Test Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 4Motion DSG

Spalovací motory neřekly poslední slovo. Volkswagen představuje nový čtyřválec 1.5 TSI Evo2

Od Anina Russová | Zdroj: Volkswagen - Foto: Pavel Srp - 19. 7. 2022


Volkswagen předpokládá, že do roku 2030 budou až 70 % všech prodejů tvořit elektromobily. Na jednu stranu mu nic jiného v Evropě ani nezbývá, ale koncern Volkswagen prodává auta i tam, kde elektromobilita povinná není a nejspíš v dohledné době ani nebude. I proto má dobrý důvod k tomu stále vyvíjet spalovací motory. Jen před nedávnem proto Volkswagen představil nový benzinový motor, který bud nejprve instalován do modelů T-Roc a T-Roc Cabrio. Následně by se ale měl objevit i ve škodovkách.

Jde o benzinovou jednotku s označením 1,5 TSI evo2 a jak její název napovídá, jde o evoluci dobře známého koncernového čtyřválcového motoru o objemu 1,5 litru. Podle automobilky by mělo jít o velmi efektivní motor, kterému přesunul katalyzátor a filtr pevných částic do společného modulu pro řízení emisí blíž k samotnému motoru. Díky tomu může Volkswagen koncern ubrat na závislosti na těžkých kovech a zároveň dodržovat i ty nejpřísnější emisní limity.

Nový Volkswagen T-Roc Cabriolet má české ceny. Startuje na 805 900 Kč

Jednotka je samozřejmě osazena systémem deaktivace dvou válců. Co se dříve jmenovalo Active Cylinder Management dostalo v tomto případě nové označení ACTplus a podle koncernu je vypínání a následné znovu-aktivování dvou válců plynulejší než kdy dříve, dokonce jej označuje jako sotva patrné.

Jak už bylo řečeno, nejprve jej dostane SUV T-Roc, přičemž v tomto případě bude naladěn na 150 koní. Ovšem v kombinaci s plug-in hybridní technologií už půjde dokonce o 272 koní.