Zdálo se, že Martin Prokop našel pohodu, rychlost a optimální tempo, když se dnes od rána prokousával osmou etapou Dakaru a jejími 477 měřenými kilometry. Posun na virtuální desáté místo celkové klasifikace, nejrychlejší předposlední mezičas ze všech automobilů na trati… Až do čtyřstého kilometru. Tam ho zradila technika, když se jeho Ford Raptor RS Cross Country úplně zastavil a nekonečných dvacet minut společně s navigátorem Viktorem Chytkou měnili porouchanou plynovou klapku. Dnešní dvaadvacáté místo v etapě tak znamená propad čtrnáctou příčku v průběžné klasifikaci.
Dobrý etapový výsledek by si česká posádka týmu MP-Sports dnes zasloužila i za pomoc týmu 3RCZ, když mechanici Martina Prokopa celou noc až do svítání pomáhali opravit nepojízdné auto Borise Vaculíka. Snad za to dakarští bohové Martinovi s Viktorem ještě v letošním Dakaru prokážou svou náklonnost
Martin Prokop hodnotil osmou etapu hned v cíli měřeného úseku: „Dnes to byla naše nejlepší etapa, jelo se nám hezky a v dobrém tempu. Zazávodili jsme si s ostatními automobily a naše ztráta na kilometr se zmenšila ze tří na jednu vteřinu. Bohužel na kilometru 400 po asi nejdelší rovině, kterou jsem kdy jel – měla 31 kilometrů na plný plyn – se nám rozbila plynová klapka, takže auto přestalo úplně jet a museli jsme zastavit. Naštěstí jsme tu klapku měli s sebou, protože podobný problém jsme měli už letos v Abu Dhabi. Výměna včetně kalibrace trvala více jak dvacet minut, takže další etapa, kdy nám není přáno a zase nás to srazilo dolů. Držte nám palce, snad si ještě pořádně zazávodíme!“