Španělská redakce 77km.com v posledních několika týdnech vydala celou řadu výsledků losích testů. Ačkoliv se testování účastnila opravdu různorodá auta, jedno měla všechna společné. Tím byl fakt, že i přes přítomnost celé armády jízdních asistentů losí test nezvládala v příliš vysokých rychlostech. Teď je tu ale jedno, které je přebilo.

Mezi odpadlíky se kromě řady modelů prémiových značek objevilo také několik aut automobilky Škoda. Jakkoliv se to možná nezdá, tak banální test, jakým je nečekaný vyhýbací manévr, tedy losí test, dokáže potrápit takřka každou značku a každý model.

To slovo ‚takřka‘ je ale velmi důležité. Španělští novináři si totiž před pár dny vzali do parády další prémiovku, tentokrát elektrickou. V losím testu potrápili Porsche Taycan Turbo S, tedy výkonný elektromobil, který disponuje výkonem 761 koní a točivým momentem 1050 Nm. Energii ukládá do baterie o kapacitě 93,4 kWh. Ve chvíli, kdy je aktivní systém Launch Control, zvládne z klidu na 100 km/h vystřelit za 2,6 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 260 km/h.

Tyto hodnoty jsou sice působivé, ale v běžném životě je kromě nich potřeba spíše hlavně ovladatelnost a bezpečnost. A právě to jsou atributy losího testu, který má simulovat vyhýbací manévr před nenadálou překážkou. Jak ukazují záběry ze španělského testu, elektrické superporsche si vůbec nevedlo špatně. Tedy, bychom byli úplně přesní, problémy přišly, ale až ve vyšších rychlostech, a pokud můžeme soudit, za sražené kužely mohl spíše řidič než špatná ovladatelnost auta.

Přečtěte si také:  Vzal své Porsche 911 s pohonem všech kol mimo silnici. Do takových míst by se mnozí báli i s SUV

Zajímavé je také srovnání jízdních režimů Normal a Sport+. Ve standardním jízdním režimu je vidět, že auto sice drží stopu, ale je takové rozevlátější. Režim Sport+ auto zostřil už na první pohled. Velmi dobře dopadl i slalom, během kterého auto ani jednou nezaváhalo.