Ještě před pár lety se dalo nové auto pořídit úplně bez problémů za čtvrt milionu, ale to už dnes není možné. Z trhu právě ta nejmenší a nejlevnější auta mizí a navíc se poslední asi tři roky razantně zdražuje. Dotknout by se to mohlo i škodovky, v jejíž nabídce by mohla být za nějaký čas nejlevnějším modelem Octavia.
Jsme v době, kdy se hromadně přechází od spalovacích motorů k elektromotorům, což auta prodražuje. Do těch nejmenších aut se spalovací motory už téměř nedávají, protože by pak jejich cena musela být opravdu vysoká. Automobilky tak nové generace malých aut už skoro nepředstavují, vždyť třeba například koncern Volkswagen už nejmenší modely Volkswagen up!, Škoda Citigo a SEAT Mii nenabízí. Nejprve je představily jako elektromobily a pak zmizely úplně.
Důvod? Jednoduchý. Elektromobily využívají drahé baterie, které musí být stejné ve velkých, ale právě i v malých autech, kvůli tomu se tak už malé auto nebude rovnat levné auto. Vždyť i nejlevnější elektromobil na evropském trhu, kterým je Dacia Spring, dnes stojí přes půl milionu korun.
Magazín Škodovácký odborář před pár dny přišel s informací, že v příštích deseti letech čekají automobilky opravdu revoluční změny. V tom totiž nový generální ředitel koncernu Volkswagen Oliver Blume, který se přijel s českou značkou osobně seznámit, odpovídal na otázky Karla Matějky z technického vývoje automobilky Škoda. Ten říkal, že Škoda v následujících letech vyřadí z nabídky celkem šest aktuálně vyráběných modelů. Zmizí levnější modely, přičemž by tak základem měla zůstat Octavia.
„Vyklízíme tím pole konkurenci u levnějších modelů. Proč? Proč se dál nevyužijí motory vyráběné ve firmě Škoda, které dokáží splnit požadované evropské normy?“ ptal se šéfa koncernu Matějka a Blume odpověděl: „To je přesně otázka flexibility a mixu výroby, který budeme potřebovat ještě nejméně deset let. Odchod od spalovacích motorů se nestane ze dne na den. Budeme dál potřebovat spalovací motory a postupně k tomu vyvíjet elektromobilitu. Rozhodující je zákazník, aby dostal správnou nabídku ve správný okamžik. Příslušná rozhodnutí padnou brzy.“
Pro mě byla poslední akceptovatelná Octavia 3-tí generace.Pro mě je to poslední škodovka,kterou jsem si koupil.4-tá řada už nemá s Octavii nic společného.
Nerozumím této větě článku: „Do těch nejmenších aut se spalovací motory už téměř nedají, protože by pak jejich cena musela být opravdu vysoká.“
Jsem obyčený Čecháček co měl vždy Škodovku. Ale na nějaký elektromobily se Vám vykašlu. A ty vaše šílené ceny to je hrůza.
Čecháček je hanlivé označení českého člověka.
Sám Škodovku mám, ale už poslední. Strkat vám prachy do chřtánu nebudu.
Strčte si ty předražené krámy do p….e.
„Rozhodující je zákazník, aby dostal správnou nabídku“ – tak si zistěte co zákazník chce a necpěte mu elektromobily.
Pro mě byla poslední akceptovatelná Octavia 3-tí generace.Pro mě je to poslední škodovka,kterou jsem si koupil.4-tá řada už nemá s Octavii nic společného.
Blumatěj – blablabla…………….
Vw up se stále vyrábí!!!
Od kdy VW patří pod Škodu ? V nadpise článku je jasně napsáno modelem značky, né koncernu
To je pak tezky, když jdete do diskuze vyzbrojen pouze informacemi z nadpisu…