Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto má většina spojenou hlavně s produkcí nových aut. Ale jde o jednu z největších firem v Česku, a to s sebou nese také řadu zajímavostí, o které se podělily odbory automobilky.
Drtivá většina nových vozů značky vzniká v Kvasinách a v Mladé Boleslavi, některé díly pak i ve Vrchlabí. Podle odborů byla předkovidová maximální denní výroba nových vozů na 3850 kusech. Škoda se také může pochlubit 1493 odběrateli v 48 zemích světa. Podle odborů dováží díly do českých areálů 2300 nákladních aut denně. K nim je ale potřeba připočítat ještě 4479 osobních aut.
Kromě toho branami všech závodů projde denně 33 805 zaměstnanců a návštěv. Pokud bychom vzali Škodu jako celek, tedy třeba včetně pražských kanceláří, má k dispozici 34 různých recepcí a bran. „Nejpoužívanější je osmá brána v Mladé Boleslavi, která kombinuje průchod a průjezd. Nejvíce chodců pak prochází 11. branou,“ popsaly odbory automobilky.
Všechny tuzemské závody jsou protkány více než 57 kilometry silnic a plocha všech chodníků je takřka 105 000 metrů čtverečních. Při výrobě se v Česku ve škodovce ročně spotřebuje 2,6 milionu kubíků vody. Většina, asi 2,1 milionu kubíků, je voda průmyslová, tedy nepitná. Té se za rok spotřebuje 500 000 kubíků.
Zaměstnanci mají k dispozici 19 restaurací, 31 kiosků a čtyři kavárny. „Za jediný den je zaměstnancům vydáno 19 400 hlavních jídel, celkem je v restauracích a kioscích uskutečněno za celý rok 29 milionů transakcí. V centrální kuchyni jídla připravuje 48 kuchařů. Denně je potřeba 2,5 tuny zpracovaného masa, v jedné směně vyrobí až 12 000 řízků. Oblíbené jsou také plněné bramborové knedlíky, kterých se vyrobí 440 000 kusů ročně. Strávníci rovněž nakoupí 210 336 rohlíků měsíčně,“ popsaly odbory Škody Auto.