člověk měřící 180 cm. Auto je pouze čtyřmístné, takže vzadu jsou obě krajní sedadla oddělena tunelem se schránkami na odložení drobností.

Přečtěte si také:  Test Opel Grandland X 1.5 CDTI 8AT (2020)

Praktičnost už z logiky věci není doménou CLS, vždyť auto má jen čtyři místa a zavazadelník (objem 470 litrů) je přístupný jen malým otvorem. Ale vždyť je to jedno, manželka má ML-ko a nebo už čeká na nové GLE, tam je místa dost… Pokud má ale manželka Áčko, pak je tady také řešení. Stylový Mercedes-Benz CLS je totiž v nabídce také jako „kombi“. Verze CLS Shooting Brake nabízí výklopné páté dveře a o 120 litrů větší objem kufru…

test-mercedes-benz-cls-350-bluetec-4matic-7g-tronic-plus-p3

Z CLS je nicméně díky tvaru karoserie poněkud horší výhled, takže přední i zadní parkovací senzory jsou při manévrování ve stísněných prostorech neocenitelnými pomocníky. Ani výhled vzad není vnitřním zpětným zrcátkem ideální, dohání to velká vnější zpětná zrcátka. Ta jsou umístěna ale až přibližně ve čtvrtině dveří, a pokud se do nich chcete podívat, musíte otočit hlavu více než jste běžně zvyklí.

Testované provedení neslo označení 350 BlueTec 4Matic, což prozrazuje turbodmychadlem přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec s výkonem 185 kW/252 koní, točivým momentem 620 Nm a pohonem všech kol. Jde podle mého názoru o ideální pohon, nepotřebujete-li nebo nechcete-li agregát spalující benzín. Podle technických údajů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a uhánět maximální rychlostí až 245 km/h. Přitom podle výrobce spotřebuje v kombinovaném režimu jen 6,1 l/100 km. A nutno uznat, že jeho apetit sice deklarovaných hodnot nedosahuje, ale naprosto bez problémů s ním budete schopní jezdit do 8 l/100 km, celková spotřeba se po týdenním testu ustálila podle palubního počítače na hodnotě 8,3 l/100 km.

Motor je v tomto případě spojen se sedmistupňovou převodovkou 7G-Tronic Plus. Její naladění je spíše rozvážné, řadí však hladce a intuitivně, ale k celkovému pocitu z auta se hodí, protože i motoru se líbí spíše rozvážnější jízda (to ale neznamená, že se neumí rozvášnit…). Při dálničních 130 km/h točí motor jen 2 tisíce ot./min.

test-mercedes-benz-cls-350-bluetec-4matic-7g-tronic-plus-p4

Jízda jako taková je na kvalitní silnici jako v bavlnce, může za to nejen střídmá volba obutí – v našem případě 18″ disky kol – ale i přítomnost příplatkového vzduchového odpružení Airmatic. Ten nabízí dvě možnosti nastavení Sport/Comfort a možnost zvýšení světlé výšky o 25 mm. Kvalit vlajkové lodi automobilky třídy S zdaleka nedosahuje a na nerovnostech přenáší rázy, přesto se snaží se povrch silnice vyhladit a karoserie se nenaklání. Interiér je perfektně odhlučněný, takže na aerodynamický svist větru či nepříjemné dunění motoru můžete zapomenout.

Přečtěte si také:  Test CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 4Drive (2021)

Mercedes-Benz CLS je designově velmi povedené auto, má šarm a na kvalitní silnici skvěle jezdí. Nekvalitní silnice ho sice dokáže rozhodit, ovšem kromě zvukového vjemu to na jízdě téměř nepoznáte. Za jeho volantem si navíc budete připadat – i díky pocitu z kvalitního interiéru – výjimečně. Jde ale o prémiovou značku, takže za tohle auto zaplatíte minimálně 1 343 100 za verzi 220 d se čtyřválcovým naftovým motorem. K charakteru auta se ale více hodí větší šestiválce, které mají kultivovanější projev, cena testované motorizace s pohonem všech startuje těsně pod hranicí 1,6 milionu Kč. Testované auto se však i díky příplatkům vyšplhalo dokonce přes 2,1 milionu Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mercedes-Benz
Typ: CLS 350 BlueTec 4matic
Motor: vidlicový šestiválec
Objem válců: 2 987 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4Matic / 4×4
Výkon: 185 kW/252 koní při 3 600 ot./min
Točivý moment: 620 Nm při 1 600 – 2 400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 6.7 s
Maximální rychlost: 245 km/h
Převodovka: automatická sedmistupňová (7G-Tronic Plus)
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.3 / 5.3 / 6.1
Emise CO2: 160 g/km
Objem nádrže: 80 litrů
Délka: 4 937 mm
Šířka: 1 881 mm
Výška: 1 418 mm
Rozvor: 2 874 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 935 kg
Objem zavazadlového prostoru: 470 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde

Comments are closed.