test-2021-hybrid-ford-kuga-hev- (15)

Není asi žádným velkým překvapením, že použití čísel v názvu je pro automobilku sice jednodušší než vymýšlet nějaké specifické jméno, ale jak ukázal britský průzkum pojišťovací firmy Vanarama, je možná vymýšlení jmen složitější, ale v konečném důsledku pro zákazníky a image značky přeci jen lepší. Lidé totiž mají problém si zapamatovat ta označení aut, která jsou složena především z čísel nebo jen z písmen.

Průzkum probíhal za účasti 500 respondentů, kterým bylo ukázáno 253 různých modelů od 45 automobilových značek. Hlavní otázkou bylo, u jakých aut si respondenti vzpomenou na jméno. Ukázalo se, že například u italské automobilky Ferrari si respondenti vzpomněli spíše na názvy modelů Enzo, California nebo LaFerrari. Ovšem číselná označení modelů jako 488, F8 nebo 812 už byla pro většinu velkým oříškem.

Přečtěte si také:  Škoda Enyaq: jak vzniklo nové jméno elektrického SUV?

Dobře na tom mezi respondenty byl španělský SEAT, který všechny své modely pojmenovává podle měst či míst ve Španělsku. A to je pro paměť zákazníků dobré, protože si název modelu mohou spojit s něčím reálným, takřka hmatatelným. Absolutními vítězi v průzkumu ale byl Ford s modelem Fiesta a Volkswagen s modelem Golf.

Celkové shrnutí průzkumu ale ukázalo, že problém není jen i číslic. I kombinace písmen a čísel nebo použití jen písmen, je poněkud problematické. Jen 23 % respondentů zvládlo určit třeba Citroën C1, Audi A2 nebo BMW X3. 12 % se pak popralo jen s čísly, například u Mazdy3 nebo Peugeotu 208. A jen 7 % se zvládlo popasovat čistě jen s písmeny (Toyota C-HR, Mercedes-Benz SLK).