2021-range_rover_velar- (8)

Range Rover Velar dostal nový plug-in hybridní pohon a nejnovější multimediální systém

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Jaguar Land Rover - 24. 9. 2020


Range Rover Velar je nyní díky uvedení plug-in hybridní verze, pokročilé nové technologii multimediálního systému a novým elegantním prvkům designu ještě žádanější, udržitelnější a inteligentnější.

Středně velké luxusní SUV, které v portfoliu modelů zapadá mezi Range Rover Evoque a Range Rover Sport, nabízí zákazníkům dokonalou vyváženost designu a technologií – nyní navíc s elektrickou silou. Nový plug-in hybrid P400e s dvoulitrovým čtyřválcem představuje jemnou a kultivovanou pohonnou jednotku, která u zážehového motoru o výkonu 300 koní a 105kW elektromotoru nabízí kombinované parametry 404 koní a 640 Nm a působivé zrychlení 0-100 km/h za 5,4 sekundy. 13,6kWh lithium-iontová baterie je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru a stejnosměrnou rychlonabíječkou ji lze nabít na 80 % za pouhých 30 minut†† nebo za 1 hodinu a 40 minut při použití standardního 7kW wall boxu. V čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi z výfuku činí dojezd v reálných podmínkách působivých 53 km. Se spotřebou paliva 2,2 l/100 km a emisemi CO2 již od 49 g/km je Range Rover Velar nyní ještě udržitelnější.

Poprvé byla do Range Roveru Velar uvedena i nová rodina řadových šestiválců Ingenium o objemu 3,0 litru. Nejnovější generace jemných a hospodárných zážehových a vznětových motorů je kvůli snížení spotřeby a ještě vyšší jemnosti k dispozici s 48V mild hybridní technologií (MHEV). Nové řadové šestiválce, vyvinuté společností Jaguar Land Rover, jsou k dispozici ve variantách D300 (diesel, 300 koní) a P400 (benzín, 400 koní) s pohonem všech kol. K dosažení pověstného komfortu Range Roveru mají všechny vozy pneumatické odpružení ve standardní výbavě.

Nové motory jsou dostupné jako mild hybridy (MHEV), coby příspěvek k nejnovějším technologiím motoru pro hospodárnost a výkonnost. Systém MHEV využívá řemenem poháněný integrovaný startér-generátor (BiSG) v motorovém prostoru, který získává energii běžně ztracenou při zpomalování, a ukládá ji ve 48V litium-iontové baterii, umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru. Ta je schopna znovu uvolnit uloženou energii a pomoci tak spalovacímu motoru při akceleraci, přičemž se zároveň podílí na vylepšeném stop/start systému s rychlejšími reakcemi.

Nový řadový šestiválec P400 dává točivý moment 550 Nm a přináší působivé zrychlení 0-100 km/h za 5,5 sekundy. Pro ještě jemnější dodávku výkonu má motor elektrický kompresor podporovaný dvoukomorovým turbodmychadlem a plynule proměnný zdvih ventilů (CVVl).

Diesel D300 generuje točivý moment 650 Nm a nabízí zrychlení 0-100 km/h za 6,5 sekundy při spotřebě paliva do 7,4 l/100 km a emisích CO2 194 g/km. Sériově uspořádané sekvenční přeplňování turbodmychadly a pokročilý systém čištění výfukových plynů z něj dělají jeden z nejlepších čistých dieselových motorů.

Konstrukce nových řadových vznětových motorů s 48V mild hybridní technologií (MHEV), která zlepšuje reakce motoru a snižuje spotřebu paliva, splňuje standardy Real Driving Emissions Step 2 (RDE2) a Euro 6d-final v reálném provozu. Výsledkem je, že nový vznětový motor Ingenium – nyní také dostupný v modelech Range Rover a Range Rover Sport – je jedním z nejlepších čistých dieselů na světě.

V Range Roveru Velar je navíc představena nová generace čtyřválce Ingenium D200 (diesel, 204 koní), který nabízí vyšší výkon, nižší emise CO2 a nižší spotřebu paliva. Tento motor je nabízen se stejnou 48voltovou hybridní technologií, jakou mají ostatní modely, s emisemi CO2 od 165 g/km a spotřebou paliva 6,3 litru/100 km.

Velar má minimalistický design, zdůrazněný nádherně integrovanými displeji, které jsou nyní vybaveny nejmodernějším multimediálním systémem Land Roveru Pivi a Pivi Pro. Inteligentní a intuitivní systém od výbavy S nabízený jako Pivi ProΔ transformuje digitální zážitek uvnitř Velaru.

