Pokud si kladete otázku, jak nejjednodušeji porovnat dvě auta, pak je odpovědí sprint na čtvrt míle. Ano, je to trochu povrchní srovnání, které ovlivňuje řada faktorů, ale alespoň nějaký výsledek takový souboj přeci jen přinese.

Přečtěte si také:  Překvapení v losím testu. Plusové body si připsal elektromobil Porsche Taycan Turbo S

Pokud chvíli zůstaneme u těch faktorů, pak je potřeba zmínit, že výsledek takového souboje výrazně ovlivní jak samotné auto a jeho výkon nebo hmotnost, tak jeho pneumatiky, ale třeba i počasí, druh a stav asfaltu, ale samozřejmě také řidič. A upřímně si myslíme, že ve sprintu dvou super aut, byť z úplně opačných konců automobilového světa, nehráli řidiči zase tak velkou roli. Na sprint se vedle sebe postavilo Lamborghini Aventador SV a proti němu Porsche Taycan Turbo S. Už asi chápe tu rozdílnost.

Ale kdyby náhodou ne, připomínáme, že Lamborghini Aventador SV pohání 6,5litrový dvanáctiválec, jehož výkon je 750 koní. Taková esence benzinových jednotek, pro některé vrchol dokonalosti. Oproti tomu Porsche zastupuje současnou módu elektrifikace a dělá to zatraceně dobře. Jeho výkon je 761 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 2,8 sekundy. Aventador pak za naprosto stejný čas. Jak to ale dopadne, když se tahle dvě auta postaví proti sobě?

Stejně rozdílně, jak rozdílná ve skutečnosti jsou. Přestože má Porsche Taycan hmotnost 2,3 tuny a Aventador jen 1,7 tuny, je to právě Porsche, které celý závod vyhrálo. A navíc s naprostým přehledem a pekelným náskokem! Už start ukázal, že Taycan je jako elektrická lokomotiva. Jakmile se rozjel, prostě ani na setinku sekundy nepolevil. Oproti tomu Aventador ztrácel hlavně při řazení, a to je právě ten zádrhel, který má nejspíš na svědomí řidič.

Přečtěte si také:  Jak se vyrábí Porsche Taycan? Moc lidí se na tom nepodílí

V cíli totiž v případě Lamborghini časomíra ukázala o celou sekundu pomalejší čas zrychlení z nuly na 100 km/h. A vzhledem k tomu, že byla trať suchá, panovalo dobré počasí a i pneumatiky auta byly v pořádku, vypadá to, že za tou monstrózní prohru opravdu asi může řidič. Plusem pro Aventador ale rozhodně je jeho zvukový projev, obzvlášť těsně před startem, kdy drží vytočený motor a párkrát si prskne do výfuku. To se nikdy neoposlouchá!