Elektromobilita je v současnosti velkým tématem. Každá automobilka, která chce na evropském trhu působit, musí v nabídce nějaký mít, aby byla schopná splňovat přísné emisní limity. Škodovku nevyjímaje. Ta navíc chystá několik úplně nových elektrických modelů.
V současnosti je totiž plně elektrický pouze Enyaq iV, protože Citigoe iV, které bylo první sériově vyráběnou škodovkou, už si nové nekoupíte. Jeho výroba v loňském roce skončila. Další elektromobily se tedy teprve chystají.
Městský elektrický crossover na obzoru
SUV jsou dnes oblíbená, není důvod, aby nebyla i nadále. Výrobci se tak na elektrické crossovery SUV také zaměřují. Vždyť Enyaq iV je také právě takový. V současnosti nabízí klasickou pětidveřovou karoserii, ale brzy by jej měla doplnit i nová karosářská varianta SUV-kupé Enyaq Coupé iV.
O něco později ale plánuje škodovka představit i další SUV, tentokrát ale menší. Mělo by se tak stát v roce 2025, kdy by měl přijet malý městský crossover, jenž bude odvozen od elektrického Volkswagenu ID.2. Kromě toho by ale měly přijít i další elektromobily, jeden dokonce i jako nástupce maličkého Citigo.
Nástupce Škody Citigo by měl vzniknout jako elektromobil. Základem by mohl být Volkswagen ID.1
Škoda Octavia jasně vede
Chystá se prý i elektromobil velikosti a typu Škody Octavia, nejprodávanějšího modelu značky. Podle britského magazínu Autocar se modelů Kamiq od začátku roku do konce čtvrtletí prodalo 99 100 kusů, modelů Karoq 96 600 kusů a modelu Kodiaq 82 600 kusů. Pro Škodu Octavia si ale do showroomu přišlo téměř dvakrát tolik zákazníků, prodalo se 159 400 aut.
„Jsme zavázaní potřebám našich zákazníků,“ prozradil v rozhovoru pro časopis Autocar marketingový šéf škodovky, Martin Jahn. „V budoucnu se budeme vždy snažit najít tvary a styly karoserie, které naši zákazníci očekávají. Myslím, že budeme i nadále nabízet vozy jako Octavia a Superb. Stále vidíme potřebu těchto vozů, takže budou v nabídce nějakou dobu pokračovat.“
Z jeho slov je tedy patrné, že se elektrického ekvivalentu Škody Octavia dočkáme, ale otázkou je, co se stane s Octavií jako takovou.O tom jsme psali před časem:
Škoda Octavia se současnou generací možná skončí. Mohl by ji nahradit nový elektromobil
„Budeme se snažit přinést auto podobné Octavii, auto s podobným účelem: pro lidi, kteří jsou trochu víc konzervativní, kteří nechtějí SUV, nebo pro firemní vozové parky, které nechtějí mít SUV, ale chtějí jiné tvary karoserie,“ říká dále Martin Jahn.
A jak by první elektrický sedan nebo spíše liftback značky mohl vypadat? Podle Jahna by stejně jako Octavia měl disponovat také populárním karosářským provedením kombi: „Tvar Combi je pro Škodu velmi úspěšný a svým způsobem ji definuje,“ a pokračoval o další elektrické budoucnosti české značky: „Tímto způsobem se budeme dívat také na nové elektromobily. Podobně jako dnes to budou převážně SUV, ale budou i jiné tvary.“