Když se Hyundai poprvé pochlubil s prvním modelem divize N, vzbudilo to velká očekávání. Hyundai i30 N bylo (a stále je) skvělé auto, které však v Evropě brzy skončí. Stejný osud potká bohužel i menší Hyundai i20 N.
V Evropě měl Hyundai celkem v prodeji oficiálně čtyři eNka: spalovací Hyundai i30 N, Hyundai Kona N a Hyundai i20 N a k tomu nedávno zahájil prodej elektrického Ioniq 5 N. Z těch spalovacích už s příchodem nové generace modelu Kona skončila Kona N a i30 N (úvodní foto) i i20 N (foto viz níže) brzy čeká totéž. Hyundai se totiž v Evropě plánuje zaměřit právě na elektrická eNka.
V oficiálním prohlášení automobilka Hyundai uvedla: „Výroba spalovacích modelů N pro evropský trh byla ukončena od února, je to v souladu s naším plánem nabídnout zákazníkům do roku 2035 modelovou paletu s nulovými emisemi a do roku 2045 prodávat 100 % uhlíkově neutrální vozidla. V Evropě bude Hyundai vyvíjet modely Hyundai N jako vysoce výkonné elektrické modely. Naši zákazníci budou těžit z technologického vývoje, díky kterému budou elektromobily v budoucnu ještě atraktivnější.“
To sice znamená, že Hyundai na rychlá auta nezanevřel, ale už nebudou mít spalovací motor. Jasně, budou rychlejší, budou lokálně čisté, ale budou také tak zábavné k řízení? Podle Top Gearu ano, ale my se necháme překvapit. Snad už brzy to za volantem zjistíme sami.
pakarna eu
Totální ne totalitní HNUS. Jak slušně napsat, že Evropa se řítí do úplné řiti asi tak….
tak snad bude elektřina za polovic, až zde skončí průmysl, sklárny, pekaři,zemědělci, když bude elektřiny nadbytek.
Tedy zase se někdo vyblbuje s el -auty ! Ale nikdo se neptá jaký elektrický proud je nabíjí -no DNES JE MOŽNÁ VÍCE NEŽ 60 % Z UHLÍ a podobně –TEDy kde je ekologie a klíma