Test Škoda Citigo Monte Carlo 1,0 MPI (2014)

Autor: Pavel Srp - 6. 11. 2014


Nejmenší z rodu okřídlených šípů, Škoda Citigo, je na trhu již téměř tři roky, ale dosud jsme se s ní v redakci vlastně nesvezli. Vyzkoušeli jsme jen koncernové sourozence  SEAT Mii a Volkswagen up!, ale to se teď mění. Posvítili jsme si na vyfešákovanou novinku Škoda Citigo Monte Carlo s pětidveřovou karoserií.

Sportovní edice Monte Carlo odstartovala už začátkem roku 2011 Škoda Fabia. Tato speciální edice se měla postavit mezi vrcholné RS a běžné modey. Automobilka tím oslavovala 100. výročí slavné dálkové Rallye Monte Carlo, na níž vozy Škoda dosahovaly častých úspěchů. V druhé polovině tohoto roku byly edice Monte Carlo rozšířeny o další modely Citigo, Rapid Spaceback a Yeti.

ŠKODA Citigo Monte Carlo je v nabídce aktuálně pouze pro silnější z benzínových tříválců. Z venku poznáte verzi Monte Carlo na první pohled podle černých 15″ litých kol (za příplatek dokonce 16″), černé masky chladiče, černých krytů vnějších zpětných zrcátek, spoileru pod předním nárazníkem, difuzoru v zadním nárazníku či spoileru na víku zavazadelníku. Chybět nesmějí ani plaketky Monte Carlo na zadních bočních oknech. Jejich umístění se mi nelíbí, jsou moc nenápadné, více by jim to podlě mě slušelo u blinkrů v blatníku, právě jako to má Fabia. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou polepy fólií na spodní části bočních dveří i na víku zavazadelníku.

Nezapomnělo se ani na interiér, jemuž dominuje tříramenný kožený volant, černé čalounění (včetně stropnice) či speciální potahy sedadel ve stylu Monte Carlo. Palubní deska má detaily lakované do černého klavírového laku. Jako celek vypadá Citigo Monte Carlo prostě a jednoduše perfektně.

test-skoda-citigo-monte-carlo-10-mpi-55-kw-p2

Změny však nejsou pouze designové. Auto dostalo také sportovní o 15 mm snížený podvozek. Sportovní však v tomto případě rozhodně neznamená tvrdý, protože Citigo Monte Carlo je měkčí než by se mohlo zdát. Ačkoliv jde o sportovní verzi, celkové naladění je stále spíše komfortní. Zatáčky sice projíždí v mírném náklonu, ale „jde za volantem“ a drží neutrální stopu. Nejen díky krátkému rozvoru následuje zadní vlečená náprava auto a neodskakuje. (Nejen) na okreskách je vlastně tohle auto zábavné. :)

Silnější tříválec pod kapotou nabízí výkon 55 kW/75 koní a točivý moment 95 Nm, což není díky hmotnosti a zpřevodování v městských rychlostech vůbec špatné. Přibližně do 100 km/h je auto vcelku svižné, pak mu ale docházejí síl. Dálnice jeho teritoriem vůbec nejsou. Legální dálniční rychlost sice bez problémů drží, tedy v případě, že v autě jedete sami, ale rozjet ho na ni chvíli trvá. Pokud auto naložíte, už mu dá dálnice opravdu zabrat. Ve 130 km/h navíc točí necelé čtyři tisíce ot./min.

Na volnoběh sice tříválec prost vibrací není, ale jsou tak minimální, že rušit nebudou. Nedávno testovaný Peugeot 108 s autem třásl o poznání více. Minulý týden testovaný Citroën C3 s přeplňovaným tříválcem 1.2 e-THP naopak ukázal, že to jde i lépe… Po rozjezdu se motor zklidní, vibrace zcela vymizí, a je tichý. Spotřeba paliva se dá udržet kolem pěti litrů, pokud budete plynový pedál tlačit k zemi urputněji, počítejte se spotřebou přibližně o litr vyšší.

test-skoda-citigo-monte-carlo-10-mpi-55-kw-p3

Interiér Citigo je jednoduchý. Přístrojový štít s trojicí budíků, z nichž centrální největší ukazuje rychlost, dva malé kruhové vedle jsou otáčkoměr a stav nádrže. Další hodnoty je možné sledovat na displeji na vrchu palubní desky, která zároveň slouží jako přenosná navigace Move&Fun. Z držáku se dá jednoduše vyjmout a můžete s ní pokračovat klidně pěšky nebo na kole… Zaplatíte za ní (a za rádio Funky s CD a MP3 a audiozdířku) 12 tisíc Kč.

Interiér je na poměry auta vskutku prostorný. Čtveřice pasažérů se, zvláště v pětidveřovém provedení, dá odvézt, ačkoliv cestující na zadních sedadlech musejí být spíše střízlivého vzrůstu a s krátkými nohami. Sedadla přední však žádnou nutnost pojídání dietních pokrmů nevyžadují. I když… Elektrické otevírání oken nejde najednou u řidiče, ten má jen ovladač pro to svoje, a tak se pokaždé, když chce otevřít to spolujezdcovo, musí natáhnout přes celé auto.

Nešťastné je ale také nalezení ideálního posezu k řízení, protože volant je nastavitelný pouze výškově. Sedět se tady bude tedy „na dlouhé ruce“ nebo „na krátké nohy“.

test-skoda-citigo-monte-carlo-10-mpi-55-kw-p4

Kufr má objem velmi slušných 251 litrů a je tvarován pravidelně. Má jen vysokou nakládací hranu. Vejde se do něj klidně i velký nákup. Je jen škoda, že jeho boky nejsou čalouněné a kryt zavazadelníku se neodklápí a nesklápí s víkem. Pokud ho odklopíte, dáte věci do kufru a víko zavřete, neuvidíte pak dozadu vůbec nic. Stojící plato vám bude překážet. Jsou to ale drobnosti, které celkový dobrý pocit ze Citigo nemohou pokazit.

A tím se dostávám k tomu, že se mi vlastně Citigo líbí, ve výbavě Monte Carlo dokonce i vzhledově (protože „normální“ Citigo se mi speciálně třeba ve stříbrné moc nelíbí). Přimluvil bych se k tomu, aby se začala dělat i nějaká verze RS, protože pak by mohlo jít o velmi zajímavý mini-hot hatch

A co cena? No, popravdě Monte Carlo není z nejlevnějších. Oproti základní ceně Citigo, která startuje na 186 900 Kč (1,0 MPI 44 kW Active, 3 dveře) si musíte připlatit minimálně 70 tisíc Kč (256 900 Kč: 1,0 MPI 55 kW Monte Carlo, 3 dveře). Za pětidveřové provedení se připlácí slušných 10 tisíc Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Citigo Monte Carlo
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,přední kola
Výkon:,55 kW/75 koní při 6 200 ot./min
Točivý moment:,116 Nm při 3 000 – 4 300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,13.2
Maximální rychlost:,171 km/h
Převodovka:,pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.9 / 4.0 / 4.7
Délka:,3 621 mm
Šířka:,1 645 mm
Výška:,1 478 mm
Rozvor:,2 420 mm
Pohotovostní hmotnost:,929 kg
Objem zavazadlového prostoru:,251 / 959 l
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru