mercedes-benz-300-sel-63-ruda-svine-aukce-rm-sothebys-2020-unor- (7)

‚Rudá svině‘ může být vaše. V únoru bude v aukci na prodej parádní replika

Autor: Pavel Srp - 26. 12. 2019


Vánoce jsou za námi a pokud jste pod stromečkem nenašli to, co jste chtěli, máte možnost to napravit sami. Začátkem února se totiž bude dražit parádní replika ‚Rudé svině‘, tedy superrychlého závodního sedanu Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.

O tomhle autě jste už určitě slyšeli. Je to obrovská a těžká luxusní limuzína, která dokázala při závodech na okruhu porážet všechny a všechno, ačkoliv byla před svým prvním závodem pro smích. A konec konců je to úplný začátek velké historie trojice magických písmenek AMG, které dnes označují ty nejvýkonnější mercedesy.

Tohle velké červené auto se poprvé objevilo při vytrvalostním závodě 24h Spa-Francorchamps v roce 1971 (AMG bylo založeno už v roce 1967). Za jeho volantem se střídali jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz a porazili téměř všechny zavedené soupeře s tradičními závodními automobily Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Ford i Opel. Červený mercedes přijel do cíle celkově na působivém druhém místě, svoji třídu dokonce vyhrál. Už tehdy bylo jasné, že závodění tak nebude jen o hmotnosti a mrštnosti, ale pokud se to dobře sladí, pak i o brutální síle, kterou právě předvedla ‚Rudá svině‘.

Závodní kariéra ‚Rudé svině‘ ale netrvala dlouho, protože už o rok později, tedy v roce 1972, zavedl pořadatel závodů mistrovství Evropy cestovních vozů limit pro maximální zdvihový objem motoru na rovných pět litrů. A tam se prostě s 6,8litrovým osmiválcem vejít nemohla.

Jako základ pro stavbu tohoto závodního auta tehdy posloužil velký a luxusní Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 generace W109. V tomto konkrétním případě šlo o havarované auto po lékaři, který ho prodal za prakticky třetinovou cenu.

Už v sériovém provedení šlo o rychlé auto, dokonce to vůbec nejrychlejší německé sériově vyráběné. Pod přední kapotou byl benzinový motor V8 s objemem 6,3 litru, jehož výkon byl 184 kW/250 koní, což v dnešní době není nijak zázračné, ale točivý moment vrcholil mnohem zajímavějšími 500 Nm. Pro závodní účely byl motor převrtán na objem 6,8 litru, dostal ostřejší vačkové hřídele, větší sací ventily, upravená ventilová vahadla i písty. A výsledek? 315 kW/428 koní a točivý moment 608 Nm! A dynamika? Působivá, vždyť i maximální rychlost vzrostla z 221 km/h na 285 km/h. A skvěle zní!

Úpravy dostaly i další části auta, například v interiéru byl ochranný rám, sportovnější sedadla a jiná byla kola i pneumatiky. Původní ale zůstala automatická převodovka, brzdy, ale i kompletní přístrojová deska s dřevěným dekorem.

Výstava Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG – další foto + video zvuk motoru

‚Rudá svině‘ tak nakonec ze závodních okruhů musela odejít a o jejím osudu se nic neví. Ví se jen, že v roce 1972 bylo auto prodáno k testování leteckých pneumatik, následně pak francouzské automobilce Matra. Od té doby se po autě slehla zem, ovšem hovoří se o tom, že bylo auto zcela zničeno při nehodě. Na světě tak existují už jen repliky a jedna z nich může být vaše.

Jde o Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 z roku 1969, který byl přestavěn právě do podoby legendárního závodního AMG. Stavbu repliky prováděl specialista Arthur Bechtel Classic Motors, který sídlí ve městě Boblingen v Německu. Auto bylo prodáno do Jižní Koreje a od přestavby najelo jen 800 km.

V nabídce aukční síně RM Sotheby’s, která auto prodává bez rezervy, se nepíše, zda jde o původní 6,3litrový motor nebo byl převrtán na objem 6,8 litru jako u originální ‚Rudé svině‘, ale i tak auto vypadá skvěle.

Pokud si na auto děláte zálusk, napište si do kalendářů datum 5. února 2020, kdy se v Paříži aukce tohoto auta koná. Kartu s informacemi najdete zde.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru