SKODA-ENYAQ-silhouette

Teaser Škody Enyaq iV po zesvětlení neukáže nic z auta, ale vydá vzkaz

Autor: Pavel Srp - Zdroj: - Foto: - 25. 7. 2020


Škoda ve středu ukázala první skicu nového elektromobilu Enyaq iV. Jde o foto profilu ve tmě, jen s lehce nasvícenými konturami. Jak už to tak bývá, nedalo nám to a pokusili jsme se fotku zesvětlit, jestli neodhalíme něco víc. A odhalili jsme.

Stejně jako nedávno BMW u teaseru modelů M3 a M4, tak i škodovka do fotky zakomponovala vzkaz. Nebyl sice tak vtipný jako v případě mnichovského výrobce, ale i tak počítala s tím, že někdo bude chtít nový elektromobil spatřit lépe a více ještě před jeho oficiálním odhalením. To proběhne ve světové premiéře 1. září v Praze.

SKODA-ENYAQ-teaser-zesvetleno

V případě Škody Enyaq iV půjde o druhý model značky, ale první, který je konstruovaný od začátku jako elektromobil. Škoda Citigo iV totiž dostala plně elektrický pohon až následně, vyměnila ho za původní spalovací motory.

Spoustu technických informací, ale i fotek zamaskovaných prototypů nám Škoda ukázala už počátkem dubna. Připomenout si je můžete tady. Vypíchneme to, že nový model bude stát na podvozkové platformě MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen, bude mít pohon zadních nebo všech kol, na výběr budou tři velikosti baterie a pět výkonnostních stupňů (včetně verze RS).

Vůz lze dobít z běžné domácí 230V zásuvky na střídavý proud o výkonu 2,3 kW. Druhou možností je pohodlné dobíjení přes noc pomocí wallboxu s výkonem až 11 kW, které trvá v závislosti na kapacitě baterie 6 až 8 hodin. Třetí možností dobíjení jsou rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud s výkonem až 125 kW, kde dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity trvá v ideálním případě pouze 40 minut.

Zajímavostí je také fakt, že nejvýkonnější verze Škody Enyaq iV mohou táhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kg.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru