skoda-enyaq

Škoda Enyaq: jak vzniklo nové jméno elektrického SUV?

Autor: Tisková zpráva - 15. 2. 2020


Připravované čistě elektrické SUV Škoda ponese název Enyaq. Jméno má irský základ a vyjadřuje dynamiku i šetrnost vozu. Odhalte, čím je jméno inspirováno.

Model Enyaq otevírá novou éru ve 125leté historii značky Škoda. A to nejen tím, že jde o první elektromobil Škoda postavený na plně elektrické platformě MEB, ale také novou rodinu modelových označení.

SUV vozy Škoda tradičně nesou název končící na písmeno Q a tuto tradici ctí – stejně jako modely Kamiq, Karoq a Kodiaq – i nová Škoda Enyaq. Počáteční písmeno názvu nového modelu ovšem ukazuje, jak se tato tradice skloubí s érou eMobility. Právě na ni písmeno „e“ na začátku jména odkazuje.

Název Enyaq také dokonale vystihuje charakter nového modelu. Základ pochází z irského jména Enyaq a znamená „zdroj života“. Ten pro změnu vyjadřuje sílu vozu Škoda Enyaq, která jde ruku v ruce s temperamentem elektrického SUV a vášní pro inovace, které jsou s novinkou spojeny.

Samotné irské slovo enya má v jazyce ještě hlubší kořeny. Vychází z původního irského slova eithne, jehož význam se dá vyložit jako „esence“, „duch“ či „princip“. Tyto různé významy přitom umožní jméno nového modelu chápat v širších souvislostech.

Irský původ jména také pokračuje v tradici inspirace ke jménům z „drsných“ krajů. Ostatně už modely Škoda Kamiq, Karoq a Kodiaq se inspirovaly u jazyka Inuitů žijících v Grónsku a Kanadě a elektrické modely Škoda na platformě MEB budou svá jména hledat také v těchto severských končinách.

Alain Favey: Chceme eMobilitu přinést co nejvíce lidem

První plně elektrický vůz na platformě MEB je kategorie SUV – proč?

Jedná se o první model Škoda, který je od alan-faveyzačátku vyvíjen jako elektromobil, což pro celou společnost představuje skutečný zlom. Rovněž chceme eMobilitu přinést co možná největší skupině zákazníků, a proto míříme do této nejoblíbenější třídy. Vozy segmentu A, do něhož Škoda Enyaq patří, drží v Evropě největší tržní podíl. Karoserie SUV navíc u zákazníků zažívá obrovský nárůst obliby, především právě v segmentu A. Očekáváme, že tento trend bude v následujícím desetiletí pokračovat.

Proč je podle vás právě teď nejlepší doba uvést na trh plně elektrický vůz?

Snahy o omezování skleníkových plynů, rostoucí ekologický aktivismus a lidské konání, které škodí životnímu prostředí, mají na svědomí nové trendy. Lidé se čím dál víc snaží být v tomto směru co nejzodpovědnější. To kromě dalšího vede ke zvyšující se poptávce po elektromobilech, byť je jich na trhu zatím stále poskrovnu. Ve třídě, do níž s novým elektrickým SUV vstupujeme, ani nemáme přímého konkurenta. A tohle všechno nám dává obrovskou výhodu a příležitost hrát v tomto segmentu trhu významnou roli.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru