Španělští specialisté na losí testy z online magazínu km77.com měli na své testovací dráze už leccos, ale faktem je, že poslední dobou se současným vozům tak úplně nedaří. Je jedno, jestli je v testu Škoda Octavia nebo Superb, nový Volkswagen Golf nebo elektrická verze SEATu Mii. Všechna auta, byť nacpaná až po střechu asistenčními systémy, vyhýbací manévr zvládají jen do poměrně nízké rychlosti.

Jedním z aut, které se do španělského testu dostalo, je také BMW M235i xDrive Gran Coupé. Právě tento model před časem prošel i naší redakcí v rámci redakčního testu. V rychlosti si jej připomeneme. Verzi M235i pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 306 koní a točivým momentem 450 Nm.

Jde o čtyřkolku, která má ovšem preferovanou přední nápravu, přičemž mezi předními koly je samosvor. V testu jsme řešili to, že to auto vůbec není špatné. Je v přímce rychlé, ale prostě to tak úplně není BMW. Proč, to si můžete připomenout v testu.

Test BMW M235i xDrive Gran Coupé (2020)

A dvakrát nadšeni z auta nejsou ani španělští testovací jezdci. Vezmeme to ale popořádku. Testovací jízdy začaly na 68 km/h a to byla jediná rychlost, kdy auto s vyhýbacím manévrem nemělo žádný problém. Každé další přidání rychlosti už znamenalo potíže. Už v 71 km/h bylo vidět, že se autu za volantem moc nechce, ale se dvěma sraženými kužely se nakonec poddalo. Každé další zvýšení rychlosti už bylo na auto a nejspíš i řidiče moc.