test-2025-bmw-x3-m50-xdrive-2

Test BMW X3 M50 xDrive | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 2. 3. 2025


BMW X3 je pro německého výrobce velmi důležitým modelem, speciálně v ČR, kde jde o jeden z těch nejprodávanějších. Na trh jeho nová generace dorazila koncem loňského roku, kdy jsme se s ní poprvé svezli, a tentokrát přišla i do klasického týdenního testu. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co BMW X3 nabízí – benzinový šestiválec M50 xDrive.

Nové na první pohled

Nová generace přijíždí s novým designem, není to úplná mezigenerační revoluce, ale je to velmi výrazné evoluce. Subjektivně je to jeden z těch nejhezčích nových bavoráků. Mezigeneračně auto také vyrostlo skoro do všech směrů, je jen nižší, což se na pohled pozitivně projevuje na sebevědomějším postoji. Novinka je dlouhá 4755 mm (+42 mm), široká 1920 mm (+23 mm), vysoká 1660 mm (-16 mm) a rozvor má 2865 mm (+1 mm). Má také o 16 mm větší rozchod kol vpředu a o 45 mm vzadu.

I tak jsou tu prvky, které má každé moderní BMW. Mluvíme například o větší masce chladiče se specifickou výplní, která má svítící LEDkové orámování BMW Iconic Glow (to je už v základu), nebo o ostře řezaném předním nárazníku s přísně geometrickými tvary otvorů. Nechybí ani typické nízké, ale široké zadní světlomety. Nechybí ani zapuštěné vnější kliky.

test-2025-bmw-x3-m50-xdrive-6

To uvnitř to revoluce je, navíc trochu moc odvážná. Speciálně ve tmě. BMW totiž instalovalo ambientní osvětlení nejen do palubní desky, ale i na dveře, na nichž je poměrně velký oblouk. Ambientní osvětlení se ale samozřejmě dá vypnout, takže pokud se vám to nelíbí, můžete mít v kabině tmu. Jenže ony právě dveře, kde ve tmě svítí ambientní osvětlení nevypadají úplně hezky ani za světla. BMW na kliky a jejich okolí totiž použilo lacině vypadají obyčejný černý plast a dalo do něj ovládací prvky na ovládání centrálního zamykání, intenzity foukání větráku a ovládání paměti elektricky ovládaných sedadel sedadel. Podobně levné plasty jsou i na madlech dveří nebo na středovém panelu, přitom na středový tunel byly použity materiály jiné, na pohled o poznání hodnotnější.

Zbytek kabiny je moderní BMW tak, jak jej známe. Design je minimalistický, ovladačů je tu jen málo a „schované“ jsou i výdechy klimatizace a topení. Pokud je budete hledat, nacházejí se v nízkých otvorech pod ovladači pod centrálním displejem. K jejich ovládání se pak používají malé válečky ještě pod nimi.

Takřka všechno se tak v BMW X3 ovládá přes displej infotainmentu, který běží na nejnovější 9. generace BMW iDrive. Pokud jej uvidíte poprvé, budete se v něm muset nejprve zorientovat, protože všechny položky Menu jsou tu na jedné stránce (nahoře jsou alespoň nějaké tematické nabídky a je tu i přehled těch naposledy použitých), což nepůsobí úplně přehledně. BMW na to šlo ale chytře, protože nabízí to, že si můžete Menu uspořádat podle sebe jako to můžete udělat i na svém chytrém telefonu. Ikony totiž lze přesouvat a seskupovat do skupin, takže si je například můžete uspořádat tak, že ty, co používáte nejčastěji, budete mít třeba hned nahoře.

test-2025-bmw-x3-m50-xdrive-19

Šestiválce zůstaly, ale ne všechny

Vzhledem k tomu, že nové BMW X3 využívá stejnou platformu jako to původní, nabídne i podobnou skladbu pohonných jednotek, vypadnou ale dvě motorizace – navíc ty na úplně opačných spektrech nabídky. Zákazníci už si nebudou moci pořídit čistě elektrické BMW iX3, ale ani vrcholné BMW X3 M. Pod kapotou ale budou čtyřválcové dvoulitry s označením 20d (naftový) nebo jednoduše 20 (benzinový), případně šestiválcové třílitry na M50 (benzin) a naftu (40d). Chybět nebude ani plug-in hybridní benzinová verze 30e. Všechna BMW X3 mají pohon všech čtyř kol a automatickou převodovku.

Možná si říkáte, že v předchozím odstavci máme chybu, že nám u benzinových motorizací chybí tradiční písmenko „i“, ale není to chyba. BMW už ho u benzinových motorizací používat nebude, „i“ si nechá už jen pro své čistě elektrické modely, aby nepletlo zákazníky. Poprvé s tím přijelo nové BMW řady 1 a postupně se do dostane do všech modelů.

Testované BMW X3 M50 xDrive s třílitrovým řadovým šestiválcem a jedním dvoukomorovým turbodmychadlem je tedy tím nejsilnějším, co současná generace nabízí a i do budoucna nabízet bude. Plnokrevné BMW X3 M s třílitrovým šestiválcem s dvěma turbodmychadly se pod kapotou současné generace už neobjeví. Ale vadí to? Vlastně ani ne, protože i v této verzi M Performance jde o opravdu rychlé auto, které je navíc překvapivě komfortní.

test-2025-bmw-x3-m50-xdrive-20

Pokud se podíváme do technických údajů, zjistíme, že jde o mild-hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje spalovací motor se 48V startér/generátorem. Jde o takřka tu nejmenší možnou elektrifikaci, kterou za jízdy prakticky nepoznáte. Startér/generátor se na ní přesto pozitivně podepisuje, protože jeho 13 kW/18 koní, ale hlavně 200 Nm se do práce zapojí ihned po sešlápnutí plynového pedálu, takže auto na pohyby plynového pedálu – zejména ve sportovním režimu – reaguje opravdu rychle. Nějaké zpoždění, aby se motor nadechl, tady skoro neexistuje.

