test-2022-mercedes-benz-c220d- (6)

Test Mercedes-Benz C 220 d (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 8. 3. 2022


Mercedes-Benz třídy C je autem, které má vcelku bohatou historii, která se začala psát v roce 1993. Od té doby tu je už v páté generaci, kterou jsme v naftové motorizaci 220 d a s pohonem zadních kol otestovali.

Design dle očekávání

U značky Mercedes-Benz se design všech modelů nápadně podobá a ještě více je vidět v posledních letech. Očekávaný design nejnovějšího céčka tak nebylo úplně těžké odhadnout, tradičně totiž vychází z dříve představených modelů, v tomto případě z vrcholného modelu třídy S. Nabízí podobně tvarované světlomety, ale i masku chladiče a další detaily.

Podobné je to i v interiéru, jemuž dominuje obrovský dotekový panel na středovém panelu, prostřednictvím kterého se ovládá prakticky celé auto. Jeho úhlopříčka je 11,9″ a má stejnou grafiku jako v třídě S, je ovšem menší. Logika ovládání zůstává také stejná a abyste do toho pronikli hlouběji, chce to trochu učení. Někdy je třeba se k některým položkám proklikat. A to čistě přes displej, protože žádný fyzický ovladač jako v předchozí generaci už tady nenajdete.

test-2022-mercedes-benz-c220d- (18)

Zmizela kvůli tomu i prakticky všechna fyzická tlačítka, Mercedes-Benz jen přidal pod displej lištu, kde jsou dotekové plošky s některými funkcemi jako například varovné blikače, parkovací kamery, změna jízdního režimu, položka nastavení auta, ovládání hlasitosti a (de)aktivace multimediálního systému a nakonec ploška na čtení otisku, pomocí níž lze auto i nastartovat.

Digitalizace tím ale zdaleka nekončí, pokračuje i před řidičem, kde je výhradně digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3″. Jeho zobrazení se dá měnit, šablon si připravil Mercedes-Benz opravdu hodně a bude záležet jen na vás, jakou třeba právě máte náladu.

Nechybí ani nový volant s dotekovými ploškami, s nímž poprvé přišel facelift třídy E. Způsob ovládání se nemění. Levá doteková ploška ovládá vše, co se odehrává v displeji před řidičem, ta pravá pak ovládá displej infotainmentu ve středovém panelu.

test-2022-mercedes-benz-c220d- (17)

Přesto i tady lze zmínit trocha kritiky. Všechno, co na pohled běžně vidíte, je kvalitní a působí prémiově, ale pokud se ohnete někam, kde to není vidět, situace se může změnit. Tak třeba plasty na spodní části sedadel nejsou úplně pěkné. Stejně tak je možné tu a tam zaslechnout vrzání při zavírání dveří od madel. Jsou to ale drobnosti, které celkový dojem zkazit nemohou.

„Správná“ limuzína

Mercedes-Benz třídy C je první „správnou“ limuzínou tak, jak ji chápeme. Stojí totiž na platformě s motorem umístěným podélně a primárně poháněnými zadními koly. Nabízí se samozřejmě i s pohonem všech čtyř kol – pro spoustu motorizací dokonce i ve standardu. Testovaný kus byl ovšem právě s pohonem pouze zadních kol. Převodovku můžete mít ale pouze automatickou devítistupňovou, manuál se nenabízí vůbec.

Testovaná verze s označením C 220 d naznačuje naftový čtyřválec (jinou volbu než čtyřválec v páté generaci už ani nemáte) pod kapotou. Jde o dvoulitr s dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 147 kW/200 koní a točivý moment vrcholí 440 Nm. Všechny motorizace v nabídce pro třídu C jsou navíc mild-hybridní EQ Boost. To znamená, že spalovacímu motoru pomáhá ještě 48V startér-generátor, který přidává dalších 15 kW/20 koní.

test-2022-mercedes-benz-c220d- (11)

K motoru se dá říct to, že je to rozhodně jeden z nejlepších naftových čtyřválců na trhu. Jeho zátah je velmi dobrý, lineární od nízkých otáček až k červenému poli a s převodovkou spolupracuje perfektně. Technické údaje slibují zrychlení na stovku za 7,3 sekundy a maximální rychlost 245 km/h, ale lepší je spíš to, jak příjemně se motor při jízdě projevuje. Vytknout mu lze ale hlučnější projev. A to jak po nastartování, tak i při samotné jízdě. K dobru mu alespoň budiž fakt, že to není ten „typicky hrubý“ nafťák.

To, čím ovšem potěší nejvíc, je spotřeba paliva. Tohle auto totiž nežere. Jezdit s ním za 5 l/100 km není vůbec žádný problém a při běžné jízdě mimo město se lze dostat ještě o poznání níž. Navíc je tu nádrž s objemem 66 litrů, takže akční rádius budete mít opravdu velký.

Mrštný a ještě mrštnější

Testovaný kousek bohužel nebyl vybaven natáčecí zadní nápravou, přesto šlo o příjemně mrštné auto v zatáčkách. Pomáhala tomu jistě větší kola s nízkými pneumatikami a také tvrdší AMG podvozek. Navíc je tu ten zmiňovaný pohon zadních kol, takže přední kola mohou jen zatáčet.

test-2022-mercedes-benz-c220d- (13)

Pokud byste si ale za řízení zadní nápravy připlatili (a je to poprvé, co to třída C může mít), dostali byste natáčení zadní nápravy, které pomůže s obratností i stabilitou. Při parkování a v nízkých rychlostech se zadní kola otáčejí v protisměrné ose proti těm předním, čímž zmenší poloměr otáčení. Ve vyšších rychlostech se naopak otáčejí ve stejném směru, což zlepší stabilitu. Natáčení není ale tak nápadné jako u většího eska, céčko natočí zadní kolo „jen“ o 2,5 stupně.

Závěr a cena

Nový Mercedes-Benz třídy C opět navazuje na větší třídu S – a to jak designem, tak i technikou. V mnohém překonává dokonce i větší třídu E. Testovaný kus s naftovým dvoulitrem C 220 d nejvíce potěší spotřebou paliva i sladěním motoru a převodovky, nejvíce ale zklame odhlučněním motoru, které by rozhodně sneslo zlepšení. Tím spíše, že jsme do céčka přesedli přímo z BMW 320d, které bylo v kabině příjemně tiché.

Nejlevnější céčko, kterým je mild-hybridní benzinové C 180 (125 kW), začíná na částce 1 061 170 Kč s DPH. Nejlevnější naftová verze C 200 d (120 kW) startuje na 1 137 400 Kč s DPH. Za testované C 220 d s pohonem zadních kol zaplatíte minimálně 1 217 260 Kč s DPH, příplatek za pohon všech kol je 65 340 Kč a za karoserii kombi dáte dalších 40 tisíc.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Mercedes-Benz
Typ:,C 220 d
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1993 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,zadních kol
Výkon:,147 kW/200 koní při 4200 ot./min
Točivý moment:,440 Nm při 1 800 – 2 800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.3 s
Maximální rychlost:,245 km/h
Převodovka:,9stupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.4 – 5.2
Emise CO2:,116 – 135 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,4751 mm
Šířka:,1820 mm
Výška:,1438 mm
Rozvor:,2865 mm
Provozní hmotnost:,1755 kg
Objem zavazadlového prostoru:,455 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru