test-2021-subaru-xv-e_boxer- (17)

Stočené kilometry jsou stále největší obavou kupců ojetin. Pojišťovna bývá často první, kdo informaci sdělí

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Slavia pojišťovna - Foto: Pavel Srp - 20. 10. 2021


Aktuální ekonomická situace přímo vybízí k podvodům se stáčením tachometrů u ojetých vozů. Pojišťovny mohou pomoci při odhalování těchto manipulací s najetými kilometry. Kupní síla se snižuje, a tak lze očekávat, že nepoctiví prodejci budou ještě častěji stáčet tachometry, zatajovat havárie či jinak omlazovat vozidla ve snaze nabídnout zákazníkům na první pohled atraktivní automobil za dobrou cenu. V průměru je takto oklamáno 19 % kupců a u 35 % prodaných ojetých vozidel je snížen počet najetých kilometrů i opakovaně.

Stav tachometru je vždy nutné zaznamenat jak při uzavření pojistné smlouvy, tak také při pojistných událostech. Proto právě pojišťovny bývají často první, kdo na stejné VIN v průběhu pojistky zjistí nižší nájezd kilometrů.

Přečtěte si také:  Prověření ojetého auta před koupí

„Mnozí klienti si při koupi vozidla jeho historii nezjišťují a vůbec si nepřipouští, že by je předchozí majitel nebo prodejce oklamal. Pokud likvidátor zaznamená v tomto směru pochybení, jednoznačně zjištěné informace komunikuje s poškozeným. Často se tak stane právě při vyplácení pojistného plnění za škodní událost,“ říká Miroslav Novák, ředitel likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny.

Pět nejčastějších podvodů, na které byste si měli dát pozor při koupi ojetého vozu

Obezřetnost se vyplácí nejen v případě soukromých inzerátů

Nižší nájezd kilometrů automaticky znamená vyšší cena vozidla, tedy pro prodejce i vyšší provize. Nebývá tak výjimkou, že se s automobily, které jsou takto upravené, setkáte i u některých zprostředkovatelů.

Z dat společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním a zabezpečením aut, vyplývá, že k tomuto podvodnému jednání ze stran prodejců dochází stále častěji. Jedním z důvodů je především výpadek velké části příjmů během posledního roku a s tím související snaha o co největší zisk.

Přečtěte si také:  Největší české autobazary zlevňují auta ve své nabídce

„K manipulaci s tachometry dochází u více než třetiny vozidel, přičemž průměrné stočení se pohybuje okolo 90 tisíc kilometrů. Někdy se stáčí i opakovaně a výjimkou není ani stočení o stovky tisíc kilometrů na hodnoty zánovního vozu,“ dodává Miroslav Novák.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek