Ronal se již mnoho let angažuje v motoristickém sportu a proto nyní švýcarský výrobce kol uzavřel partnerství s italským výrobcem prvotní výbavy vozidel Lamborghini a vyvinul kolo pro závodní vůz LMDh (hybrid Le Mans Daytona) Lamborghini SC63, který se od roku 2024 zúčastní seriálu WEC FIA World Endurance Championship a IMSA (Mezinárodní asociace motoristického sportu).
Technologická kompetence a spolehlivost výrobků Ronal z hlediska špičkového výkonu se podílely na získání dosavadních 89 titulů z mistrovství světa FIA ve Formuli 1, mistrovství světa v rally, mistrovství světa v rallycrossu, Super Touringu a závodů sportovních vozů Oddělení motoristického sportu Lamborghini Squadra Corse vytvořilo vozidlo LMDh o výkonu 680 koní, které je vybaveno hybridním pohonným ústrojím sestávajícím z osmiválcového spalovacího motoru s dvojitým přeplňováním a sadou pro rekuperaci energie z jednoho zdroje. Projekt LMDh představuje dokonalé rozšíření strategie Lamborghini pro závodní vozy, které společnost přivádí do udržitelné hybridní budoucnosti. Očekává se, že prototyp bude uveden na trh v roce 2024.
Ronal se stal technickým partnerem oddělení motoristického sportu Lamborghini Squadra Corse a podílí se na vývoji a výrobě jednodílných disků pro závodní vůz Lamborghini SC63. Nejdůležitějšími aspekty při konstrukci takového kola jsou struktura, funkce, hmotnost, aerodynamika, pružnost/tuhost a samozřejmě bezpečnost. „Ronal jsme si vybrali jako partnera proto, že disponuje nejmodernějším strojním vybavením, zkušenostmi s používáním různých specifických technologií a velmi dobrou znalostí nás jako zákazníka, jelikož spolu úzce spolupracujeme již mnoho let,“ vysvětluje Giorgio Sanna, Lamborghini Head of Motorsport. Ronal přijal výzvu vyvinout výrobek, který je třeba přesně přizpůsobit zvláštnímu namáhání aplikací v motoristickém sportu a který musí zároveň splňovat další požadavky, jako je design dle specifických požadavků zákazníka.
Celý proces vývoje, soustružení, frézování a nanášení laku zaopatřuje Ronal. Zatímco designování, obráběcí práce, měření na CMM a konečná kontrola probíhají v italském závodě App-Tech, o lakování, tamponový tisk a všechny testy se starají v závodě Ronal v německém Landau. Další informace o kole budou následovat.
Nový závodní vůz Lamborghini SC63 byl veřejnosti představen 13. července v anglickém Goodwoodu.