Systém Pivi je navržen pro snadné použití a s jednoduchým rozhraním, které snižuje počet interakcí a zvyšuje tak bezpečnost. Nová elektronická architektura schovaná pod povrchem umožňuje novou svěží grafiku a mimořádně rychlou odezvu, díky níž jsou displeje a navigační systém připraveny k použití během několika sekund. K tomu přispívá také jim vyhrazený zdroj energie. Zákazníci mohou aktualizovat software bezdrátově, což eliminuje potřebu navštívit prodejce. Integrované datové připojení znamená, že mají zákazníci přístup k nejnovějším mapám, aplikacím a softwarovým modulům vozu s aktualizacemi naplánovanými prostřednictvím dotykového displeje v čase, který jim vyhovuje.

Streamování hudby a médií nikdy nebylo jednodušší. Spotify je poprvé společně s datyΔΔ integrováno přímo v menu infotainmentu, Bleutooth umožňuje připojení dvou telefonů zároveň.

Nick Rogers, výkonný ředitel produktového inženýrství společnosti Jaguar Land Rover, uvedl: „Jméno a rodová linie Range Roveru Velar sahají až do kódového označení původních prototypů Range Roveru. Je tomu již padesát let od uvedení průkopnického modelu Range Rover v roce 1970 a nyní je každý člen rodiny elektrifikován naší úžasnou plug-in hybridní technologií. Elektrifikované pohonné jednotky a čistší mild hybridy s diesely znamenají, že je Velar pro naše zákazníky ještě efektivnější a udržitelnější variantou. Nová architektura elektrických vozidel Jaguar Land Rover – EVA 2.0 – podporuje nový infotainment Pivi a Pivi Pro, stejně jako Software-Over-The-Air (SOTA) a celou řadu pokročilých asistenčních systémů, kamer a technologii čistého vzduchu. Díky tomu je Range Rover Velar čistší, bezpečnější a chytřejší než kdy dříve a představuje jedno z technologicky nejpokročilejších luxusních SUV světa.“

Díky funkci Active Road Noise Cancellation je nyní zážitek uvnitř Range Roveru Velar ještě klidnější. Tato inteligentní technologie funguje jako dvojice špičkových sluchátek s potlačením okolního hluku, neustále sleduje vibrace přenášené z povrchu vozovky a vypočítává zvukovou vlnu opačné fáze potřebnou k odstranění hluku, který cestující slyší. Efekt je mírný, ale snížení hluku minimálně o 4 decibely zajišťuje ještě vytříbenější a uklidňující vnitřní prostor. Systém je dokonce schopen upravit úroveň a polohu zvuků přehrávaných do interiéru na základě počtu cestujících a jejich polohy uvnitř vozu podle informací senzorů zapnutí bezpečnostních pásů. Tento pokročilý systém přináší klidnější zážitek, dokonce snižuje únavu řidiče, která může být jinak způsobena delšímu vystavení nízkofrekvenčnímu zvuku na dlouhých cestách.

Nový systém filtrace vzduchu v interiéru zvyšuje relaxační a čistou atmosféru uvnitř Velaru a snižuje hladinu škodlivých částic, pylu a pachů. Tento systém, uvedený jako doplněk stávající funkce ionizace vzduchu v interiéru, filtruje jemné částice, alergeny, pyl, a dokonce i silný zápach. Aktivujete jej pomocí tlačítka Purify na dolním dotykovém displeji. Dokáže filtrovat ultrajemné částice (s velikostí menší než PM2,5). Řidič a cestující si tak mohou být jisti, že vzduch, který uvnitř Range Roveru Velar dýchají, je čistší než vzduch venku.

K dispozici je také nová, druhá generace nositelného klíče Activity Key, který v případě potřeby může zcela nahradit tradiční klíč. Voděodolný a nárazuvzdorný náramek nyní obsahuje LCD hodinky a dovoluje zákazníkům nastartovat, zastavit, zamknout a odemknout auto, aniž by u sebe museli mít tradiční klíč.

Mezi další prvky představené u Velaru patří nový design volantu, který má integrovaná inteligentní tlačítka připravená přijímat funkce z nejnovějších bezdrátových aktualizací softwaru ADAS. Nový dotykový Drive Selector rovněž nahrazuje otočný volič převodovky.

Range Rover Velar Edition přináší zákazníkům ještě větší možnost výběru a nabízí kombinaci vylepšené karoserie a interiéru. Propracovaný vzhled vychází z výbavy R-Dynamic SE a zahrnuje vylepšenou černou kontrastní střechu a odpovídající 20“ černá kola z lehkých slitin. Výrazná nová speciální edice je k dispozici výhradně v metalíze Lantau Bronze a také v nových barvách Hakuba Silver, Santorini Black nebo Eiger Grey.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru