Boris Vaculík a navigátor Martin Plechatý odstoupili z letošního ročníku Rallye Dakar. Automobilová posádka týmu BARTH Racing měla nehodu, po které se nedostala včas do bivaku v bolívijském Tupizu. V sedmé etapě držel letošní nováček 26. místo v kategorii automobilů, do cíle osmé etapy se však nedostal. „Patnáct kilometrů po startu nedělního dne jsme v prachu dojeli pomalu jedoucí vozidlo, které dlouho nereagovalo na zvukové znamení. Uprostřed pisty šlápl na brzdy takovým způsobem, že jsme ho zezadu torpédovali. Tím jsme si přišli o chladiče a nemohli pokračovat dál,“ popisoval Vaculík rozhodující incident.
Cílem Borise Vaculíka, který úspěšně závodil v autokrosu, bylo hlavně překonat peruánské duny. Když se však dostal do Bolívie, v rámci maratonské etapy narazil na jedné z rychlých pist do soupeře. „Vůbec nevím, o koho se jednalo. Byl tam velký prach. Pilot jen vystoupil, pofackoval si zadek auta a odjel,“ popisoval Vaculík, který musel vůz společně s navigátorem opravovat. „To se nám povedlo po více než dvanácti hodinách. Kolem desáté hodiny večerní jsme vyrazili na trať s tím, že to půjdeme zkusit. Etapa už byla hodně rozbitá a náročná.“
Od pořadatelů Dakarské rallye poté však obdržel Vaculík špatnou zprávu – do provizorního bivaku v Tupizu se musel dostat do osmé hodiny ráno. „To bychom však nestihli, ani kdybychom se rozkrájeli. Rozhodli jsme se tak po zralé úvaze ukončit účinkování v Rallye Dakar. Z tratě jsme se vrátili a vyjeli až v následujícím dnu,“ vysvětloval Vaculík, který neskrýval obrovské zklamání. „Hodně mě to mrzí. Po nejhorších etapách v Peru, které jsme přežili, nás vyřadí jeden idiot. Teď už s tím nic neuděláme.“
O tom, zda se Rallye Dakar zúčastní v příštím roce, nechtěl mluvit. „Nevím, co teď bude. Jsem rád za těch osm dní. Nabral jsem hodně zkušeností, viděl jsem úplně jiný seriál, než na jaký jsem byl zvyklý,“ dodal Vaculík, bývalý autokrosový závodník, který se na Dakaru pohyboval v první padesátce automobilové kategorie. V Bolívii dokázal zajíždět časy kolem dvacátého místa (v 7. etapě byl 22. a v 6. etapě 21.) Ve druhé etapě v dunách závodní ford dokonce převrátil a do cíle dojel bez předního skla. „To byl ale jediný větší krizový moment, který jsme v dunách zažili. Jinak jsme z dun na rozdíl od ostatních vyvázli bez většího škrábance,“ bilancoval navigátor Martin Plechatý.
Nejistěji se Vaculík cítil v Bolívii, kde se jezdilo převážně po bahnitých úsecích. „Tam se jako bývalý autokrosař cítil dobře. Na to, že se jednalo o jeho první rok za volantem závodního vozu, si počínal skvěle,“ hodnotil Plechatý. Vaculíka také mrzí, že mohl usilovat o vítězství mezi nováčky v kategorii automobilů. „Vedli jsme tam o parník, mohli jsme předvést dobrý výsledek,“ smutnil pilot.