Rychlost na dálnicích je prakticky ve všech zemích světa omezená, výjimkou je ovšem Německo, kde stále ještě jsou úseky s neomezenou rychlostí. A právě na jednom takovém úseku se před nedávnem stala opravdu nepříjemná událost, která mohla mít velmi vážné následky. Jednou z jejích příčin byla právě i vysoká rychlost.
Minutové video ukazuje jízdu řidiče BMW M4 z jeho vlastního pohledu. Na head-up displeji můžeme vidět hodnoty rychlosti vysoce nad 200 km/h, chvílemi se šplhající dokonce až k třístovce. Jenže kolem něj jezdí na dálnici – nebo se tam spíše jen míhá – poměrně dost aut.
Na německých dálnicích to ale už dneska funguje docela podobně jako na těch našich. Co to znamená? Pravý pruh je podle spousty řidičů jen a pouze pro kamiony, takže jezdí jen v prostředním nebo v tom levém. Navíc zrcátka často nepoužívají, což jsme si ostatně mohli prohlédnout docela nedávno u jednoho velmi podobného videa tomu dnešnímu. Tam to však skončilo nehodou.
V tom aktuálním, přiloženém videu to nakonec tak špatně neskončilo, ale vlastně jen díky rychlé reakci řidiče BMW a tomu, že jede v M4 s ostrými brzdami. To zásadní se ve videu začne dít kolem času 0:45, kdy je vidět tmavá Mazda3, jejíž řidič přejede z pravého pruhu až úplně do levého, přímo před BMW M4 z výhledu, jedoucí v tu chvíli asi 280 km/h. Jeho řidič začně ostře brzdit a jen těsně to zbrzdí na 140 km/h a do Mazdy nenabourá.
Nakonec je otázka, kdo by vlastně byl v případě nehody na vině. Podle videa se zdá, že chybovali všichni tři řidiči: jak řidič BMW, tak řidič Mazdy, tak i řidič Fordu, kterého se rozhodl řidič Mazdy předjet. Je jasné, že auto, které jede tak rychle jako ono BMW, se rychle přiblíží, ale řidič Mazdy si asi nezkontroloval zrcátka příliš dobře a neodhadl jeho rychlost. Další chybu udělal řidič Fordu, který ačkoliv nejede rychle a má v pravém pruhu volno (dálnice má podle popisku u videa dokonce čtyři pruhy v jednom i v druhém směru), jede téměř vlevo. A nakonec BMW: na dálnici v takovém provozu nebylo úplně rozumné jet tak rychle.