Je to přesně 10 let, kdy škodovka překonala rychlostní rekord. Zdá se to neuvěřitelné, vždyť česká automobilka nemá v nabídce žádný supersport, přesto je to fakt. K rekordu byla použita druhá generace Škody Octavia RS, která zvládla jet 368 km/h. A tohle auto teď škodovka opět zprovoznila
Rekordní jízda proběhla v srpnu 2011 na amerických solných pláních v Bonneville. Rekordní jízda padla v kategorii dvoulitrových přeplňovaných vozů, založených na sériovém modelu. Za jejím volantem tehdy seděl britský novinář Richard Meaden.
O autě i samotném rekordu si můžete detailněji přečíst v tomto starším článku.
Britské zastoupení značky Škoda, v jejímž depozitu auto od rekordu parkovalo, ho teď zrenovovalo a zprovoznilo. Na motorové brzdě změřili, že výkon na kolech je 577,6 koní v 6580 ot./min a na motoru (tedy hodnota, která se standardně udává v technických údajích) je dokonce 678,5 koně.
I díky tomu dokázala upravená Škoda Octavia RS zvládnout na solných pláních rychlost oficiálně zapsanou rychlost 365,15 km/h (227,080 mph). To je průměr dvou jízd v opačných směrech, přičemž v prvním dnu to bylo 362,6 km/h (225,513 mph) a ve druhé dnu dokonce 367,7 km/h (228,647 mph).
Britské zastoupení automobilky auto zprovoznilo nejen kvůli 10letému výročí od stanovení rychlostního rekordu, ale také kvůli tomu, že je to právě 20 let od doby, kdy se na tamním trhu poprvé objevil model RS.
V roce 2001 se i ve Velké Británii začala prodávat první generace Škody Octavia RS, kterou poháněl čtyřválcový motor 1,8T 20V s výkonem 132 kW/180 koní. Poháněna byla kola přední nápravy přes pětistupňovou manuální převodovku. Tohle auto odstartovalo moderní éru modelů Škoda RS, která byla v průběhu let rozšířena o Fabii (v první a druhé generaci) a brzy přibude elektrický Enyaq RS iV.
U prvního modelu Octavia RS nebyla šestistupňová převodovka, ale pouze pětistupňová ..
Chybička, pravda. Díky za upozornění.