Vytříbená muzejní sbírka ŠKODA Muzea čítá přes 340 exponátů, mezi kterými je i první automobil Laurin & Klement Voiturette A. Nejstarším exponátem je bicykl Slavia z roku 1899. Příběh muzejní sbírky začíná ale až rokem 1968. Tehdy byly v médiích zveřejněny inzeráty nabízející odkup historických vozidel značky Laurin & Klement a Škoda. Během následujících šesti let se podařilo shromáždit kolekci asi 60 exponátů, jádro současné sbírky. Nechyběly v ní ani unikáty – třeba jediný vyrobený kus aerodynamického vozu Škoda 935 (1935). Sbírka se postupně rozšiřovala i v dalších letech.
Veřejnost se mohla od počátku 70. let s historií Škoda Auto seznámit v expozici mladoboleslavského autosalonu, předchůdce Zákaznického centra Škoda. Kvalitativně vyšší úroveň prezentace inspirujících tradic automobilky umožnila velkorysá adaptace třípatrové budovy, součásti továrního komplexu vybudovaného v letech 1898–1912, kde se tehdy vyráběly vznětové stacionární motory Brons, odtud lidové označení budovy „Bronzák“.
V rámci oslav stého výročí založení automobilky bylo 22. září 1995 slavnostně otevřeno Škoda Muzeum. Během prvních osmi hodin si ho prohlédlo na 25 000 návštěvníků, obdivujících celkem 55 prezentovaných vozidel. Součástí muzea byl také depozitář s dalšími 130 vozidly značky Laurin & Klement a Škoda, restaurátorské dílny, podnikový archiv i další odborná pracoviště. Vznikl také víceúčelový velkokapacitní sál L&K Forum a odpovídající zázemí pro návštěvníky.
Ve výrazně inovované podobě se Škoda Muzeum představilo 23. listopadu 2012. Historie značky v něm na ploše 1 800 m² ožívá díky interaktivnímu a multimediálnímu pojetí. Hlavní expozice se skládá ze tří tematických bloků: Tradice (akcentující hodnoty značky), Evoluce (prezentující proměny bohatého sortimentu) a Preciznost, představující proces restaurování historických exponátů v přilehlých odborných dílnách. K vidění je také přilehlý depozitář prototypů a sportovních vozů, případně se lze vydat do Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích nad Nisou.