Za volantem

Samotný spalovací motor má výkon 280 kW/381 koní a točivý moment 540 Nm, což znamená, že mezigeneračně posílil. Celkem pak i s mild-hybridní pomocí putuje na všechna čtyři kola 293 kW/398 koní a 580 Nm. Díky tomu dokáže tohle SUV zrychlit z místa na stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Tyhle absolutní hodnoty stejně asi nikdy nevyužijete, ale vězte, že i pružná dynamika je skvělá.

Pomáhá tomu i skvělá osmistupňová automatická převodovka ZF. Ta dokáže řadit nesmírně hladce v komfortním režimu, kdy změnu rychlostí prakticky nepoznáte – pouze na změně zvuku motoru nebo na otáčkoměru – anebo překvapivě rychle ve sportovním režimu. Využít můžete samozřejmě i manuální změnu rychlostních stupňů, k čemuž slouží tradiční páčky na volantu, které jsou tu navíc poměrně velké.

test-2025-bmw-x3-m50-xdrive-21

Samostatnou kapitolou je podvozek, který je v tomto případě adaptivní. I díky tomu jde vlastně o auto dvou tváří. Přestože testovaný kus obouvá 20″ kola, dokáže být na komfortní jízdní režim až překvapivě pohodlný a dokáže bez problémů splnit i roli každodenního auta bez jakéhokoliv kompromisu. A platí to i pro centrum Prahy, které je stále vydlážděné klasickými „kočičími hlavami“. Jakmile se však před vámi rozevře klikatá okreska, stačí auto přepnout do sportovního režimu, auto celkově ztuhne a zpevní a překvapí vás, jak schopné v oblouku je.

Na skvělém chování v rychlejším tempu v zatáčkách se podepisuje i fakt, že přestože jde o xDrive, tedy verzi s pohonem všech čtyř kol, je to stále to pravé BMW, které preferuje zadní nápravu. Navíc se dá omezit anebo dokonce úplně vypnout stabilizace. A to je pak na mokré nebo dokonce zasněžené silnici vážně zábava.

A k tomu si přidejte i to, že přestože jde o nové auto, dokáže ze čtveřice koncovek výfuku vyluzovat hezký, sytý a i vcelku hlasitý zvuk. Jeho intenzita se liší podle zvoleného jízdního režimu, kdy při ekologickém je prakticky utlumen a v tom nejsportovnějším se naopak výfuk rozezvučí naplno. Při ubrání plynu si navíc i decentně zaprská. A jak auto ve sportovním režimu zní? To si můžete poslechnout v tomto videu:

Přestože jde o nejvýkonnější verzi s velkým benzinovým motorem, stále má překvapivě střídmou spotřebu paliva. Zvládne docela v pohodě jezdit i do 10 l/100 km, ale jakmile začnete topit pod kotlem, což vás – vzhledem ke čtyřem stovkám koní, povedenému podvozku i pohonu všech kol a nakonec také zvuku výfuku i motoru – bude bavit, spotřeba samozřejmě znatelně vyroste.

Závěr a cena

Nejnovější generace BMW X3 je na českém trhu důležitým modelem. Týdenní soužití s nejvýkonnější verzí z nabídky ukázalo, že jde o povedenou kombinaci, která dokáže velmi dobře fungovat nejen při ostřejším tempu, ale i při každodenním dojíždění do práce nebo rozvážení dětí na kroužky. Jízdu přitom doplní i o povedený zvuk výfuku anebo jako v testovaném autě s audiosystémem Harmann/Kardon i skvělý hudební doprovod.

A na kolik nové BMW X3 vyjde? Nejlevněji pořídíte benzinové X3 20 xDrive, jehož základní cena startuje na 1 501 500 Kč s DPH, naftové X3 20d xDrive vyjde na 1 547 000 Kč s DPH. Testovaná verze X3 M50 xDrive se ale nedostane pod dva miliony. Základní cena je 2 122 900 Kč s DPH.

Technické údaje:

Auto:

BMW X3 M50 xDrive

Motor:

řadový šestiválec

Objem válců:

2998 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol (xDrive)

Výkon:

280 kW/381 koní při 5200 – 6250 ot/min
+ 13 kW/18 koní (48V startér/generátor)
= 293 kW/398 koní

Točivý moment:

540 Nm při 1900 až 4800 ot/min
+ 200 Nm (48V startér/generátor)
= 580 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

4,6 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

osmistupňová automatická

Spotřeba paliva:

7,7 – 8,4 l/100 km

Emise CO2:

175 – 189 g/km

Objem nádrže:

65 litrů

Délka:

4755  mm

Šířka:

1920 mm (bez zrcátek)
2132 mm (se zrcátky)

Výška:

1660 mm

Rozvor:

2865 mm

Pohotovostní hmotnost:

2055 kg

Objem zavazadlového prostoru:

570 / 1700 litrů


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru