Po několikatýdenním přerušení obnovila společnost Škoda Auto výrobu modelu Enyaq iV. Zpočátku bude z linek sjíždět zhruba 1 000 vozů týdně, kapacita se však bude postupně navyšovat. Důvodem pro přerušení výroby byly omezené dodávky kabelových svazků od dodavatelů z Ukrajiny.
Automobilka ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi obnovila výrobu plně elektrického SUV modelu Enyaq iV. Kvůli omezeným dodávkám kabelových svazků bylo nutné produkci na několik týdnů přerušit. Nyní jsou dodávky potřebných dílů opět zajištěné a výrobu je možné obnovit. Dlouhodobým cílem značky je zachování plné výrobní kapacity. To ovšem závisí na dostupnosti dílů, přičemž další vývoj v tuto chvíli nelze předpovídat.
Po obnovení výroby se počítá s týdenní kapacitou 1 000 vozů a tato úroveň se bude během následujících dvou měsíců postupně navyšovat. V dlouhodobém horizontu se v závodě v Mladé Boleslavi denně vyrobí až 370 vozů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV.
První SUV mladoboleslavské automobilky s plně elektrickým pohonem představuje pro českou automobilku zatím největší krok v realizaci své strategie elektromobility. Enyaq iV vychází z modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Vůz vzniká v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a je tak jediným modelem na bázi MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo. Automobilka kvůli modelu Enyaq iV přebudovala stávající linku a upravila ji i pro potřeby vozů kategorie MEB. Díky tomu zde – jako v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen – probíhá současně výroba automobilů se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a elektromotory (na platformě MEB). Ze stejné linky tak vedle plně elektrického SUV sjíždí i nejprodávanější model Octavia.