Výroba nejmenšího modelu české automobilky byla zahájena už před 10 lety. Stalo se tak 29. listopadu 2011. V nabídce bylo nejprve pouze třídveřové provedení, o pár měsíců později se přidalo i to pětidveřové. Nové vozy Škoda Citigo se už nevyrábí, ale ty ojeté si dnes drží vysokou cenu.

Škoda Citigo měla další dva sourozence, kteří měli stejnou techniku a i design se lišil jen velmi decentně: Volkswagen up! a SEAT Mii. Všechny tři modely stály na podvozkové platformě Volkswagen NSF (také známé jako PQ12 nebo AA) a vyráběly se ve slovenské továrně Volkswagenu v Bratislavě.

Přečtěte si také:  Škoda Enyaq iV prošla losím testem. Moc dobře si ale nevedla

Škoda Citigo měla pod kapotou benzinové atmosférické tříválce, které spalovaly benzín, později přibyl atmosférický tříválec, který jezdil na benzin i CNG, a na začátku roku 2019 byl představen také elektromobil Citigoe iV. I vzhledem k ceně elektrické verze šlo (první 500kusová série stála 429 tisíc korun, potom 479 tisíc korun) o velmi úspěšný model. První 500kusová série byla vyprodána během pouhých 7 týdnů.

Škoda Citigoe iV byla úplně prvním sériově vyráběným elektromobilem automobilky Škoda. I ten sdílel techniku s koncernovými sourozenci SEAT Mii electric a Volkswagen e-up!.  Historicky první elektromobil Škody Auto na jedno nabití ujel podle homologace (WLTP) až 265 km.

Šlo o opravdu malé auto, vždyť Škoda Citigo byla dlouhá 3563 mm, široká 1641 mm a na výšku měřila 1478 mm. Přesto byla v interiéru překvapivě prostorná a dokázala odvézt i čtveřici průměrně vzrostlých pasažérů. Vnitřní šířka je 136 centimetrů, což bylo více než u tehdejší druhé generace Fabie. Pro zavazadla nabídla malá škodovka 251 litrů. Objem se dal samozřejmě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel. Pak se dalo naložit až 959 litrů.

Škoda ahoj! je předchůdce Citigo. Jeho sériový model nakonec zatrhl šéf škodovky

Škoda Citigo se stala velmi oblíbeným modelem nejen běžných zákazníků, ale zejména rozvozových společností. Právě i díky tomu, že nabízela levný provoz na CNG s označením Green tec, později jen G-Tec. Navíc nechyběly ani stylově vypadající verze, kterým automobilka dala jméno Monte Carlo.

Přečtěte si také:  Test Škoda Kodiaq GT 2.0 TSI 4x4 DSG (2021)

K prvním zákazníkům se malá škodovka dostala v dubnu 2012, kdy její cena startovala na 189 900 Kč za třídveřovou verzi, za pětidveřové provedení si zákazník připlatil 10 tisíc korun.  více než za verzi s třemi dveřmi. Pokud se dnes podíváme do inzerce, najdeme tu ojetiny s cenou i kolem 300 tisíc korun. Ukončení výroby proběhlo v loňském roce 2020, vyrobeno bylo celkem 325 700 vozů, z toho bylo 19 tisíc elektromobilů.

Přidat komentář