Test Ford Bronco Badlands 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (2024)

Test Ford Bronco Badlands 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 28. 4. 2024


Off-roady už v dnešní době z automobilového trhu prakticky zmizely, přeměnily se v SUV anebo je prostě automobilky přestaly nabízet. Ford ale jeden opravdový off-road před časem v Evropě prodávat začal. Nabízí tu Ford Bronco, přímého konkurenta pro Jeep Wrangler, a my jsme ho vyzkoušeli v testu.

Rám, uzávěrky diferenciálů a podobně

V Evropě se Ford Bronco nabízí ve dvou výbavách, což je znatelně méně než v Americe, kde jich je 7 (včetně verze Raptor). Vybírat si můžeme z civilnější výbavy Bronco Outer Banks anebo naopak terénnější Bronco Badlands, kterou jsme měli v testu.

Obě výbavy se liší nejen vzhledem, ale zejména technikou. Bronco Outer Banks se hodí hlavně pro cestování po silnici, dostalo větší 18″ kola s „běžnými“ pneumatikami (32″), má lakované lemy blatníků, kliky dveří i kryty vnějších zpětných zrcátek a na bocích má nášlapné prahy. V případě verze Bronco Badlands dostanete 33″ terénní AT pneumatiky a lemy blatníků, kliky dveří i kryty vnějších zpětných zrcátek nejsou lakované. Obě výbavy se liší také provedením masky chladiče či emblémem na blatníku.

Test Ford Bronco Badlands 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (2024)

Ještě výraznější změny jsou na technice. V obou případech dostanete pohon všech čtyř kol, ale s jiným řešením. Bronco Outer Banks má pouze standardní pohon zadních kol a přiřaditelný pohon všech kol 4WD, ten však uzamyká středový diferenciál a rozděluje točivý moment přesně v poměru 50:50 mezi obě nápravy. Není tak vhodný pro běžné cestování na silnici, ale opravdu na použití v případě potřeby. Na ovladači čtyřkolky se nachází 2H (zadokolka), 4H (čtyřkolka) a 4L (čtyřkolka s redukcí).

Oproti tomu Bronco Badlands má sofistikovanější pohon všech kol e-4WD. Na ovladači má totéž, co Outer Banks, ale navíc ještě 4A, což znamená „automatickou“ čtyřkolku. Na toto nastavení můžete jezdit vlastně pořád a nemusíte se o nic starat. Pohon přední nápravy se k té standardně hnané zadní přidává automaticky dle potřeby. Pokud vyrazíte do těžšího terénu, lze přepnout na stálý pohon všech kol s uzavřeným středovým diferenciálem (4H) anebo rovnou s redukcí (4L). Pokud by ani to na projetí nestačilo, k uzavřenému středovému diferenciálu v rámci nastavení čtyřkolky můžete uzavřít i zadní diferenciál anebo dokonce i ten přední. Outer Banks uzávěrky předního a zadního diferenciálu nemá.

Ještě než uzávěrky zavřete, můžete u verze Badlands zkusit odpojit přední stabilizátor, díky čemuž dostanete vyšší zdvihy předních tlumičů, takže se při křížení náprav nemusí kola zvedat do vzduchu, ale budou se stále dotýkat povrchu, čímž pádem budou mít pneumatiky více trakce. Slouží k tomu jednoduché tlačítko po jehož stisknutí se stabilizátory elektronicky rozpojí. Standarní zdvihy tlumičů jsou u verze Bronco Outer Banks „jen“ 200 mm u předních tlumičů a 215 mm u zadních tlumičů, Bronco Badlands má jiné tlumiče Bilstein a jejich zdvihy jsou vpředu 240 mm a vzadu dokonce 261 mm.

Test Ford Bronco Badlands 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (2024)

Že je Bronco v terénu jako doma, nakonec jasně dokazují i nájezdové úhly, které jsou u obou výbavových linií vážně velké. Ford Bronco Outer Banks se může pochlubit nájezdovým úhlem vpředu 38 °, vzadu 31 ° a přejezdový úhel je 31 °. Bronco Badlands má vpředu nájezdový úhel 41 °, vzadu 33 ° a přechodový 24 °. Liší se i světlá výška, Outer Banks má 237 mm, Badlands dokonce 261 mm a navíc má ochranu podvozku (je tu celkem 6 ocelových krytů chránících motor, rozvodovku, nádrž a další části podvozku). Brodivost je ovšem u obou modelů stejných 800 mm.

Může to být naháč

Ford Bronco vypadá na první pohled jako docela běžné auto s docela běžnou karoserií, i když trochu hranatější… Jenže to tak úplně není. Podobně jako u Jeepu Wrangler u něj totiž lze karoserii odstrojit. Není to otázka jednotek minut, ale ani desítek minut, zejména pokud to děláte poprvé. Sundat se dá kompletně střecha – střešní panely nad předními sedadly i zadní hardtop nad kufrem, ale také všechny dveře. Výhodou je, že na rozdíl od Wrangleru má Bronco vnější zpětná zrcátka připevněná ke karoserii, takže je nesundáte i s dveřmi. K odstranění panelů karoserie dodává Ford nářadí, je to jen klíč a malá ráčna v malé taštičce, kterou můžete schovat klidně do přihrádky před spolujezdcem. 

My jsme auto neodstrojovali, ale pokud bychom to udělali, vypadalo by to asi nějak takhle:

Ford Bronco Badlands
Ford Bronco Badlands se sundanými panely karoserie | Foto: Ford

Problémem je, že s takto odhaleným autem byste však podle české legislativy neměli úplně vyjíždět na silnici, protože takto nebylo homologované pro provoz na pozemních komunikacích. Záleželo by ovšem na tom, jak by se na takovou situaci díval konkrétní policista, případně správní úřad. Na druhé straně po zkušenostech z obnaženého Wrangleru se sluší dodat, že ten pocit, když nejste zboku při jízdě ničím chráněni, není úplně příjemný…

I pokud svoje Bronco takto odstrojíte a vyrazíte s ním na cesty nebo do terénu, nemusíte se bát deště nebo toho, že byste si interiér zacákali bahnem a přestala vám fungovat tlačítka. Při vývoji se na to myslelo a tlačítka v interiéru jsou utěsněná, aby se to nestalo. Na mytí tlakovou myčkou to ale stejně tak úplně není.

Za volantem

V Evropě si Ford Bronco můžeme pořídit pouze s jediným motorem, jedinou převodovkou a s pohonem všech čtyř kol. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný benzinový motor V6 s objemem 2,7 litru. Jeho výkon je 246 kW/335 koní a maximum točivého momentu vrcholí 563 Nm. Je to prostřední motor z nabídky, která je dostupná v Americe, kde je navíc ještě výkonnější šestiválec, ale také základní čtyřválec.

Test Ford Bronco Badlands 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (2024)

Dynamika auta je s tímto motorem velmi dobrá, spoustu ostatních řidičů Bronco překvapí. Tím spíše, když jezdí na terénních pneumatikách. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy. Maximální rychlost je ovšem elektronicky omezena na 161 km/h. K této hranici se ale přiblíží tak jednoduše, že pokud se zamyslíte, velmi razantní zásah omezovače vás opravdu překvapí, auto do něj totiž vlastně „narazí“.

Pod pravou nohou máte síly pořád hodně, takže předjíždění pomalejšího auta na okresce není žádný problém. Motor si navíc dobře rozumí i s 10stupňovou automatickou převodovkou. Pokud by se vám jejich společné fungování přeci jen nelíbilo, máte možnost řadit si sami (k tomuto účelu jsou tu páčky na volantu nebo lze využít tlačítka na samotném voliči).

V autě je kvůli tvaru karoserie i úhlu čelního skla docela velký hluk, tím spíše na dálnici, ale terénní pneumatiky jsou překvapivě docela tiché. Líbilo se nám naladění podvozku, které potěší na asfaltu tím, že je poddajné, ale rozhodně ne vyměklé, ale v terénu dokáže nerovnosti velmi dobře vyhlazovat. Není to sice tak povedené jako třeba ve Fordu Ranger Raptor, ale i tak se to povedlo. Řezat zatáčky s tímhle autem ale samozřejmě nejde, terénní gumy nemají tak dobrou přilnavost, navíc mají vysoké bočnice a i v podvozku se auto v oblouku naklání. Svižně s ním ale jet lze.

Test Ford Bronco Badlands 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (2024)

Jakkoliv by se to mohlo zdát jako úplný nesmysl, Bronco je skvělé auto do města. Minimálně z pohledu toho, že vlastně působí větší, než ve skutečnosti je. Na délku má 4800 mm, široké je 1937 mm a na výšku má 1962 mm. Pro srovnání dodáme, že třeba Škoda Octavia Combi je dlouhá 4702 mm, široká 1829 mm a vysoká 1455 mm. Oproti Broncu ale nemá tak pravidelné tvary karoserie. Při parkování navíc pomáhají přední i zadní parkovací senzory a panoramatické kamery. Co ale oceníte nejvíc, jsou právě vysoké terénní pneumatiky, protože se nemusíte bát toho, že byste si snad o obrubník při parkování odřeli kolo.

Velký motor, terénní pneumatiky a s dvoučlennou posádkou přes dvě a půl tuny. To jsou fakta, která prozrazují, že tohle auto nebude tak úplně úsporné. Do 10 litrů na 100 kilometrů se nevejde prakticky nikdy, my jsme jezdili nejčastěji mezi 12,5 a 13,5 l/100 km. Potěší ale, že benzinová nádrž má objem 79 litrů, takže nebudete muset zastavovat u každé čerpací stanice.

Závěr a cena

Ford Bronco je autem, které na silnici jen tak nepřehlédnete, i když ho bohužel úplně často nepotkáte. A je to škoda, protože nejezdí vůbec špatně – a platí to nejen pro terén, pro který je skvěle vybaveno (zejména v testované verzi Badlands), ale právě i pro silnici. Řízení nemá zbytečně dlouhý převod a na pohyby volantem reaguje auto vcelku ochotně, povedené je i naladění odpružení a jízdu doprovází pěkný zvuk motoru. Převodovka řadí hladce, většinu času o ní ani nevíte a vy si po silnici jen tak klidně jedete. Pokud potřebujete přidat, stačí jen dát plynovému pedál pokyn a auto se ochotně rozjede, rychlost mu rozhodně nechybí. A cena? Ford Bronco Outer Banks startuje na 1 759 900 Kč s DPH, testované Bronco Badlands vyjde minimálně 1 864 900 Kč s DPH.

Technické údaje:

Auto:

Ford Bronco Badlands

Motor:

vidlicový šestiválec

Objem válců:

2688 ccm

Plnění motoru:

2x turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

246 kW/335 koní

Točivý moment:

563 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

7,2 s

Maximální rychlost:

161 km/h

Převodovka:

10stupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

14,1 l/100 km

Emise CO2:

337 g/km

Objem nádrže:

79 litrů

Délka:

4800 mm

Šířka:

1937 mm (bez zrcátek)
2199 mm (se zrcátky)

Výška:

1962 mm

Rozvor:

2950 mm

Pohotovostní hmotnost:

2418 kg

Objem zavazadlového prostoru:

546-562 / 1804 litrů

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru