To, že jsou řidiči nepozorní, je všeobecně známý fakt. Dlouho jsme ale neviděli tak jasnou ukázku takové nepozornosti, jakou si můžete prohlédnout v přiloženém videu. V něm seniorka neohroženě vjela v Renaultu Twingo přímo před projíždějící Ferrari 488 Pista.

Přečtěte si také:  Sešlápl plynový pedál moc, jeho Ferrari 488 Pista dostalo smyk a skončilo mimo silnici

Pokud video chápeme dobře, tak seniorka vyjela z vedlejší silnice na hlavní. Jedno auto nechala projet, ale pak se s největší pravděpodobností znovu nepodívala a neštěstí bylo na světě. Řidič Ferrari se sice snažil naráz zmírnit, ale moc prostoru na uhýbání neměl.

Obě auta se střetla svými blatníky, přičemž Twingo se překvapivě ani nehnulo, zatímco italský supersport poposkočil ve vzduchu a tvrdě dopadl zpět na kola. Nikomu se při nehodě naštěstí nic nestalo, jen obě auta skončila s pořádnými šrámy. A pokud můžeme ze záběrů soudit, tak mnohem větší utrpělo právě Ferrari 488 Pista. Vtipné je, že seniorka po nehodě vystoupila a první, co začala řešit, byla právě poškození na jejím stařičkém renaultu.

V návaznosti na tuto sice malou, ale zřejmě pekelně drahou nehodu, si pojďme připomenout, jak je to s dáváním přednosti v jízdě. To je totiž disciplína, ve které mnoho řidičů hodně chybuje. Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích v paragrafu 2 říká: „Dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.“

Přečtěte si také:  Přednost zprava je pravidlo, které řidiči stále nedodržují. Kdy platí a kdy si na něj dát speciální pozor?

V Česku je nedání přednosti v jízdě přestupkem, který je ohodnocen čtyřmi trestnými body a pokutou do 2500 na místě a do 5000 Kč ve správním řízení. Pokud se řidič tohoto přestupku dopustí dvakrát či vícekrát ve 12 po sobě jdoucích měsících, přijde až na půl roku o řidičák.

5 komentáře

    • On na to určitě má ale pochybuji že to bude platit.. A ani si nejsem tak moc jistý jestli zrovna paní na twingu bude mít tak vysoké krytí pojistky aby pokryla opravu toho Ferrari.. Dyztak asi bude mít do konce života co splácet.. A být moje tak si tu opravu taky nezaplatí sám i když bych na to měl 100x..

      • Nejnižší povinné ručení je 35/35 mil. Hlavně kvůli řetězové havárii, příp trvalým následkům. Takže pokud měla pojištění a nebyla opilá, tak se do limitu pohodlně vejde.

  1. Mě dnes kulí nedají přednosti v jízdě zemřel kamarád. 82 lety ( řidič ) nedal přednost a bohužel kamos nehodu nepřežil. Dokud jde o plechy jde o hovno !!!

Přidat komentář