Druhý sériový model po modelu Kushaq v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost Škoda Auto zodpovědná za indický subkontinent, se jmenuje Slavia. Nový sedan v segmentu A0 tak připomíná počátky automobilky. Od roku 1896, tedy rok po založení společnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodním názvem Slavia úspěšně prodávat svá první vlastní jízdní kola.
Nová Škoda Slavia tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Sedan, který bude v Indii představen ještě v tomto roce, tak na tamním trhu doplní velmi oceňované vozy Octavia a Superb.
Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, říká: „Škoda má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky Škoda, tentokrát na indickém trhu. Slavia bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
Škoda Slavia je po SUV Kushaq, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky Škoda speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost Škoda Auto za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů.
Vozy Kushaq, Slavia a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou Škoda speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.
Název Slavia odkazuje na počátky společnosti Škoda Auto. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou Slavia. Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti Škoda Auto. Zatímco Škoda Kushaq vychází z indických tradic, Slavia symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.
Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem Slavia byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Tyto vlastnosti charakterizují i dnes Simply Clever filozofii značky Škoda. Jméno Slavia se také brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení se ujalo rovněž pro motocykly, představené Laurinem a Klementem v roce 1899. Po více než 120 letech ztělesňuje tyto ideály nová Škoda Slavia a v Indii skvěle doplňuje modely Octavia a Superb, které si zde za posledních dvacet let získaly uznání. Nový sedan Slavia bude elegantní, výkonný a bezpečný, jak indičtí zákazníci od značky Škoda očekávají.
Rok 2021 je pro Škoda Auto v Indii rokem expanze. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoje čtyř nových modelů (2 modely Škoda a dva modely Volkswagen). Navzdory pandemii Covid-19 má nová Škoda Kushaq za sebou úspěšný start. Od uvedení na trh v červenci 2021 registruje automobilka již více než 10 000 objednávek. Díky novému vozu Slavia se v Indii očekává výrazný nárůst prodeje. Indický trh hraje v růstové strategii značky Škoda významnou roli.
Škoda Auto orientovala vývoj modelů Kushaq a Slavia v Indii na rychle se měnící očekávání indických zákazníků, pro které jsou důležité zejména náklady, dojezd a komfort. Zároveň Škoda Auto investuje v Indii do rozšiřování dealerské sítě: v současné době je česká značka zastoupena ve více než 100 městech se 165 prodejními a servisními místy. Do konce roku 2022 se počet poboček zvýší na 225.