Skoda_Enyaq_Coupe_iV-jizda

Emotivnější design, lepší aerodynamika, a tedy i vylepšený dojezd na jedno nabití. To nabízí nový čistě elektrický model Škoda Enyaq Coupé iV. Nahlédněte pod jeho maskování.

Zatímco v přední části se novinka designově shoduje s elektrickým SUV Enyaq iV, směrem vzad střecha plynule klesá a evokuje ještě dynamičtější pocity, díky kterým připomíná dnes již legendární žlutou studii Vision iV. Nové linie provedení kupé zatím můžete obdivovat v originální kamufláži, která pracuje se samotným názvem vozu.

Přečtěte si také:  Škoda Garde vypadala podobně jako Rapid, ale jezdila hůř. Dnes je raritnější

„Naše čistě elektrická vlajková loď Škoda Enyaq iV měla skvělý start na mezinárodních trzích. Vůz byl velmi dobře přijat zákazníky, doposud jsme zaznamenali kolem 70 000 objednávek. Na začátku roku 2022 doplní nabídku Enyaq Coupé iV. Tato karosářská varianta s emocionálnějším vzhledem je opravdovou designovou novinkou a rozšíří naši paletu vozů SUV,“ říká předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer.

Ještě lepší aerodynamika

Díky splývavé zádi se konstruktérům podařilo mírně vylepšit aerodynamiku novinky, Enyaq Coupé iV se tak chlubí součinitelem odporu vzduchu cx 0,247, což je lepší hodnota než u klasického modelu Enyaq iV. Toto zlepšení má v praxi pozitivní vliv na dojezd elektromobilu, který se z více než 520 kilometrů v cyklu WLTP prodloužil na více než 535 kilometrů. Standardem u této karosářské varianty je skleněná panoramatická střecha. Nové tvarování zadní části auta přineslo také změny rozměrů, zatímco rozvor (2 765 mm) a šířka (1 879 mm) zůstávají zachovány, s délkou 4 653 mm je Enyaq Coupé iV o 4 mm delší než Enyaq iV a také je o milimetr vyšší (1 617 mm).

Skoda_Enyaq_Coupe_iV

Ekologie i v interiéru

Dynamicky tvarovaná karosářská varianta přitom zachovává drtivou většinu praktičnosti svého tradičně pojatého sourozence. Objem zavazadlového prostoru je velkorysých 570 litrů. V interiéru si zákazníci budou moci vybrat z různých výbavových stupňů, které přináší na palubu vozu různou atmosféru a vyhoví odlišnému vkusu.

Přečtěte si také:  Bizár elektrických formulí. Většině se těsně před cílem vybily baterky

Moderní a útulnou variantu představuje Loft, provedení Lodge vsadilo na udržitelné materiály, například potahy sedadel ze 40 % panenské vlny a 60 % z polyesteru vyrobeného z 318 recyklovaných PET lahví. Tyto potahy mají vlněnou pečeť Woolmark Company, která je odznakem kvality a komfortu takového řešení. Varianta ecoSuite pak disponuje čalouněním z koňakové kůže, která je vyčiněna ekologickým a udržitelným způsobem pomocí výtažků z listů olivovníku.

Zadní, nebo všechna kola

Zákazníci si u modelu Enyaq Coupé iV budou moci vybírat ze tří úrovní výkonu, dvou velikostí baterie a pohonu zadních nebo všech kol. Základní provedení Enyaq Coupé iV 60 nabídne baterii s celkovou kapacitou 62 kWh (58 kWh využitelných) a disponuje elektromotorem o výkonu 132 kW, který pohání zadní nápravu.

Přečtěte si také:  Tesla s falešnými výfuky i zvukem spalovacího motoru. Je tohle budoucnost úprav elektromobilů?

Provedení Enyaq Coupé iV 80 má rovněž pohon zadních kol, výkon elektromotoru 150 kW a kapacitu baterie 82 kWh (77 kWh využitelných). Právě toto provedení se chlubí maximálním dojezdem přes 535 kilometrů na jedno nabití. Špičkou nabídky pak bude provedení Enyaq Coupé iV 80x s pohonem všech kol, které využívá rovněž baterii s vyšší kapacitou a disponuje systémovým výkonem 195 kW.

Přidat komentář