test-2022-volkswagen_t-roc-20_tsi-dsg-4motion- (8)

Test Volkswagen T-Roc R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion (2022)

Od Pavel Srp | Foto: Pavel Srp - 4. 7. 2022


Volkswagen T-Roc prošel modernizací, která na něm změnila několik drobností. A my jsme se na něj podívali v redakčním testu, kam dorazil s dvoulitrovým benzinovým motorem, pohonem všech kol a převodovkou DSG. A to stále není vrchol nabídky, tím totiž i po modernizaci zůstává eRko…

Co je nového?

Na první pohled se nic zásadního neměnilo, ale spíše se dolaďovalo. Modernizovaná verze dostala jinou masku chladiče a přepracované světlomety, které mohou mít za příplatek i technologii LED Matrix s odcloňováním ostatním aut. Denní svícení je sice stále LEDkové a v nárazníku, ale změnil se jeho tvar. Původně šlo o nepravidelný mnohoúhelník, který sloužil nejen pro denní svícení, ale i pro ukazatele směru, teď je tu i ve verzi R-line vertikálně umístěný LED proužek (podobně to měl před modernizací T-Roc R), ačkoliv původní „obrazec“ v nárazníku naznačený zůstal. Ve verzi R-line také (jako u ostatních modelů Volkswagen) dostanete svítící lištu mezi předními světlomety.

Z bočního i ze zadního pohledu se nezměnilo takřka nic. V základu jsou vzadu LEDkové světlomety (vpředu také vždy LEDky). T-Roc dostal nové designy kol a rozšířena byla nabídka barevného lakování, přičemž dvoubarevná varianta nechybí ani po faceliftu.

test-2022-volkswagen_t-roc-20_tsi-dsg-4motion- (10)

Více novinek je ale uvnitř. Tady se změnila palubní deska, ze které zmizely původní otočené ovladače klimatizace a topení a nahradily je dotekové plošky, s nimiž poprvé přišel modernizovaný Volkswagen Tiguan. Totéž se stalo i s ovládáním na volantu. Změnila se také obrazovka infotainmentu, která nyní vystupuje do prostoru na vrchu palubní desky. A u faceliftované verze nechybí ani standardně dodávaný digitální přístrojový štít. Testovaná verze měla jeho větší 10,25“ verzi.

Pokud si pořídíte výbavu R-Line, pak dostanete nejen trochu okořeněný design po vzoru T-Rocu R, ale i sedadla, která z vrcholného eRka přímo pocházejí. Jejich boční vedení je velké nejen v oblasti ramen a zad, ale i v oblasti sedáku. Je ale docela poddajné a měkké, takže by problém neměli mít ani lidé mohutnějších postav. Sedadla jsou pohodlná a sedí se v nich dobře i na dlouhých cestách.

Za volantem

Volkswagen T-Roc sice není velké auto, velikostně se řadí mezi T-Cross a Tiguan, ale stojí na podvozkové platformě MQB. Díky tomu může mít nejen velké motory, ale i pohon všech kol. A oboje testované auto mělo, když pod jeho kapotou byl dvoulitr se 140 kW a 320 Nm, který pomocí sedmistupňového DSG roztáčel všechna čtyři kola. Jinou volbu s benzinovým dvoulitrem stejně nemáte…

test-2022-volkswagen_t-roc-20_tsi-dsg-4motion- (18)

Motor potěší kultivovaným zvukem a velmi dobrým odhlučněním, protože na volnoběh a při klidné jízdě o něm skoro ani nevíte. Do přibližně dvou tisíc otáček je jeho projev spíše letargický, ale jakmile tuto hranici překonáte, ochotně zrychluje a táhne lineárně až k červenému poli. Nemá sice žádnou výkonovou špičku, ale předjetí auta na okresce neznamená prakticky žádný problém.

Rychlost na silnici dvoulitrovému T-Rocu rozhodně nechybí a nechybí mu ani jistota. Testovaný kus obouval 19″ disky a s (příplatkovým) adaptivním podvozkem DCC šlo stále o dostatečně pohodlné svezení, ačkoliv pohodlí není to, na co by byla výbava R-line primárně laděna. Zábava na okreskách s autem sice úplně není, ale jeho reálná rychlost je i tak překvapivá.

Samozřejmostí je možnost volby jízdních režimů, v rámci nichž se auto a jeho nastavení přizpůsobí. Pro ty, kdo chtějí šetřit benzin a životní prostředí, je tu režim Eco, v němž auto umí plachtit, omezí reakce na plynový pedál a převodovka se bude snažit držet co nejnižší otáčky motoru. Opakem je sportovní režim, v němž auto výrazně ožije, ale stále bude mít drobnou prodlevu po sešlápnutí plynového pedálu.

test-2022-volkswagen_t-roc-20_tsi-dsg-4motion- (22)

Když už jsme nakousli tu spotřebu paliva, sluší se ji rozebrat trochu konkrétněji. Když s autem budete jezdit normálně, nebudete potenciál motoru využívat naplno, ale přesto se nebudete bát na okresce předjet pomalejší auto, počítejte s hodnotami mezi sedmi a osmi litry na sto kilometrů.

Závěr a cena

Modernizovaný Volkswagen T-Roc nepřišel skoro o nic z toho (jen nějaké motorizace), co nabízel ve verzi před modernizací (dokonce je tu pořád i kabriolet a vrcholné eRko), ale naopak přinesl více digitalizace do interiéru i nové možnosti výbavy. Stále jde o velmi dobře jezdící auto, které dokáže nabídnout i překvapivě velké motorizace.

Volkswagen T-Roc je v České republice k dispozici s naftovými a benzinovými motory s výkonem od 110 až do 300 koní, které jsou spojeny s pohonem předních nebo všech kol, ale také s manuální převodovkou nebo s DSG. V ceníku najdeme tři výbavy Life, Style a testovanou R-line, přičemž nejnižší cena je 651 900 Kč za litrové TSI s 81 kW. Testovaná verze vyjde v základu na 979 900 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen T-Roc R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1984 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

140 kW/190 koní při 4200 ot./min

Točivý moment:

320 Nm při 1500 – 4100 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

6,8 s

Maximální rychlost:

218 km/h

Převodovka:

sedmistupňová dvouspojková (DSG)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,3 l/100 km

Emise CO2:

178 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4244 mm

Šířka:

1819 mm

Výška:

1553 mm

Rozvor:

2594 mm

Pohotovostní hmotnost:

1530 kg

Objem zavazadlového prostoru:

392 / 1237 litrů

Ceník:

ke stažení zde