Test BMW 535d xDrive (AT)

Autor: Pavel Srp - 4. 3. 2015


Když chcete luxusní manažerský sedan s dostatkem výkonu, s příznivou spotřebou, určitým stylem a pohodlím, pak by mohlo být jedním z ideálních řešení BMW 535d xDrive. Není sice tak výkonné jako BMW M550d xDrive, ale o moc slabší také není. Je ale mnohem nenápadnější, navíc vše v první větě vyjmenovaní splní beze zbytku. A na výbornou.

Šestá generace pětkového BMW je na trhu už pátým rokem, a tak nedávno prošla decentním faceliftem, ale protože se auto stále dobře prodávalo, nebylo potřeba ho příliš měnit. Modernizace se tak zaměřila zejména na přední světla, která dostala novou grafiku a volitelné fullLED světlomety (v základu bixenony), či decentně přepracované oba nárazníky.

test-bmw-535d-xdrive-at-p1

Novinky se udály také na poli techniky. Multimediální systém iDrive s velkým nedotykovým displejem dostal nový ovladač na středovém tunelu s dotykovou plochou, na níž je možné psát jednotlivá písmena například při zadávání destinace do navigace. Nově si můžete pořídit také asistenta jízdy v kolonách a v dopravních zácpách a nebo vylepšený automatický parkovací asistent, který umí sám ovládat pedály. Díky tomu dokáže zaparkovat zcela automaticky bez zásahu řidiče.

Pod kapotou testovaného vozu byl druhý nejsilnější naftový agregát s označením 35d (v šestkovém a sedmičkovém BMW se označuje jako 40d). Znamená to dvěma turbodmychadly přeplňovaný naftový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 230 kW/313 koní a s točivým momentem mamutích 630 Nm. Takové hodnoty zaručují skvělou dynamiku nejen na papíře, kde se zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje za pouhých 5,1 sekundy, ale i v praxi. Auto táhne jako lokomotiva a je jedno, jestli je prázdné a nebo naložené.

test-bmw-535d-xdrive-at-p2

Na nástup výkonu není potřeba díky dvojici nestejně velkých turbodmychadel čekat a jakékoliv sešlápnutí plynového pedálu znamená náležitou odezvu motoru – v jakékoliv rychlosti a na jakoukoliv z osmi rychlostí automatické převodovky. Ani s přenosem výkonu na silnici není při běžných podmínkách prakticky žádný problém, protože motor spolupracuje s pohonem všech čtyř kol.

Ačkoliv tahle pětka váží bez pár desítek kilogramů dvě tuny, nepůsobí v zatáčkách tak těžkopádným dojmem jako nedávno testované BMW 530d GT xDrive, ale naopak je o poznání méně obratnější než o dva metráky lehčí BMW 335d xDrive, které jsme testovali o týden později. Fyzika tu platí beze zbytku. V zatáčkách se nicméně 535d xDrive neztratí. Pomáhá tomu i skvěle nastavený adaptivní podvozek, který svoji charakteristiku (stejně jako ostatní části auta) mění podle právě nastaveného jízdního režimu (Eco Pro, Comfort+, Comfort, Sport, Sport+ s omezenou stabilizací).  V nejkomfortnějším režimu se auto jen tak pohupuje a pluje si krajinou, v tom nejsportovnějším naopak ztuhne a pohyby karoserie se zcela minimalizují. Spolehnout se pak můžete i na brzdy, které auto dokáží bezpečně zastavit.

Příjemným překvapením je spotřeba paliva. Výrobce slibuje v kombinovaném režimu rovných šest litrů, toho jsme podle údajů na palubním počítači nedosáhli. Po osmi stech kilometrech však na displeji svítila hodnota 8,2 l/100 km. I to je však na dvoutunový šestiválec s tak dobrou dynamikou skvělá hodnota. Vždyť za takové hodnoty nejezdí občas ani mnohem lehčí čtyřválce

test-bmw-535d-xdrive-at-p3

Na palubě přitom vládne pohoda. Aerodynamický hluk prakticky neexistuje a tichý je i motor (a to i při studených ranních startech). Při klidné jízdě o něm prakticky nevíte, do kabiny se tlumený, avšak sytý zvuk motoru dostává pouze v zátahu. Ani tak o sobě svůj klepavý vznětový původ nechce prozradit. Čtyřválce (a méněválce) tohle prostě neumí a nikdy umět nebudou!

V interiéru je místa dostatek na všech místech, ale pouze pro čtyři pasažéry. Ne snad, že by pětka neuměla převézt pětici osob, ale komfort na zadních sedadlech by nebyl takový. I nadprůměrně vzrostlí jedinci tu budou mít dostatek místa pro nohy, pro ramena i pro hlavu, a bude jedno, jestli si sednou dopředu a nebo dozadu. Zavazadlový prostor limituje pouze malý otvor, který vozy s karoserií sedan nabízejí, objem je však veskrze královský. Kdo chce stěhovák, musí sáhnout po kombi. Sedan BMW řady 5 i tak dokáže odvézt až 520 litrů nákladu.

BMW řady 5 je skvělým autem na dlouhé trasy a dálniční přesuny. Chcete-li (nebo potřebujete-li) často cestovat stovky a tisíce kilometrů, jde o ideální volbu. Tahle pětka je jednoduše rychlý, úsporný a nesmírně pohodlný společník. Chcete-li si ale občas užít i sportovní jízdu, poohlédněte se raději po menší trojce, pětka je prostě moc velká a těžká – i když se zahanbit nenechá, nebude to prostě taková zábava…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,535d xDrive
Motor:,řadový šestiválec
Objem válců:,2 993 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 xDrive
Výkon:,230 kW/313 koní při 4 300 ot./min
Točivý moment:,630 Nm při 1 500 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.1 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.2 / 5.2 / 6.0
Délka:,4 907 mm
Šířka:,1 860 mm
Výška:,1 462 mm
Rozvor:,2 968 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 915 kg
Objem zavazadlového prostoru:,520 / ? l
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru