2025-prvni-jizda-hyundai_inster-2

První jízda: Hyundai Inster je malý městský elektromobil, který se neztratí ani mimo město

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp, Hyundai - 30. 3. 2025


Na český trh dorazil další malý elektromobil. Jde o městský hatchback, který pohodlně odveze čtyři dospělé cestující a navíc se neztratí ani mimo město. My jsme si nový Hyundai Inster krátce osahali v rámci prvních jízd v Praze a jejím blízkém okolí.

O něco delší, ale užší než Citigo

Když se na nový Hyundai Inster podíváme na fotkách, vypadá jako malé autíčko. A ono to malé autíčko je, ale možná ne až tolik, jak byste čekali. Se svými rozměry totiž stojí na rozmezí mezi segmenty A (například Hyundai i10) a B (například Hyundai i20). Mimochodem, základem auta je původně korejský model Hyundai Casper.

Primárně to ale je malé městské auto. Abyste měli o jeho velikosti jasnější představu, pojďme jej porovnat s autem, které známe všichni, tedy se Škodou Citigo. Na tu Hyundai Inster ztrácí jen v případě šířky, to ale poměrně zásadně – a to nejen podle „papíru“, ale i fyzicky. Na délku, na výšku i co do délky rozvoru je ovšem korejský elektromobil větší. Na detailní rozměry se můžete podívat v této tabulce:

RozměrHyundai InsterŠkoda Citigo
Délka3825 mm3563 mm
Rozvor náprav2580 mm2420 mm
Šířka1610 mm1641 mm
Výška1575 mm1478 mm

Uvnitř je překvapivě dost místa. Je nečekané, že tohle auto odveze čtveřici cestujících, aniž by ti přední nebo zadní měli nedostatek prostoru pro nohy nebo hlavu. Ve druhé řadě sedadel je dokonce snad místa pro kolena cestujících víc než v první řadě (ostatně může za to i poměrně dlouhý rozvor). Tady totiž spolujezdci překáží středový panel, který není úplně uprostřed auta, ale je o pár centimetrů vyosený směrem ke spolujezdci.

Mimochodem, středový panel neobsahuje ani jednu dotekovou plošku, ale jen a pouze fyzická tlačítka. Najdeme tu ovladače pro multimediální systém včetně dvojice otočných ovladačů pro hlasitost a ladění, pod nimi je digitální displej a opět fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace a topení a poslední segment úplně vespod slouží pro aktivaci funkce Auto hold, kamerového systému, (de)aktivace parkovacích senzorů a ovládání vyhřívání sedadel. Pod tím je pak ještě odkládací přihrádka.

Další odkládací přihrádky jsou i za displejem a v palubní desce, ale jejich tvar není úplně šikovný a navíc je to tvrdý plast, takže cokoliv tam odložíte, bude v zatáčkách jezdit ze strany na stranu. Nevím, jak vás, ale mě to pak rozčiluje. Odkládací přihrádky by podle mého názoru jistě snesly vylepšení. Hyundai nezapomněl ani na USB konektory, kombinuje klasické USB, ale i USB-C a nechybí ani 12V zásuvka.

První jízda: Hyundai Inster

Překvapilo nás, že volant i ovládací páčky a volič převodovky, který je na sloupku řízení, známe i z ostatních modelů Ioniq. Volant je navíc stavitelný výškově i podélně a dovolí tak nastavit si za volantem téměř ideální pozici. V interiéru je tak Hyundai Inster celkově mnohem lepší než jeho nejbližší aktuální konkurent, kterým je Dacia Spring.

Dvě baterie

Vybírat lze u Insteru ze dvou velikostí baterie. Ta menší se značí jako Eco a jde o verzi s 42kWh baterií a 71kW elektromotorem. To znamená homologovaný dojezd až 327 km a průměrnou spotřebu elektřiny 14,3 kWh/100 km. Ta větší nese označení Power a kombinuje 49kWh baterii a 84,5kW elektromotor. Dojezd je v tomto případě až 370 km a spotřeba dle homologace 14,9 kWh/100 km.

I když jde o auto vhodné primárně do města, jeho dynamické schopnosti nejsou vůbec špatné. Z 0 na 100 km/h zrychlí verze Eco za 11,7 sekundy, verze Power za 10,6 sekundy. Neztratí se ani na dálnici, kde zvládne maximální rychlost 140 km/h (Eco), respektive 150 km/h (Power). V takovém tempu se ale bude výrazně rychleji vybíjet.

První jízda: Hyundai Inster

To ale nebude zase takový problém, protože Hyundai Inster zvládne dobíjet výkonem až 72 kW u menší baterie a 85,3 kW u větší baterie. Potřebujete k tomu ale nabíjecí stanici s výkonem alespoň 120 kW nebo vyšším. Hyundai u Insteru ovšem slibuje překvapivě plochou křivku, kdy rychlost nabíjení nebude klesat tak rychle. Podle technických údajů je čas potřebný k nabití z 10 % kapacity baterie na 80 % je asi 32 minut. Mimochodem, pro pomalé nabíječky je výkon 11 kW.

A při nabíjení jistě oceníte také předehřev baterie, který je v základu od druhého výbavového stupně Style, stejně jako tepelné čerpadlo. Obojí můžete mít i k nejnižší výbavě, v paketu to dostanete za docela rozumných 25 tisíc korun.

První kilometry za volantem

S autem se teď poprvé krátce seznámíme, čeká nás pár desítek kilometrů v Praze, jejím centru a blízkém okolí. Překvapením je to, že auto je komfortní, přesto není zbytečně houpavé. Jízda je celkově překvapivě kvalitní, což platí i pro centrum našeho hlavního města s kočičími hlavami. Inster nezakopává ani na větších nerovnostech a od kol se neozve žádná rána. A to máme verzi s většími 17″ koly.

Překvapení to je i při svižnější jízdě za Prahou. Dynamika vůbec není problém a dokážete s ním jet až překvapivě svižně. A to jak v přímce, tak i v zatáčkách. Že to není auto na sportovní jízdu poznáte ale v první zatáčce, zejména podle delšího převodu řízení, ale i toho, že se karoserie trochu naklání. Přesto je díky dlouhému rozvoru Inster stabilní. Do zatáček nicméně dokáže jezdit opravdu svižně a tak, jak to většina jeho řidičů nikdy potřebovat ani využívat nebude.

V kabině je při jízdě po městě i mimo město klid, dálnici jsme nezkoušeli. Posádka si může povídat polohlasem a nemusí vůbec zvyšovat hlas. Inster celkově působí jako minimálně o třídu větší auto, komfortem a tichostí dokonce překonává i výrazně větší Hyundai i30.

Cena

U Hyundai Inster svítí nejnižší cena 399 993 Kč. Není to ovšem cena pro koncového zákazníka, nýbrž cena bez DPH pro firmy a se započtením všech bonusů, které lze využít (od využití financování, přes protiúčet, atd.). Standardní nejnižší cena Hyundai Inster ve výbavě Smart Eco, která je v ceníku, je 599 990 Kč, ovšem aktuálně se nabízí i akční cena 539 990 Kč, kterou dostane každý zákazník. Pokud k tomu využije i úvěr Hyundai Finance, bude vstupní cena auta 489 990 Kč. Pro verzi s větší baterií Power je akční cena 569 990 Kč, ta s využitím úvěru pak 519 990 Kč. Na pořízení auta lze využít i operativní leasing, jehož splátka začíná na 6499 Kč bez DPH a bez služeb. Kompletní ceník platný od 1. března 2025 je ke stažení zde.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru