Když Rolls-Royce uvedl na trh svůj první model Goodwood Ghost, ukázalo se, že zákazníci jej vnímali zcela jedinečným způsobem. U svého vozu očekávali dokonalý zážitek při jízdě se šoférem, ale také dynamické vzrušující chvíle, pokud se rozhodnou vůz řídit sami. Když v roce 2009 vstoupily na trh první modely vozu Ghost, tak se tato skupina zákazníků, čítající byznysmeny, zakladatele firem i podnikatele, shodla na tom, že značka vytvořila skvělý produkt, který dokonale vyhovuje jejich požadavkům.

Jakmile se tito klienti dozvěděli o tom, že Rolls-Royce pracuje na vývoji nového modelu Ghost, byla jejich žádost zcela jednoduchá: „Dejte nám vůz, kterým můžeme jezdit každý den, a poskytněte ještě lepší zážitky z jízdy i příjemnější řízení.“

Abychom splnili tento náročný úkol, odmítli konstruktéři společnosti Rolls-Royce použít již existující platformu. Místo toho vyvinuli vlastní patentovanou konstrukci rámu tak, aby zachovali pohon a řízení všech čtyř kol, a zároveň přizpůsobili strukturu, aby vyhovovala dynamickým schopnostem vozu a poskytla pro značku Rolls-Royce tak typickou jízdu „na létajícím koberci“.

Přečtěte si také:  Rolls-Royce chystá zbrusu nový Ghost. Na přání zákazníků už nebude tak opulentní

Klíčovým bodem vývoje byl podvozek Planar, který se skládá ze tří prvků. Prvním je tlumič zavěšený nad předním odpružením pro ještě stabilnější a snadnější jízdu. Výsledkem tříletého vývoje je vůbec první technologie tohoto typu na světě. Druhou částí je systém Flagbearer, který pomocí kamer snímá cestu před sebou a připravuje systém odpružení pro případné změny povrchu vozovky. Třetím prvkem je pomocný systém, který ze satelitu čerpá GPS data a vybere vhodný rychlostní stupeň pro nadcházející zatáčku. Díky systému Planar dokáže nový Ghost předvídat a reagovat i na nejnáročnější povrchy vozovky.

Během vývoje technické konstrukce vozu Ghost byli inženýři specializující se na podvozek a zavěšení automobilu vyzváni, aby prezentovali technické pokroky a ukázali, jak splňují požadavky klientů. Rolls-Royce se rozhodl tyto výsledky sdílet i s veřejností, aby vyzdvihl konstrukční podstatu vozu ještě před jeho odhalením na podzim tohoto roku.

Test Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase (2020)

Vedoucí konstrukčního týmu nových Ghostů, Jonathan Simms, říká: „Naši klienti nám sdělili, že Ghost bývá nejoblíbenější automobil z celé jejich sbírky. Milují jeho nekomplikovanou všestrannost. Nesnaží se být sportovním vozem, ani o přehnanou velkolepost – je prostě mimořádný a výjimečně jednoduchý. Když jsme začali vyvíjet nový Ghost, který zastíní i svého předchůdce, museli jsme začít od nuly. Posunuli jsme architekturu vozu ještě dále, a vytvořili tak automobil, který je dynamičtější a luxusnější, ale zároveň snadněji použitelný v každodenním životě.“

Přečtěte si také:  Rolls-Royce prozradil, co ho naučil Goodwood Ghost

K zprostředkování těchto poznatků veřejnosti si společnost vybrala populární a esteticky přitažlivé médium animovaných ilustrací. Ty vytvořil renomovaný ilustrátor Charlie Davis. Video přehledně prezentuje nová zjištění způsobem, který se skvěle hodí k novému vysoce progresivnímu modelu Ghost.

Kromě těchto poznatků podaných formou animovaného videa byla zahájena řada pěti epizod podcastů, které postupně odhalí výsledky průzkumu značky a poskytnou nahlédnutí do podstaty nového vozu Ghost. Podcasty vás provede Johanna Agerman Ross, kurátorka moderního a současného designu nábytku a produktů v muzeu Victoria & Albert Museum v Londýně. Podcasty jsou k dispozici na platformách Apple, Google, Spotify a Deezer.