Když Rolls-Royce uvedl na trh svůj první model Goodwood Ghost, ukázalo se, že zákazníci jej vnímali zcela jedinečným způsobem. U svého vozu očekávali dokonalý zážitek při jízdě se šoférem, ale také dynamické vzrušující chvíle, pokud se rozhodnou vůz řídit sami. Když v roce 2009 vstoupily na trh první modely vozu Ghost, tak se tato skupina zákazníků, čítající byznysmeny, zakladatele firem i podnikatele, shodla na tom, že značka vytvořila skvělý produkt, který dokonale vyhovuje jejich požadavkům.
Jakmile se tito klienti dozvěděli o tom, že Rolls-Royce pracuje na vývoji nového modelu Ghost, byla jejich žádost zcela jednoduchá: „Dejte nám vůz, kterým můžeme jezdit každý den, a poskytněte ještě lepší zážitky z jízdy i příjemnější řízení.“
Abychom splnili tento náročný úkol, odmítli konstruktéři společnosti Rolls-Royce použít již existující platformu. Místo toho vyvinuli vlastní patentovanou konstrukci rámu tak, aby zachovali pohon a řízení všech čtyř kol, a zároveň přizpůsobili strukturu, aby vyhovovala dynamickým schopnostem vozu a poskytla pro značku Rolls-Royce tak typickou jízdu „na létajícím koberci“.
Klíčovým bodem vývoje byl podvozek Planar, který se skládá ze tří prvků. Prvním je tlumič zavěšený nad předním odpružením pro ještě stabilnější a snadnější jízdu. Výsledkem tříletého vývoje je vůbec první technologie tohoto typu na světě. Druhou částí je systém Flagbearer, který pomocí kamer snímá cestu před sebou a připravuje systém odpružení pro případné změny povrchu vozovky. Třetím prvkem je pomocný systém, který ze satelitu čerpá GPS data a vybere vhodný rychlostní stupeň pro nadcházející zatáčku. Díky systému Planar dokáže nový Ghost předvídat a reagovat i na nejnáročnější povrchy vozovky.
Během vývoje technické konstrukce vozu Ghost byli inženýři specializující se na podvozek a zavěšení automobilu vyzváni, aby prezentovali technické pokroky a ukázali, jak splňují požadavky klientů. Rolls-Royce se rozhodl tyto výsledky sdílet i s veřejností, aby vyzdvihl konstrukční podstatu vozu ještě před jeho odhalením na podzim tohoto roku.
Vedoucí konstrukčního týmu nových Ghostů, Jonathan Simms, říká: „Naši klienti nám sdělili, že Ghost bývá nejoblíbenější automobil z celé jejich sbírky. Milují jeho nekomplikovanou všestrannost. Nesnaží se být sportovním vozem, ani o přehnanou velkolepost – je prostě mimořádný a výjimečně jednoduchý. Když jsme začali vyvíjet nový Ghost, který zastíní i svého předchůdce, museli jsme začít od nuly. Posunuli jsme architekturu vozu ještě dále, a vytvořili tak automobil, který je dynamičtější a luxusnější, ale zároveň snadněji použitelný v každodenním životě.“
K zprostředkování těchto poznatků veřejnosti si společnost vybrala populární a esteticky přitažlivé médium animovaných ilustrací. Ty vytvořil renomovaný ilustrátor Charlie Davis. Video přehledně prezentuje nová zjištění způsobem, který se skvěle hodí k novému vysoce progresivnímu modelu Ghost.
Kromě těchto poznatků podaných formou animovaného videa byla zahájena řada pěti epizod podcastů, které postupně odhalí výsledky průzkumu značky a poskytnou nahlédnutí do podstaty nového vozu Ghost. Podcasty vás provede Johanna Agerman Ross, kurátorka moderního a současného designu nábytku a produktů v muzeu Victoria & Albert Museum v Londýně. Podcasty jsou k dispozici na platformách Apple, Google, Spotify a Deezer.