2023 Volkswagen ID.3 | facelift

Šéf designu VW má jasný plán, jak znovu nakopnout prodeje aut. Musí přestat vypadat jako z budoucnosti

Autor: Anina Russová - Zdroj: Motor Trend - Foto: Volkswagen - 19. 7. 2023


Jen u málokterého elektromobilu si většinová motoristická populace řekne, že vypadá vážně dobře. Stačí si otevřít jakoukoliv diskuzi třeba na sociálních sítích a většinou se u příspěvků s elektromobily dočtete, že všechny prostě vypadají tak nějak až příliš podobně a jako vesmírné lodě. Ke klasickým automobilovým tvarům mívají daleko. Některé automobilky se to snaží postupně měnit, a to včetně Volkswagenu, který chce mimo jiné i změnou designu svých elektrických aut nakopnout prodeje.

Postarat se o to má nový šéf designu značky Volkswagen Andreas Mindt, který přišel z pozice ředitele designu značky Bentley. V této funkci nahradil Jozefa Kabaně, který byl jmenován kreativním uměleckým ředitelem značky Volkswagen a bude přímým podřízeným člena představenstva značky Volkswagen odpovědného za technický vývoj.

Andreas Mindt se nechal slyšet, že nové elektromobily Volkswagenu budou více reálné, budou mít více klasických automobilových tvarů. Budoucí designové kroky automobilky popsal jako „uklidnit se a prostě to dělat dobře.“ Příkladem budiž například rozdíl mezi elektromobily ID.4 a ID.7. Obě auta jsou vpravdě futuristická, vypadají, jako kdyby přijela z komiksu o budoucnosti a někteří je označují jako „přeplácaná“. Taková auta měla ke značce přilákat mladé a nekonvenční zákazníky, kteří se nebojí vystoupit z řady. To se asi povedlo, ale takových lidí prostě není dost.

Volkswagen ID. 2all je elektromobil za méně než 25 tisíc eur. První opravdový elektromobil pro masy?

Designér v rozhovoru pro Motor Trend zdůraznil, že je potřeba si uvědomit, že elektromobilita roste. Elektrická auta tvoří 15 % globálního trhu, v Číně dokonce 50 % a to je jen začátek. A aby to pro VW nebyl také konec, uvědomuje si Mindt, že se Volkswagen musí tak trochu vrátit o pár kroků zpět. Alespoň co se designu týče.

Důkazem, že by to mohlo fungovat je i koncept ID. 2all, který je často přirovnáván jako nástupce Volkswagenu Golf. Vlastně takové naprosto typické auto. Ano, je vybavené technologiemi, je to elektromobil a ano, má lehce futuristická světla, ale jako celek působí svým způsobem úplně obyčejně. A Volkswagen si zjevně začal uvědomovat, že ne každý chce s autem za každou cenu vystoupit z řady, být na očích a nepřehlédnutelný.

„Všichni si mysleli a věřili tomu, že trend krátkých kapot a dlouhých čelních oken je pro elektromobily ten pravý. Ukázalo se ale, že tomu tak není,“ řekl Mindt v rozhovoru. A dodal: „Můžeme přece vyrábět pěkná auta pro milé lidi. To jsme ostatně dělali a musíme to dělat dál.“ Zmínil také, že byl Volkswagen v devadesátých letech, když jej vedl Ferdinand Piech, produkoval auta, která vypadala dražší, než ve skutečnosti byla. A to je podle něj ideální receptura i pro nadcházející, především elektrické, modely. Tradičnější a zavedený designový jazyk by pak podle něj měl převzít celý Volkswagen.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru